ماجراهای یک پوستر همچنان ادامه دارد / طراح واقعی پوستر جشنواره فیلم فجر و اشتباه دبیر

ماجرای طراحی پوستر جشنواره سی و چهارم فیلم فجر همچنان ادامه دارد. پوستری که گویا دبیر جشنواره هم درباره آن اشتباه کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از حرف و حدیث‌های بسیاری که درباره این پوستر و طراح آن شنیده می‌شد، حالا بزرگمهر حسین‌پور به ایسنا گفته که «برزگر ایده‌پرداز این طرح بود و این کار را به من سفارش داد؛ اما طراح و نقاش اصلی پوستر من هستم، زیرا آن را طراحی کرده‌ام. آقای برزگر هم می‌گوید که حرف من را قبول دارد.»

محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر در زمان رونمایی از پوستر جشنواره فیلم فجر گفته بود «طراحی پوستر سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر بر عهده مجید برزگر، نقاشی آن کاری از بزرگمهر حسین‌پور و عکس آن اثری از امیر عابدی است.»

حسین‌پور اعلام نام برزگر به عنوان طراح پوستر را ناشی از کم دانشی و شیطنت دبیر جشنواره فیلم فجر دانسته است و گفته که با وجود الهام گرفتن چهره‌ خسرو شکیبایی از عکس امیرعابدی، عکاس در پروسه‌ی خلق پوستر حضور نداشته و از این روی نباید نام او به این شکل مطرح می‌شد. این در حالی‌ است که هنگام رونمایی از پوستر، عکاس کنار پوستر ایستاده بود.

البته برزگر نیز با اینکه طراحی این اثر کار بزرگمهر حسین‌پور است مشکلی ندارد و اعلام کرده که پس از دیدن طرح پایانی بزرگمهر آن را جذاب و هیجان‌انگیز یافته و نیازی به تغییردادن آن ندیده است و تنها به افزودن اطلاعات جشنواره و بافتی به شکل سیمرغ به پس‌زمینه‌ی آن اکتفا کرده است. او همچنین گفته که برای اجرای خوب چهره‌ی شکیبایی از امیر عابدی درخواست کرده که یک عکس از این بازیگر در اختیار آن‌ها بگذارد، او نیز یکی از عکس‌های فیلم «درد مشترک» به کارگردانی یاسمین ملک‌نصر را در اختیارشان می‌گذارد.

پس از انتشار این مطالب، روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در پاسخ به این حرف‌ها  اعلام کرده است که «با توجه به اینکه ایده اصلی طراحی پوستر جشنواره امسال از سوی محمد حیدری دبیر جشنواره و مجید برزگر مطرح شد، جشنواره مسئولیت به سرانجام رساندن پوستر این رویداد سینمایی را به شخص مجید برزگر واگذار و در نهایت پوستر نهایی از سوی وی به جشنواره ارائه شد.لذا جشنواره فیلم فجر بر اساس قرارداد منعقد شده با مجید برزگر و در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره این سینماگر را به عنوان طراح پوستر معرفی کرده است.»

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    3 1
    سنگ نوشته که نیست عوض کنید خوب .سنگ نوشته های چند هزار ساله ایران به راحتی فروش رفته تو دنیا حالا برای یک پوستر جنجال .برو اقا عوض کنید بره .تمام
  • بابك A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    2 0
    چقدرجنجال براي يه اثر. شباهت زيادي به شكيبائي ندارد . اگه كاربامدادرنگ بود زيباتربود.