موضع کاربران خبرآنلاین نسبت به آزمون خبرگان و عدم حضور سیدحسن خمینی

در روزهای گذشته اخبار متعددی در گروه سیاسی خبرآنلاین درباره آزمون اجتهاد نامزدهای خبرگان، نحوه دعوت از شرکت کنندگان و برگزاری این آزمون منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاين، بخشي از اين اخبار پيرامون اسامي شرکت کنندگان و در نهايت حاضرين و غايبين روز امتحان -ديروز- بود. حضور يا عدم حضور حجت الاسلام سيدحسن خميني در اين آزمون، با واکنش​هاي مختلف کاربران خبرآنلاين روبرو شده است.

برخي کاربران بر اين باورند که شان و جايگاه سيدحسن خميني و کلاس خارج فقهش که به مراتب شلوغ تر از کلاس برخي از اعضاي کنوني مجلس خبرگان است، نشان مي‌دهد که او نيازي به شرکت در آزمون اجتهاد ندارد. برخي نيز با اشاره به اينکه آيت الله وحيد خراساني اجتهاد سيدحسن را تاييد کرده است، مي‌پرسند: او چه نيازي به شرکت در آزمون دارد؟

برخي کاربران نيز در کامنت‌هاي خود موضع گيري سخنگوي شوراي نگهبان با سخنان اخير آيت الله مومن را در تضاد دانسته و بر اساس سخنان آيت الله مومن، بر اين باورند که سيدحسن خميني اصلا نيازي به شرکت در آزمون نداشته است.

در مقابل کاربران ديگري هم هستند که معتقدند «او که مجتهد است بهتر بود براي خواباندن غائله هم که شده در آزمون شرکت مي کرد». برخي ديگر هم نوشته اند: شرکت در امتحان، از شان و سواد و اجتهاد کسي که کم نمي کرد و بهتر بود حجت الاسلام سيدحسن خميني در اين آزمون شرکت مي‌نمود. اما برخي ديگر با ادبيات منتقدانه تري نوشته‌اند: چطور مردم در اقصي نقاط کشور از طريق خبرهاي تلويزيون فهميدند که بايد در آزمون خبرگان شرکت کرد، اما نوه امام از اين موضوع بي اطلاع ماند؟

البته کاربران ديگري هم هستند که نگاه بدبينانه تري دارند و در مطالب خود آورده اند که او اگر شرکت هم مي کرد، باز هم صلاحيتش را رد مي کردند، بنابراين با عدم شرکت در آزمون، وارد اين بازي نشد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا.ب IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    من یک چیزی رو نمیفهمم. اجتهاد در کشور و مذهب شیعه ما پدیده ای نوظهور نیست و تاریخی حدود 500 سال دارد. یعنی 500 سال است که در مذهب ما بنابر یک سلوک و شیوه نامه بدون مشکل، فقهای بزرگ کشور اجتهاد فقهای جدید و جوان را تایید یا رد میکردند. حالا چه اتفاق جدیدی افتاده که این سیستم باید تبدیل به یک آزمون دولتی و حاکمیتی شود؟ این حقیقتا برای مذهب شیعه بدعتی بزرگه که اجتهاد و فقاهت هم وارد کانال حاکمیتی و دولتی بشه.
    • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
      2 4
      چه ربطی داره این یک امتحان ورودی است و اتفاقا خیلی خوب هم هستضمن اینکه قانونی نیز می باشد شما که با قانون مشکلی نداری ؟
  • علی A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    سید حسن خمینی مگر تافته جدا بافته هست که شرکت نکند او از الان نشان داد که یک قانون شکن هست
    • رضا A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
      3 2
      خب پس خود آقایان شورای نگهبان هم باید آزمون بدن مگه تافته جدا بافته هستن
  • عدالت A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    وقتی ایشون مراحل علمی و فقهی رو گزرانده اند و به مرحله ای رسیده اند که به عنوان عالم ومدرس دروس فقهی را تدریس میکنند و قبلا" نیز در حوزه همچون دیگران شاگردی کرده وبه استادی رسیده اند و در مکتبخانه بزرگ امام خمینی بزرگ شده اند دیگر جای چه نیازی است که از ایشان چند سوال فقهی پرسیده شود ارزش و شخصیت مراجعینی که در حوزه به ایشان نمره قبولی داده اند زیر سوال میرود
  • آرمان A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    در نهایت ایشان تایید خواهد شد همه سعی عزیزان این هست که ایشون رو کوچیک جلوه بدهند و به نوعی نابالغ و ناپخته ...ولی این حرکات در نگاه مردم به ایشان تاثیری ندارد و برای ما این بازی های سیاسی بی تاثیر هست..
  • الیمی IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    دیدگاه های اصلاح طلبی با اجتهاد فرق داره ......
  • سعدى A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    براستى چرابرخى باعنادودشمنى آشكاربااين يادگارارجمندامام ره ميخواهندهيچگونه آثارى ازخاندان امام راحل دراين كشورباقى نماند؟ اساتيدحوزه وآيات عظام بخوبى ميدانندكه ايشان بدرستى داراى درجه اجتهاداست وهمه مشكلات ايجادشده درواقع سنگ اندازى جهت انصراف وحذف سيدحسن خمينى است، خداوندهمه رابه راه راست هدايت فرمايد
  • صادق IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    6 0
    درود بر سید حسن خمینی
  • بی نام IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 3
    بايد مشخص شود كه سيد حسن خميني به دليل عدم اطلاع و يا عدم دريافت پيامك يا دعوتنامه در آزمون شركت نكرده يا به دليل اعتراض به نپذيرفتن اجتهاد او يا به دلايل ديگر. به نظر من او بايد صراحتا اعلام موضع كند و اگر اعتراضي دارد بيان كند. سكوت كردن و واگذاشتن موضع گيري به اطرافيان بيت و نزديكان هيچ مشكلي را حل نمي كند.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    4 1
    وقتی ایات اعظام تایید میکنن ایشان مجتهد هستن چه نیاز به چند تا سوال مگر تاکنون با تست کنکوری مجتهدین را تشخیص میداده اند مسلم است مبدانید ایشان بجای مانده امام خمینی هستند توان علمی واجتهادی ورفتار ایشان زیر ذربین علما و مردم هست وشخص گمنام وناشناختهای نیستند پس رد ایشان بعلت عدم حضور در امتحان مقبول نیست
  • الف FI ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 2
    اگر ملاک آزمون بوده چرا به غیر معممین اجازه حضور داده نشده؟ یک بام و چند هوا؟ کنکور در این کشور به بالاترین سطوح هم رسید..
  • محمدعلی A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 4
    آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است به نظر من شرکت نکردن ایشان از دو حال خارج نیست یا از روی ضعف علمی است و یا از روی غرور و عادت به برتر دیدن خود نسبت به سایرین به علت نسبت خونی با امام خمینی.
  • بی نام A1 ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    2 1
    به امید خدا مردم با رای خودشان ثابت خواهند کرد که به نظر آنها چه کسی از همه اصلح تر است
  • بی نام A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    3 2
    سلام ایشان می بایست در آزمون که یک قانون بود شرکت کند انشاالله که ......