ایرنا نوشت: عادل با حمید استاندار استان حضرموت روز گذشته پس از اثبات همدستی خالد بحاح نخست وزیر دولت مستعفی یمن با گروه تروریستی القاعده استعفا داد.

به گزارش پایگاه خبری المسیره عادل با حمید تاکید کرد خالد بحاح نخست وزیر دولت مستعفی یمن در ششم ژانویه با گروه تروریستی القاعده در انجام اقدامات تروریستی دراین کشور همکاری وهمدستی کرد.
باحمید افزود: وقتی که خالد بحاح در سخنانش تروریست های القاعده را اهالی حضرموت می خواند در واقع می خواهد وجود تروریست ها واقدامات آنها را در این استان سرپوش گذارد.
عادل با حمید پیش از این نیز هنگامی که همکاری با دولت مستعفی یمن در ریاض ومزدوران عربستانی را رد کرده بود تلویحا از پست خود استعفا داده بود.
استان حضرموت یمن طی ده ماه اخیر تجاوز عربستان به این کشور به دلیل قوت گرفتن تروریست های القاعده وبهره مندی آنها از کمک های مالی وتسلیحاتی عربستان به اشغال این گروه تروریستی درآمد.
عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
براثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان شهید و یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 499721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =