ایسنا نوشت: فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد که ناجا هر مدرکی و مستنداتی که در رابطه با پرونده «سوشا مکانی» داشته است، به مرجع قضایی تحویل داده و تصمیم گیری و صدور حکم برعهده این نهاد است.

سردار حسین اشتری در حاشیه آیین رونمایی از سامانه الکترونیکی ماده 49 ایین دادرسی کیفری که پیش از ظهر امروز در سالن غدیر دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران درباره این سامانه گفت: امروز از این سامانه رونمایی شد و در آن مشخصات سجلی متهمانی که به مقرهای ناجا مراجعه می‌کنند به صورت دائم ثبت شده و با محاکم قضایی تبادل می‌شود.

وی افزود: در این شرایط برای هر فردی که پرونده‌ای تشکیل شود، مشخصاتش به صورت آنلاین در این سامانه ثبت شده و این باعث می‌شود که ما به صورت آنلاین از تعداد پرونده‌ها و جرایم باخبر شویم و این اتفاق در اختیار قوه قضاییه قرار می‌گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی یکی دیگر از ویژگی‌های این سامانه را افزایش سرعت عمل و بالا رفتن دقت برشمرد.

اشتری در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا با این سامانه کاغذ از روند پرونده‌های تشکیل شده حذف می‌شود؟ گفت: با این سامانه بخش عمده‌ای از مصرف کاغذ حذف شده و به صورت سیستمیک اطلاعات تبادل می‌شود، ضمن اینکه ما در برخی از مناطق بخصوص مناطق دور و حاشیه‌ای در حمل و نقل این اسناد بعضا با مشکلاتی روبه‌رو بودیم که این سامانه این مشکلات را رفع می‌کند.

تصمیمات جدید برای برخورد با زمین‌خواری

وی درباره جلسات مشترک میان پلیس و قوه قضاییه درباره زمین‌خواری اظهار کرد: در جلسه روز گذشته تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شده و ناجا هم اعلام کرد آماده است که هرگونه همکاری برای شناسایی کسانی که تصرف غیرقانونی از اراضی داشته‌اند را شناسایی و با کسانی که برخلاف قانون و با اهداف اقتصادی اقدام به زمین‌خواری کرده‌اند، برخورد کنند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی دیگر درباره انتشار تصاویرخصوصی برخی از شهروندان به ویژه افراد سرشناس در فضای مجازی اظهار کرد: در این خصوص هرجا که جرایم مشهودی رخ داده یا شاکی خصوصی داشته باشد، ناجا حتما ورود کرده و با متخلفان برخورد می‌کند.
304 42

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =