رییس شورای فرهنگی استان البرز در سی و هفتمین نشست شورای فرهنگی این استان با برشمردن مفاخر و رجل سیاسی و فقهای استان ، حفظ این جایگاه و هویت فرهنگی را یکی از وظایف مهم شورای فرهنگی برشمرد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، آیت ا... سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز در سی و هفتمین نشست شورای فرهنگی عمومی استان البرز که در دفتر امام جمعه کرج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کربلای پنج، اظهار کرد: سیصد دانشمند فرهیخته سراسر کشور در ذیل شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی، هم چنین ٢ هزار نفر فرهیخته فرهنگی غیر مستقیم و دستگاهی دستور العملی را در ضمن ٣٣ جلسه در ٢٠ آبان سال ٩٣ به عنوان نقشه مهندسی فرهنگی کشور تدوین کردند، که کتاب جامعی است و از آن تاریخ به تمام استان ها این نقشه مهندسی ابلاغ شد.
در ادامه نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان این مهم که این کتاب به واقع نقشه راه فرهنگ عمومی، حرفه ای و ملّی کشور است، توضیح داد: در بند هفتم، که بحث مهندسی فرهنگی استان را مطرح می کند، نقشه مهندسی فرهنگی در استان برعهده ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی با حضور اعضاء شورای فرهنگی است، که در شهرستان ها نیز این ستاد با مسئولیت ائمه جمعه استان و دبیری روسای اداره های تابعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.
امام جمعه کرج تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی ابعاد مختلف فرهنگی استان را در برمی گیرد، که یکی از آن مطالب مهم و با اهمیت و تاثیرگذار، مساجد هستند و تمامی دستگاه ها با توجه به تشکیل شورای سیاستگذاری ائمه جماعات موظف به انجام وظایف در این رابطه هستند.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با نظر به جایگاه مفاخر این استان، خاطرنشان کرد: مفاخر برجسته ای در البرز، از اهل ادب و هنر، اهل رجال سیاسی و فقه همچون جلال آل احمد، شیخ مرتضی طالقانی، شهید ثالث و ... هستند، که شورای فرهنگ عمومی می بایست ، بخشی از کار خود را اختصاص به زنده ساختن این مفاخر به عنوان جایگاه هویت های فرهنگی استان دهد.
آیت الله حسینی همدانی در پایان افزود: مجموعه تپه های ازبکی با قدمت ٩ هزار ساله با همت جناب میرچی، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یکی از نمونه آثار هویتی این استان است، تا آن جا که ٢ جلد کتاب قطور در این خصوص نوشته شده که ارزشمند است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =