دکتر حمیدرضا شاه محمدی در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین به انتقاد از حمله افراد ناآگاه به سفارت عربستان پرداخته است.

این مدرس دانشگاه در آغاز مطلبش نوشته است:

«بیش از یک سال بود که شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان و برخی دیگر محکوم به اعدام بودند اما اجرای حکم اعدام به تعویق افتاده بود تا اینکه مسئولین عربستان از فرصت تعطیلات سال نو میلادی سوء استفاده کرده و جنایت دیگری آفریدند و 47 تن را در یک روز اعدام کردند. شیخ نمر آل نمر طبق حکم صادره به روش داعش گردن زده شده و به صلیب کشیده می شود. انتخاب این مقطع زمانی برای آنکه بخش اعظمی از افکار عمومی جهانی در تعطیلات سال نو بسر می بردند و جراید و رسانه های خبری نیمه تعطیل بودند به آنان فرصت می داد که فارغ از فشار افکار عمومی جنایت خود را انجام دهند.»

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین ضمن انتقاد از حمله افراد ناآگاه به سفارت عربستان در تهران نوشته است:

«حمله کنندگان به سفارت گویا فراموش کرده اند که همین چند سال پیش رهبری معظم انقلاب حمله به سفارت انگلستان را محکوم نمودند. آیا این اعمال جز ناتوان نشان دادن دولت جمهوری اسلامی از حفظ امنیت سفارتخانه های خارجی و مسئولیتهای بین المللی اش معنی دیگری دارد؟ آیا حمله به سفارت یک کشور که در عرف دیپلماتیک بین المللی عملی غیر قابل قبول محسوب می شود و حتی در زمان جنگ بین دو کشور نیز مورد تعرض قرار نمی گیرد، نشانی از قدرت یک کشور است یا نشان از بی اعتباری آن؟»

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =