خلاقیت معلمان سیستان و بلوچستانی در آموزش و قصه‌گویی برای بچه‌های عشایری/ عکس

یک ماه پیش کارگاه‌های آواورزی و الفباورزی برای برخی معلمان سیستان و بلوچستان برگزار شد. پس از این اتفاق، معلمان خوش ذوق و با انگیزه این استان برای به کار بستن آموخته‌هایشان سنگ تمام گذاشته‌اند.



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مدیر خلاق یکی از مدارس سیستان و بلوچستان، بعد از شرکت در کارگاه‌های آواورزی و الفباورزی دست به ابتکار جالبی برای علاقمند کردن بچه‌ها به کتابخوانی زده است. او یک انباری متروکه را در مدرسه آفرینش که در حومه شهر قرار دارد، به کلاس کتابخوانی برای بچه ها تبدیل کرده و نقاشی‌های زیبایی روی در و دیوار این انباری کشیده است تا فضا برای قصه‌گویی، مهیاتر شود.

آقای بدیچی معلم پرانرژی و خوش ذوق زاهدانی هم به صورت خودجوش، شروع به آموزش معلمان عشایری کرده. او علاوه بر آموزش دانش آموزانش، به میان معلمان می‌رود، کتاب‌های آواورزی و الفباورزی را که جامعه یاوری فرهنگی به او اهدا کرده به معلمان عشایری امانت می‌دهد و همه آنچه را که در کارگاه دو روزه ماه قبل یاد گرفته، به همکارانش در مدارس عشایری آموزش می‌دهد.

گفتنی است آواورزی و الفباورزی، مجموعه مهارت هایی است که معلمان برای آموزش بهتر حروف الفبا و آواهای زبان فارسی به کودکان به کار می‌بندند. این مهارت‌ها که در قالب قصه، تئاتر و بازی آموزش داده می‌شوند، در مناطقی که کودکان دو زبانه هستند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

در استان سیستان و بلوچستان کودکان دو زبانه زیادی زندگی می‌کنند که گاهی تا لحظه ورود به مدرسه، صحبت کردن به زبان فارسی را فرانگرفته و از درک زبان فارسی ناتوان‌اند. آواورزی و الفباورزی کمک می‌کند تا آنها بهتر و سریعتر زبان رسمی را یاد بگیرند و با معلمان خود ارتباط برقرار کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 498588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    1 0
    درس معلم ار بود زمزمه محبتی / جمعه به مکتب آورد طفل گريز پا را