58 شهید تازه تفحص شده ایرانی تعیین هویت شدند

ایرنا نوشت : نماینده صلیب سرخ در بصره عراق گفت:از مجموع 93 شهید تازه تفحص شده ایرانی، هویت 58 شهید شناسایی شده است.

هیفاء سعد دوشنبه در حاشیه مراسم ورود پیکر 93 شهید گمنام سال های دفاع مقدس به کشور از مرز بین المللی شلمچه گفت:تفحص شهداء و همکاری مشترک گروه های ایرانی و عراق به طور مستمر ادامه دارد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
وی تعامل بین گروه های تفحص ایرانی و عراقی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:همکاری مشترک بین گروه تفحص ایرانی و گروه تفحص وزارت حقوق الانسان عراق به خوبی در کار انجام است.
هیفاء سعد در خصوص اجساد عراقی نیز گفت:تا یک ماه آینده پیکرهای پیدا شده عاقی در ایران از سوی مقامات ایرانی تحویل کشور عراق می شود، ولی تاکنون تعداد دقیق آنان مشخص نیست.
نماینده صلیب سرخ در بصره عراق اضافه کرد:گروه های متخصص از وزارت حقوق و انسان و پزشک قانونی در هر مرحله نسبت به تشخیص هویت پیکر شهدا اقدام می کنند و پیکرهای که هویت آنها در عراق مشخص نشد در کشور ایران اقدام به تشخیص هویت می شود.
موانع تفحص در جزیره ام الرصاص و جزایر اروند برطرف شد
فرمانده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح نیز در جمع خبرنگاران گفت:موانع تفحص در جزیره ام الرصاص و هشت جزیره اروند برطرف شد.
سردار سید محمد باقر زاده افزود:طی توافق با طرف عراقی، موانع مربوط به عملیات تفحص در جزیره ام الرصاص و هشت جزیره اروند برطرف شد و این عملیات از 26 دی ماه سال جاری از سر گیرد.
وی در ادامه گفت:استقبال از شهیدانت با حضور مردم شهرهای آبادان و خرمشهر و یگان تشریفات لشکر 92 زرهی اهواز و نیروهای ارتش انجام شد و امشب نیز مراسم استقبال از شهدا در معراج شهدای اهواز برگزار می شود.
سردار باقرزاده افزود:مردم استان فارس در شهر نورآباد از شهدا استقبال کرده و بار دیگر با شهدا و ارزش های اسلامی این شهدا تجدید بیعت خواهند کرد.
وی گفت: مراسم نهایی استقبال نیز در حرم حضرت احمد ابن موسی (ع) در روز رحلت حضرت معصومه(س) برگزار می شود.
فرمانده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد:پس از تشییع شهیدان در استان فارس، شهدا برای شناسایی به تهران منتقل شده و شهدای شناسایی شده به خانواده های آنها تحویل می شوند و و قبل از پایان سال جاری محل خاکسپاری آنها مشخص می شود.
به گزارش ایرنا پیکر طیبه 93 شهید تازه تفحص شده طی سه ماه گذشته از مناطق عملیاتی فاو، مجنون، شرق دجله و زبیدات پیدا شده اند.
این شهدا در عملیات های مربوط به والفجر 8، خیبر، بدر، والفجر1 و عملیات محرم و تک دشمن می باشند.
پیکر 93 شهید تازه تفحص شده در مناطق عملیاتی مختلف فاو، حق المجنون در منطقه نفتی، زبیدات در میسان، و یک پیکر شهید در شلمچه پیدا شده اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 498272

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =