ایرنا نوشت: دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: فعالیت شهید آیت الله نمر هیچ ربطی به تروریسم نداشت و ایشان عالمی بود که برای مردم، مسائل اسلام و مصیبتهای مسلمانان و راه درست و بصیرت را توضیح می داد.

محمد جواد لاریجانی در جمع نمازگزاران جمعه تهران ضمن پاسداشت یاد شهید نمر باقر النمر و شهیدان مکتب سید الشهدا(ع) افزود: البته او نه اولین شهید این راه است و نه آخرین. همانطور که خون پاک مقتدای آیت الله نمر به ثمر نشست و پرده ها را کنار زد، امروز تمام شهدای سرزمین کربلا دانه به دانه مورد اعزاز و تکریم هستند و از آنها که در این جنایت شرکت کردند، اسم و یادی نیست.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران افزود: خداوند متعال به برکت این مجاهدتها سخن حق را پایدار نگه داشته است، ملت اسلام و پیروان مکتب اهل بیت(ع) نباید دلتنگ باشند و اگر متمسک به این حبل و ریسمان باشیم، این مصیبت ها می گذرد و پایداری و توفیق قرین هستند و این البته وعده ای نیست برای دلخوش کردن؛ این سخن اساسی است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در ادامه با طرح این سوال که آیت الله نمر چه می کرد که مثل مقتدایش در صحرای کربلا گردنش را زدند؟ گفت: البته حاکمان سعودی می گویند ایشان را همراه با مجموعه ای از تروریستهای القاعده که به کار تروریستی محکوم بودند، اعدام کردیم. لاریجانی ادامه داد: صدر و ذیل این ادعا باهم هماهنگی ندارد، تروریست های القاعده و داعش دشمنان این شهید بودند و اصلا تاسیس شده اند برای اینکه شیعیان را به شهادت برسانند و زن و فرزندان اینها را به اسارت بگیرند، چه تناسبی با فعالیت شهید ما دارد ؟
وی اظهار داشت: اینها را برای همسایگان و آقای اردوغان که رئیس جمهور کشور برادر و مسلمان ما در ترکیه هست می گویم که فعالیت آیت الله نمر هیچ ربطی به امر تروریسم نداشت. ایشان عالمی بود که برای مردم مسائل اسلام و مصیبتهای مسلمین و راه درست و بصیرت را توضیح می داد.
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: آیت الله نمر به عنوان شهروند عربستانی می گفت این حاکمانی که امروز بر حجاز محاکم هستند نه مشروعیت دارند و نه صلاحیت. اینکه خانواده ای بگوید خداوند ما را بر شما حاکم کرده است، این حرف معاویه و یزید است.
لاریجانی ادامه داد: شهید نمر به عنوان شهروند عربستانی می گفت که درآمدهای نفتی عربستان بیت المال است که در اروپا و آمریکا به خوشگذرانی و بطلات هدر می دهند، این پول مردم و ملت اسلام است.
وی اضافه کرد: ایشان به عنوان شهروند عربستانی برای مردم توضیح می داد پول ملت ما سلاح می شود و با آن مسلمانها در بحرین، یمن ،سوریه و عراق کشته می شوند در حالی که سلاح ما باید متوجه رژیم صهیونی باشد.
جواد لاریجانی همچنین گفت: نمر به عنوان شهروند عربستانی می گفت رژیم صهیونی در تار و پود این رژیم نفوذ کرده و عملا بر کعبه مسلط شده است. می گفت ملت عربستان اعم از شیعه و سنی کرامت و عزت می خواهد و می خواهد در امر حکومت نظر دهد .حالا باید گفته شود کدام یک از اینها مستحق اعدام است؟
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه خاطرنشان کرد: آقای اردوغان باید به ملت محترم و مسلمان ترکیه توضیح دهد کدام یک از این حرفها خلاف است و اگر زده شد گوینده آن مستحق اعدام است؟
لاریجانی یادآور شد: البته تهمت تروریسم خیلی عجیب نیست. خط بنی امیه هم همین طور بوده است. مگر درباره امام حسین نمی گفتند ایشان علیه امیر مومنان وقت، یزید، قیام مسلحانه کرده و حق یزید بود ایشان را بکشد؟ مگر کسی که می خواست جنگ کند، زن و بچه خود را به کربلا می برد؟
وی تصریح کرد: امام حسین(ع) ذلت را نپذیرفت و مردم را به استقامت و مقاومت در برابر قبول این ذلت دعوت کرد و نه بیشتر. همان ضعف و فتوری که در حکومت یزید بود امروز هم همان ضعف دیده می شود و این هراس و ترس از آثار این صحبت است
لاریجانی اضافه کرد: با اشاره به ریشه ها و دلایل شیعه هراسی با طرح سوالی گفت:چرا شیعه هراسی و تخاصم با ایران؟ تعداد پیروان مکتب اهل بیت که نسبت به بقیه زیاد نیست،در چهار سال گذشته در جهان اسلام حادثه ای رخ نمود که البته ریشه های آن به زمان انقلاب ما وصل است و آن قیام مردم در کشورهای مختلف به خصوص کشورهای عربی برای ایجاد تحول در نظامهای حکومتی بود که غرب از آن به بهار عربی تعبیر کرد.
وی با اشاره به تلاشهای ناکام غرب برای مصادره بیداری اسلامی گفت: مردم در کشورها احیای اسلام را می خواستند به همین دلیل مقام معظم رهبری با تیزهوشی از ابتدا آن را نهضت بیداری اسلامی خواندند و در همه جای جهان اسلام آن را مورد دفاع قرار دادند.

**بزرگترین دموکراسی منطقه متعلق به ایران است
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه با اشاره به تجربه مصر در بیداری اسلامی گفت:مردم مصر گفتند نظامی می خواهیم منبعث از اسلام باشد، دست نشانده نباشد، مجری احکام دین باشد رهبران دینی و سیاسی و انقلابی این ملت ناتوان بودند،رهبران اخوان المسلمین که باید مردم را هدایت کنند،ملت مصر را در برابر دو گزینه قرار دادند یا نظام سکولار شبیه چیزی که غربیها دارند یا نظام سلفی.
لاریجانی اضافه کرد: مردم مصر هیچ کدام را نمی خواستند هر دو را رد کردند و این نهضت با ناکامی روبرو شد اما خاموش نیست. دلیل آن شیعه هراسی است اگر خاموش بود نیاز نبود با شیعه روبرو شوند.
وی با اشاره به دیدگام مردم کشورهای اسلامی نسبت به جمهوری اسلامی ایران گفت: جوانها و مردم این کشورها نگاه می کنند که چطور نظام سیاسی مدنی بر اساس فکر اسلامی در ایران شکل گرفت و توانست در کمتر از چهار دهه این کشور دست نشانده را به موثرترین کشور منطقه تبدیل کند که در امر دانش و تکنولوژی از همه سبقت گرفته، توانمندی های دفاعی او دشمنان را به فکر دوباره باز داشته و توانسته است بزرگترین دموکراسی خاورمیانه را به وجود بیاورد.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه حرفهای رهبران سیاسی را ملاک قرار ندهید، گفت: آنچه دانشجویان قاهره و امان و مردم کوچه و بازار می گویند برداشت عمومی ملت اسلام است و اینها گفتند ببینیم اینها چیست و از اینجا از مکتب اهل بیت(ع) پرده برداری جدید شد.

**مکتب اهل بیت(ع) عرب و عجم نمی شناسد
لاریجانی غفلت از مکتب اهل بیت(ع) را خسارتی غیر قابل جبران برای جهان اسلام ذکر کرد و گفت: هیچ چیز نمی تواند جایگزین فهم اهل بیت(ع) شود و اهل بیت(ع) موتور این توفیقات است و هراس غرب از همین مکتب اهل بیت(ع) است. آنچه امروز شیعه هراسی را در متن سیاست های امریکا و رژیم صهوینی و نوکرانشان در منطقه قرار داده همین زمینه است.
سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران ادامه داد: آنها می گفتند اینها اسلامشان ایرانی است در ایران هم زمانی برخی مسئولان صحبت از مکتب ایرانی کردند، اما ریشه آن مکتب اهل بیت(ع) است. کجایش ایرانی است؟ اینها همه بنی هاشم بودند، مکتب اهل بیت همانقدر جهانی است که اسلام است، عرب و عجم نمی شناسد.

**ایران هراسی به دلیل پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است
وی دلیل دیگر شیعه و ایران هراسی را ناشی از تجربه جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و گفت: شیعه هراسی و ایران هراسی به تجربه جمهوری اسلامی وصل است هر چه این تجربه موفق تر باشد بدانید ما شیعیان برای اهل بیت(ع) زینت شده ایم و هر قدر کوتاهی کنیم، شین اهل بیت هستیم.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه اضافه کرد: برای ملت ایران امروز مقطع تاریخی فداکاری است؛ میدان قیام و مجاهدت عظیمی باز شده به شرط اینکه بدانیم چه می کنیم. در حماسه دفاع مقدس بچه های بسیجی از در و دهات می آمدند، کسی نمی دانست این ها قدرتهای بزرگ را شکست می دهند و عظمت می آفرینند .
لاریجانی خصومت غربی ها با ایران را بسیار استراتژیک ذکر کرد و افزود: هر چه ایران موفق تر باشد تلاششان برای تضعیف ما بیشتر است ، در مسئله هسته ای دیدند کشورهای مسلمان می گویند ایران تنها کشور اسلامی است که به فناوری و دانش هسته ای دست یافته است، از این رو تلاش کردند که با تحریم ها قامت بلند ایران را کوتاه کنند اما به لطف الهی اگر متمسک به حبلین و ثقلین و مکتب اهل بیت(ع) باشیم، قد ما آن قدر بلند خواهد شد که چشم دشمنان ما از دیدنمان ناتوان خواهد بود.

**بصیرت باطل السحر نفوذ
لاریجانی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره با استراتژی نفوذ دشمن در نهادهای تصمیم ساز و افکار ملت تصریح کرد: در مقابل این تهاجمات بی پناه و ناتوان نیستیم کلید مسئله و رکن رکین بصیرت است ،بصیرت ما در مقابل این تهاجمات باطل السحر است و توطئه ها را ناکام می کند.
وی اضافه کرد: بصیرت یعنی بدانیم کجا هستیم و وظیفه ما چیست و قیام کنیم برای وظیفه به اندازه و به موقع، نه دیرتر؛ امروز غرب صهیونی به رهبری آمریکا و اذنابش در منطقه مهم نیستند و اصلا چیزی نیستند.
به گفته سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران اینها هماورد ما نیستند، غرب صهیونی به رهبری آمریکا نقاط خاصی را برای تهاجم به حیثیت ما علامت زده و باید به این نقاط حساس باشیم وبدانیم دشمن کجا را می خواهد بزند.
لاریجانی خاطرنشان کرد: اولین جا که سیبل حملات دشمن است عمود خیمه این نظام و مهمترین تجربه نظام بر اساس فکر اسلامی است و آن نهاد ولایت فقیه است؛ می خواهند به حیثیت آن آسیب بزنند.
وی توانمندی های علمی، فنی، اقتصادی، نظامی و فکری ملت را نقاط مورد توجه دشمنان برشمرد و گفت: دشمنان توانمندی های ما را احصا می کنند و در دشمنی هیچ مرزی ندارند، بصیرت می گوید دشمنت را باید خوب بشناسی نه لبخند نه مذاکره و نه فحششان ملاک نیست بلکه عملشان خشونت بدون مرز است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه چهره مردم سالار و دموکراتیک نظام را از دیگر اهداف مد نظر غرب برای تخریب عنوان کرد و افزود: برای غرب خیلی دردناک است که کشوری هم اسلام را محور قرار داده هم مشارکت وسیع مردم را در همه مسائل دارد.
جواد لاریجانی تصریح کرد:امروز مهمترین مسائل با مشارکت مردم انجام می شود. نهادهای اسلامی با رای مردم است. نهاد رهبری عمود خیمه نظام است ،خبرگان رهبری متصدی است ریاست جمهوری و مجلس و هیچ نهاد تاثیرگذاری نیست که با رای مردم نباشد.
وی یادآور شد: در قانون اساسی صریح است همه تصمیمات مشروعیت آن را به آرای مردم وصل می کند و مردم سالاری نظام تجربه بی نظیری است که برای غرب قابل تحمل نیست و می خواهند بر این چهره رنگ بپاشند.
لاریجانی در بخش دیگر از سخنانش فتنه 88 را کودتای تمام عیار عنوان کرد و گفت: اولا علیه دموکراسی و ثانیا علیه جنبه اسلامی بود و می خواستند بگویند دموکراسی نیست.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه انتخابات را میدان مسابقه ای برای خدمت و نه خشونت دانست و ادامه داد: مردم باید تشخیص دهند آنها که سابقه شان آلودگی دارد و زمینه نق زدن دارند از الان می گویند آرای مردم را حفظ کنید مثل اینکه حفظ نمی شده است به این می گویند نق.
لاریجانی اضافه کرد: می گویند حق الناس رعایت شود مثل اینکه نمی شده است، اینها نقطه چین است؛ مردم باید افرادی که آرامش را برای مملکت می آورند و به مقررات احترام می گذارند، رای بدهند.
وی گفت: مردم دوست ندارند کسانی دوباره شلوغ کنند؛ بنابر این چهره دموکراتیک نظام جایی است که دشمن می خواهد ضربه بزند، همانطور که در 88 ضربه زدند البته نظام قوی بود ،سر خودشان را به سنگ زدند منتها خسارت آوردند.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در انتخاباتی که در پیش داریم، خدا یاری می کند و انتخابات با شکوه به دور از توطئه های دشمنان برگزار خواهیم کرد. نمایندگان ملت هر که باشند مسئولیت ها را بر عهده می گیرند.

**نظریه فعالیت اقتصادی به ازای فروش نفت به آخر خط رسیده است
لاریجانی وضعیت اقتصادی را چهارمین محور و هدف دشمنان عنوان کرد و گفت: می خواهند وضعیت اقتصادی کشور را فلج کنند و اعلام کنند نظام اسلامی نتوانست معیشت مردم را مهیا کند،آنها که می گویند ما در حال اضمحلال اقتصادی هستیم خطا می کنند ما در حال مشاهده اضمحلال یک تز بسیار غلط هستیم که می گوید نفت بفروشیم و کالا بیاوریم و مصرف کنیم، این تز به لطف الهی به آخر خط رسیده است.
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه یادآور شد: امروز دوران ظهور اقتصادی محکم مبتنی بر توانایی های ملت و مقاوم در مقابل تهدیدات است، این فتح الفتوح است ،اضمحلال اقتصادی نیست مهم است ذهن خود را تنظیم کنیم.
لاریجانی ادامه داد:می گویند ما در معرض تهدید نظامی هستیم و اشاره می کنند که فلان پسرک در کشور همسایه حرفهایی زده است؛ اینها جوابش این است وُلک این حرفها برای تو زیاد است، اربابان تو هم جرات ندارند به ما حمله کنند. قدرت این نظام فراتر از این مسائل است ما اگر پشت سر ولی امر عزیزمان حرکت کنیم حرفها و رهنمودهای ایشان را دنبال کنیم بدانید ما در آستانه فتح الفتوح هستیم.
وی اضافه کرد: پیروی از رهبر معظم و ولی امرمان این است که دنبال بصیرت باشیم و بصیرت در مکتب اهل بیت(ع) مسئله کلیدی است. راه پیامبر اسلام(ص) و راه اسلام بر بصیرت است و بصیرت در مکتب اهل بیت(ع) مبتنی بر تفقه در دین است. امام موسی فرمود تفقه است که چراغ بصیرت است و تفقه در مکتب اهل بیت(ع) هم مبتنی بر ثقلین است که راه و رسم خود را دارد.

**وجود دشمن توهم و تخیل نیست/دشمنان قسم خورده داریم
لاریجانی با تاکید بر لزوم دشمن شناسی به عنوان رکن مهم بصیرت گفت: دشمن تخیل و توهم نیست برای تجربه عظیم ما دشمنان قسم خورده هستند.
وی ادامه داد:رژیم آل سعود در لیست کشورهایی بود که اعدام دارند و باید مورد فشار بین المللی دولت انگلیس باشند، به محض اینکه شهید ما را به شهادت رساندند ،دولت انگلیس آمد عربستان را از لیست کشورهایی که باید مورد پیگیری باشند، خارج کرد.

**بیش از 40 درصد قصاص به گذشت منجر شده است/قصاص حکم دولتی نیست
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت:عالم فقیه و عالمی که تمام سخنانش مدرن وبراساس ادبیات حقوق بشری بود، او را سر بریدند دولت اوباما می گوید ما از رفتار عربستان دفاع نکردیم این کار مهم است، در جمهوری اسلامی ایران زنی در استانهای شمالی شوهرش را کشته بود، محکوم شد به قصاص تمام دنیای غرب ما را محکوم کردند، در کنگره آمریکا عکس آن زن را گذاشتند رییس جمهور وقت آمریکا محکوم کرد، تازه نمی دانستند این قصاص است و چیزی نیست که دولت درصدد اعمال آن باشد.
به تعبیر قرانی ما در صدد عفو و سهو هستیم و بیش از چهل درصد موارد قصاص در جمهوری اسلامی با تلاشهای خیرخواهانه به گذشت منتهی می شود. حالا یک عالم بزرگ را به خاطر اینکه ما شهروندان عربستانی هستیم حق رای داریم سر بریدند. این دیگر نهایت فضاحت چنین سیستمی است .

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 497069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =