استاندار سمنان: تنها راه نجات کشور، امر  پژوهش است

محمد رضا خباز استاندار سمنان در دیدار با دفتر نخبگان و همکاری های علمی شهید فهمیده استان سمنان گفت : تنها راه نجات کشور توجه به امر پژوهش است

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استاندار سمنان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیتهای دفتر نخبگان و همکاری های علمی شهید فهمیده استان سمنان در حوزه علمی و پژوهشی استان ، مبنای پیشرفت کشور را منویات مقام معظم رهبری در حوزه پژوهشی و اقتصاد مقاومتی دانسته و با توجه به سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب در این حوزه بیان داشت که مسئولیت ما دو چندان خواهد بود و علاوه بر آن تکلیف قانونی ما حمایت از پژوهش و توسعه حوزه پژوهشی کشور است .
وی افزود : تنها راه نجات کشور ، امر پژوهش است و نیز در فعالیت هایی که تاکنون انجام داده ایم ، آن دسته از فعالیت ها که جنبه علمی و پژوهشی داشته است هم اکنون مایه مباهات کشور است و همه به آن افتخار می کنند و مسایلی که خارج از حوزه پژوهش و علم صورت پذیرفته به سرانجام نرسیده اند. و این امر لزوم حمایت از پژوهش را نشان میدهد.
دکتر خباز با اشاره به رضایت از وجود ظرفیت دفتر شهید فهمیده در استان و نیز عملکرد مساعد این دفتر در ماموریت های خویش بیان داشت این ظرفیت بسیار بالا علاوه بر فعالیت بسیار ارزشمند در حوزه مدیریت شبکه فناور دفاعی و حمایت و مدیریت پژوهش های دفاعی در استان باید به سایر ارگان های دولتی ، صنعتی و علمی پژوهشی استان در راستای سیاست های استانی و رفع نیازهای پژوهشی و صنعتی کمک نماید و با توجه به وجود ظرفیت نخبگی بسیار بالا ، روحیه جوانی و ریسک پذیری و حرارت و پویایی پرسنل دفتر نخبگان و همکاری های علمی شهید فهمیده استان سمنان قطعا این دفتر استعداد این را دارد که علاوه بر پاسخگویی به ماموریت محوله از موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی با سایر ارگان های دولتی و صنعتی و ادارات کل استان همکاری اثربخش نموده و استانداری ضمن حمایت کامل از دفتر نخبگان و همکاری های علمی شهید فهمیده استان سمنان این آمادگی را دارد که بستر این فعالیت و همکاری اثر بخش را در سطح استان فراهم نماید و از آن استقبال می نماید.
ایشان در ادامه گفت : دفتر شهید فهمیده در استان سمنان نباید محدود به پژوهش های دفاعی گردد و باید خارج ازآن با سایر ارگان ها از جمله سازمان صنعت،معدن و تجارت و سایر دستگاه ها اجرایی همکاری نموده و به فعالیت پژوهشی بپردازد، که قطعا سبب پیشرفت و توسعه خواهد بود.
استاندار سمنان بیان داشت ضمن مطالعه پیشنهادات دفتر در جهت تجمیع نیازها ، فناوری ها ، امور پژوهشی ، کارگروه های پژوهشی ، نحوه ایجاد رویکرد اقتصاد مقاومتی و دانش بنیانی ، ارتباط صنعت و دانشگاه ، پردیس فناور دفاعی و نیز سایر نظرات ارایه شده توسط دفتر شهید فهمیده ، استانداری در حد امکان برنامه های کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت اجرایی را انجام خواهد داد و از ظرفیت این دفتر در استان حمایت همه جانبه خواهد نمود.
همچنین در این جلسه حسن سعدالدین مشاور اجرایی استانداری ضمن معرفی پرسنل دفتر ، توضیحات اجمالی در خصوص دفتر شهید فهمیده و عملکرد ارایه نمود.
در ادامه سعدالدین به بیان نقش موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاع و اهداف و راهبردهای دفتر نخبگان و همکاری های علمی شهید فهمیده در ارتباط صنعت و دانشگاه و نیز راهبری جهاد علمی در حوزه دفاع و قراردادهای فی مابین دانشگاه ها ، شرکت های دانش بنیان و نخبگان با صنایع دفاعی و نیز حمایت های موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی در حوزه های طرح های نوآورانه و نوظهور و بدیع و نیز طرح های راهبردی مورد نیاز صنایع دفاعی و ارتباط دفتر شهید فهمیده با کلیه دانشگاه ها ، مراکز علمی پژوهشی و صنعتی استان و دارا بودن بانک اطلاعاتی قوی این دفتر مطالبی را ارائه نمود.
وی همچنین در خصوص اقتصاد مبتنی بر دانش و پژوهش و راهکار های پیش رو جهت استفاده بهینه از پژوهش و ظرفیت علمی و دانش بنیان استان ،افزود : دفتر شهید فهمیده در حوزه دفاع توانسته نقش به سزایی در پیشبرد اهداف نظام و منویات مقام معظم رهبری بردارد و آماده است در تمام حوزه های مورد نیاز استان تجربیات و خدمات را ارایه نماید. همچنین در خصوص کارگروه پژوهشی استان و ارتباط موثر صنعت و دانشگاه و رفع نیاز های پژوهشی ارگان های دولتی و خصوصی و شرکت های صنعتی استان پیشنهاداتی ارایه شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 501201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =