به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی ، جلسات نقد کتاب در دو کتابخانه عمومی شهدای غزه زهان و علاء الدین محمد آبیزی شهرستان زیرکوه، برگزار شد .

در این نشست دو کتاب "کربلا مبارزه با پوچی ها" و "کوچکترین سرباز عاشورا" مورد نقد و بررسی قرار گرفت که در ادامه خلاصه ای از شرح این دو کتاب آورده شده است.

کتاب "کربلا مبارزه با پوچی ها"، نوشته اصغر طاهر زاده، انتشارات لب المیزان با موضوع: واقعه کربلا
این اثر در کتابخانه شهدای غزه زهان مورد نقد و بررسی قرار گرفت. کتاب حاضر مجموعه ای از سخنرانی های استاد اصغر طاهرزاده است. فضای سخنرانی و حالت حضوری آن طوری است که خواننده خود را در صحنه کربلا در کنار امام حسین(ع) و سایر یاران ایشان احساس می کند. این کتاب، صرفاً به واقعه کربلا نپرداخته، بلکه ریشه ها و نتایج و نگرش تحلیلی به واقعه کربلا را بررسی کرده است. کتاب "کربلا مبازرزه با پوچی ها"کربلا و شخصیت هایی که در آن حضور داشتند را به درستی تحلیل می کند و در نهایت نتیجه گیری می کند که چطور از کربلا درس بگیریم و آن را در جامعه امروزی خود پیاده کنیم.

کوچکترین سرباز عاشورا، نوشته افسانه موسوی گرمارودی، نام ناشر: زیتون
این اثر که در کتابخانه علاء الدین محمد آبیزی مورد نقد و بررسی قرار گرفت در سال 1386 در 12 صفحه به چاپ رسیده است.
در این کتاب مصور و رنگی که برای گروه سنی «ب» و «ج» به چاپ رسیده است، واقعه کربلا و شهادت علی اصغر(ع) از زبان خود آن حضرت بازگو می شود. همچنین صحبتهای آن حضرت با کودکان در مورد تشنگی در صحرای کربلا و ساقی شدن حضرت عباس(ع)، عموی بزرگوارشان نیز در این کتاب آمده است. حضرت علی اصغر(ع) با بچه ها از بهشت می گویند و آب روان و گوارایی که در آنجا روان است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 498643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =