ایسنا نوشت: روز گذشته معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست در راستای مقابله با آلودگی هوا در توییتی خطاب به مخاطبان خود نوشت: دوستان را به چالش دمای ١٨ درجه دعوت می‌کنم، در منازل و محل کار با تنظیم دما به تقابل با آلودگی هوا و گرمایش زمین برویم.

معصومه ابتکار در صفحه تلگرام خود با اعلام راه‌اندازی چالش «دمای 18 درجه» به انتشار تصاویر نامه نگاری‌های انجام شده در این باره پرداخت.

وی همچنین در نامه‌ای به معاونان ریاست‌جمهوری، وزرای وزارتخانه‌ و استانداران سراسر کشور تاکید کرد: «نظر به افزایش میزان آلودگی هوا در روزهای اخیر در کلانشهرها و دیگر شهرهای کشور و لزوم کاهش میزان مصرف انرژی که تاثیر بسیار زیادی در تولید آلودگی در بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی و اداری دارد و در اجرای مفاد بخشنامه اخیر معاون اول رئیس‌جمهور و ماده 150 قانون برنامه پنجم خواهشمند است دستور فرمایید در فصل زمستان ضمن انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها، دمای فضاهای بسته، ساختمان‌های تابعه در کل کشور طی ساعات کاری در اتاق‌ها از 21 درجه و در راهروها و فضاهای سرپوشیده از 18 درجه سانتی‌گراد بیشتر نبوده و از روشن بودن دستگاه‌های گرمایشی و مصرف‌کننده سوخت در روزهای تعطیل جداً خودداری شود.»

حمایت توئیتری ظریف

این دعوت مورد استقبال و حمایت بسیاری مخاطبان این فضای مجازی قرار گرفت که محمد جواد ظریف، وزیرخارجه کشورمان نیز یکی از این افراد بود.

وی در پاسخ به توییت معصومه ابتکار به زبان فارسی نوشت: با تشکر از خانم دکتر ابتکار، این یک ضرورت برای مبارزه با آلودگی هوای تنفسی خودمان و محیط زیست فرزندان‌مان است.

مولاوردی به چالش «دمای 18 درجه» پیوست

در پی دعوتی که معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست - از نهادهای دولتی و عموم مردم برای پیوستن به چالش «دمای 18 درجه» داشت، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به این چالش پیوست.

شهیندخت مولاوردی با انتشار خبری در کانال تلگرامی خود از پیوستنش به چالش «دمای 18 درجه» خبر داد.

در متن این خبر آمده است:«شما را به چالش «دمای 18 درجه» دعوت می کنیم. به این چالش ملی برای مقابله با آلودگی هوا و کمپین جهانی برای کاهش گازهای گلخانه ای بپیوندیم.»

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    منم خانم ابتکار رو به چالش ده تا نفس عمیق توی هوای تهران و البته مناطق مرکزی تهران، دعوت میکنم