ایسنا نوشت: وزرای خارجه آمریکا و روسیه در تماسی تلفنی درباره روند سیاسی در سوریه و نبرد با داعش گفت‌وگو کردند. دو وزیر ابراز امیدواری کردند در روزهای آتی دیداری دو جانبه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سیریا نیوز، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، جان کری، وزیر خارجه این کشور و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درگفت‌وگویی تلفنی ضمن بررسی روند سیاسی بحران سوریه و نبرد با داعش در مورد ادامه ارتباطات خود و نیز یافتن فرصتی برای نشستی دو جانبه در روزهای آتی به توافق رسیدند.

کربی از دلیل قصد دو وزیر برای انجام دیدار مشترک اطلاعاتی ارائه نکرد.

منابع غربی پیش از این اعلام کرده بودند که مقامات آمریکایی و روس ظرف دو روز آتی در ژنو نشست‌هایی برگزار کرده و طی آن مقدمات دعوت استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه از مقامات دولت دمشق و مخالفان برای شرکت در مذاکرات 25 ژانویه ژنو بدون هیچ پیش شرطی را فراهم خواهند کرد.

کری پیش ازاین تاکید کرده بود که مذاکرات ژنو میان دولت دمشق و مخالفان در تاریخ مقرر خود یعنی 25 ژانویه جاری طبق قطعنامه اخیر شورای امنیت که در آن نقشه راه صلح سوریه و آغاز مذاکرات در ژانویه تصویب شده است، برگزار خواهد شد.

روسیه و آمریکا در مورد لزوم آغاز روند سیاسی برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه با یکدیگر توافق دارند اما واشنگتن تاکید دارد هرگونه روند سیاسی باید منجر به برکناری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه شود این در حالیست که مسکو تاکید دارد این مردم سوریه هستند که سرنوشت اسد را تعیین می‌کنند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 498385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =