ایرنا نوشت: «میگل آنخل توما» رئیس سابق سازمان اطلاعات آرژانتین اعلام کرد آرژانتینی از سوی گروه تروریستی تکفیری داعش برای جنگ در سوریه جذب شدند و ممکن است در بازگشت به بمب گذاری در آرژانتین بپردازند .

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «اینفوبائه» ، به عقیده توما ، این مورد به منزله یک «تهدید جدی» برای آرژانتین است زیرا این شهروندان می توانند بدون اینکه کسی متوجه شود وارد آرژانتین شوند و قادر به ارتکاب یک حمله تروریستی در کشور خواهند بود .
وی ادامه داد: با چهار یا پنج اسلحه ای که این افراد در یکی از دهکده ها به دست آورند ، می توانند یکی از شنبه شب ها در جلوی ورودی برخی از سالن های تئاتر که در بزرگراه «کوریئنتس» وجود دارد، توقف کنند و هیچ مشکلی برای ارتکاب یک حمله مشابه با پاریس نخواهند داشت .
هشدار رئیس سابق سازمان اطلاعات بر اساس داده های «سوفان گروپ» ، یک گروه اطلاعاتی آمریکا که جهانی شدن داعش را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، است.
گزارش ها این واقعیت نگران کننده ای را فاش کردند که در صفوف گروه تروریستی داعش ، 26 فرد از آمریکای جنوبی از جمله 23 آرژانتینی و سه برزیلی حضور دارند .
توما گفت که خروج آرژانتینی ها و پیوستن به داعش، به دلیل ضعف کنترل های آرژانتین افزایش داشته و دلیل آن این است که دولت «کریستینا فرناندز د کرچنر» رئیس جمهوری سابق، همه سیستم های اطلاعاتی کشور را از بین برد و هیچ چیز از آن باقی نمانده است.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 499898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =