ایرنا نوشت: رسانه‌های دولتی دولتی کره شمالی اعلام کردند این کشور یکی بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کرده است.

بانک مرکزی کره جنوبی به دنبال اعلام کره شمالی مبنی بر انجام نخستین آزمایش بمب هیدروژنی و نگرانی از شرایطی که ممکن است اقتصاد این کشور را درگیر خود کند، از برگزاری نشست فوق العاده خبر داد.

به گزارش ایرنا، این بانک امروز - چهارشنبه - با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که انجام این آزمایش در شرایطی که تحولات منفی اقتصادی در جهان شکل گرفته است، می تواند تاثیرات زیادی بر بازار مالی و پولی کره داشته باشد.
بانک مرکزی کره تاکید کرده است که برگزاری نشست ویژه به منظور بررسی تاثیرات این اقدام نظامی کره شمالی اهمیت بسیار زیادی برای سئول دارد.

نشست ویژه بانک مرکزی کره برای رسیدگی به مسائل مرتبط با کره شمالی از جمله این آزمایش جدید قرار است بعدازظهر امروز به وقت محلی برگزار شود و هدف از آن تعیین وضع سیاست های پولی و مالی این کشور عنوان شده است.
این نشست پس از آن بیان می شود که چین و کره و آمریکا از احتمال انجام یک آزمایش اتمی در کره و وقوع یک زمین لرزه در پی آن خبر دادند.
با این حال کره شمالی با صدور یک بیانیه ویژه اعلام کرده که این بمب آزمایش شده از نوع هیدروژنی بوده است که تشعشعات قوی تر و قدرت تخریبی بیشتری نسبت به بمب های اتمی دارد.

کره شمالی در اطلاعیه خود آورده است که ما اکنون به یک قدرت و کشور کاملا هسته ای و دارای بمب هیدروژنی تبدیل شده ایم.
بمب آزمایش شده از سوی کره شمالی بر اساس گزارش تلویزیون ملی این کشور از نوع «اچ بامب» بود که پیش از ظهر امروز به وقت محلی صورت گرفت.
این نخستین بار است که کره شمالی پس از آنکه در سال گذشته میلادی اعلام کرد به فن آوری ساخت بمب هیدروژنی که به مراتب قوی تر از بمب اتمی می باشد، دست یافته است، دست به چنین اقدامی می زند.

این کشور پیشتر آزمایش بمب های اتمی را در سه دوره انجام داد و امروز پیش بینی می شد که دست به آزمایش چهارم هسته ای زده است.
انجام آزمایش نخستین بمب هیدروژنی توسط کره شمالی حتی باعث شد نشست ویژه ای به ریاست «یون بیونگ سه» وزیر امور خارجه کره جنوبی در سئول برگزار شود.

کره شمالی سال های 2006 و 2009 دو بار آزمایش اتمی انجام داد و آزمایش سوم این کشور فوریه سال 2013 صورت گرفت.
سازمان لرزه نگاری کره جنوبی قدرت آزمایش بمب یاد شده را با زمین لرزه 4.2 دهم ریشتری برابر دانست اما مرکز ژئوفیزیک آمریکا اعلام کرد که این آزمایش با یک زمین لرزه 5.1 ریشتری برابری می کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =