حمایت رئیس فدراسیون فوتبال امارات از تصمیم عربستانی ها چیزی شبیه به گرفتن ماهی از آب گل آلود است.

داریوش سعیدی- خبرگزاری خبرآنلاین؛ یوسف السرکال، رئیس فدراسیون فوتبال امارات که تیم های باشگاهی شان همیشه بدون کوچکترین مشکلی به ایران می آیند و می روند، به عربستان پیوست و از گرفتن میزبانی لیگ قهرمانان از ایران حمایت کرد. این اولین بار نیست که فدراسیون فوتبال این کشور، مشکلات سیاسی خود را وارد روابط ورزشی اش با ایران می کند. قبل از جام جهانی، امارات به ناگهان به خاطر مسایل سیاسی بازی دوستانه با تیم ملی ایران را لغو کرد تا نشان دهد خواستار قطع روابط کاملش با ایران است. آنها همچنین در اقدامی سیاسی، نام مجعول خلیج ع-ر-ب-ی را برای لیگ حرفه ای خود انتخاب کردند که البته این اتفاق با حمایت بعضی از کشورهای عربی از جمله بحرین همراه شد. در روز 12 اردیبهشت سال 92، انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد و پس از این انتخابات، عناد و دشمنی یوسف السرکال با فوتبال ایران و کفاشیان چند برابر شد. اماراتی ها توقع داشتند به دلیل شرایط سیاسی ایران و بحرین، کفاشیان به جای حمایت از شیخ سلمان، به سرکال رای بدهد. اتفاقا رئیس فدراسیون فوتبال قول حمایت به رئیس فدراسیون فوتبال امارات داده بود اما در نهایت به شیخ سلمان رای داد و حتی برای جمع آوری آرا، برای او رایزنی کرد. این اتفاق باعث شد تا روابط فوتبالی ایران و امارات کاملا تیره و تاریک شود.
در سفر اخیر علی کفاشیان به امارات برای تماشای فینال رفت لیگ قهرمانان آسیا، اتفاقا مقامات اماراتی از او استقبال گرمی داشتند و حتی یکی از مقامات سیاسی امارات که می گویند قرار است در آینده جای یوسف السرکال را بگیرد، با کفاشیان درباره تقویت روابط سخن گرفت. امروز اما اماراتی ها اوج اختلاف خود را با ایران نشان دادند و اعلام کردند حامی تصمیم تیم های عربستانی برای سفر نکردن به ایران هستند. موضعی که نشان می دهد امارات به اسم حمایت از عربستان و در واقع به خاطر اختلافاتش با ایران آن را اتخاذ کرده است.

دقایقی پس از حرف های رئیس فدراسیون فوتبال امارات، رئیس اتحادیه فوتبال این کشور هم به حمایت از تصمیم عربستانی ها پرداخت تا مشخص شود آنها مترصد یک فرصت برای تقابل با ایران بوده اند. او با اشاره به اینکه این اتحادیه با فدراسیون فوتبال عربستان برای هماهنگی در مواضع و استانداردسازی به منظور حضور تیم‌های‌شان در تورنمنت‌ها و فعالیت‌های AFC در تماس است، گفت: «ما آماده‌ایم تا مواضع روشن خود را به AFC نشان بدهیم. تیم‌های ما هم به مانند تیم‌های عربستانی نباید در فصل 2016 مسابقات AFC در هیچ‌کدام از شهرهای ایران بازی کنند.»

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    11 3
    همش حرفه بابا
  • بی نام A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    16 1
    به نظر من باید جلوشون وایستاد .تیم های ایرانی باید با تمام وجود جلوشون بازی کنند