حجت الاسلام خسرو پناه در خصوص نحوه واکنش شیعیان به قتل شیخ نمر گفت: شیعیان باید این قضیه را با تدبیر مدیریت کنند. اهل تشیع بهانه ای دشت دشمن ندهند که به قتل عام شیعیان انجامد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از شفقنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت: شهادت آیت الله نمر، آسیبی جبران ناپذیر به جهان تشیع است. اگر هم این فاجعه در شیعیان عربستان بخواهد جبران شود، زمانی طولانی نیاز است. ولی این ظاهر امر است که یک عالمی از عالمان شیعه و رهبر شیعیان عربستان را دولت سفاک وهابی عربستان به شهادت رساند.

وی با بیان این که شکی نیست که این شهادت روزنه ای برای رشد و احیاء تشیع در عربستان است، افزود: خون شهید همیشه اثر خودش را می گذارد. مخصوصا شهیدی که عالم باشد. «مدادالعلماء افضل من دماءالشهداء»؛ اگر یک عالمی به مقام شهادت برسد، فضیلت و تاثیرگذاریش چند برابر خواهد بود. این حادثه تبعات سنگینی برای عربستان خواهد داشت. اولا دولت سفاک وهابی عربستان روز به روز برای همه و مخصوصا برای شیعیان منفورتر خواهد شد. البته جهان اسلام نسبت به این عمل ابراز نفرت خواهند کرد. ثانیا اقدام به کشتار و جنایت، نشانه پایان حیات یک دولت است. نشان می دهد که دیگر نمی تواند کشور را با سیاست اداره کند. به همین خاطر به جای سیاست دست به جنایت می زند. این حادثه دلالتی واضح و آشکار برعلیه دولت عربستان است.

وی با تاکید براین که شیعیان هم باید با تدبیر این قضیه را مدیریت کنند،تصریح کرد: خیلی مراقب باشند که بهانه ای دست دشمن ندهند که به قتل عام شیعیان انجامد. شیعیان باید خیلی با تدبیر و عاقلانه برخورد کنند تا انشاءالله دولت عربستان در زمان مُعَینش سقوط کند و یک دولت عادل بر سرکار بیاید.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =