پایگاه اطلاع رسانی دولت در گزارشی به شدت از مرکز پژوهش های مجلس انتقاد کرد .

پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره عملکرد مرکز تحت ریاست احمد توکلی نماینده منتقد دولت نوشته است :‌ نتایج یک بررسی کارشناسی حاکی ازآن است که گزارش های تولید شده در مرکز پژوهش های مجلس که قاعدتاً باید بر اساس اصول علمی وپژوهشی بویژه بی طرفی وجانبداری در قضاوت تهیه شود براساس رویکردی خاص به ابزاری ژورنالیستی برای هجمه تبلیغاتی به دولت تبدیل شده است.

در ادامه با اشاره به چند تیتر گزارشهای مرکز پژوهش های مجلس ، افزوده شده : این تیترها دستمایه هجمه سنگین علیه دولت شده است. طی سال‌های اخیر هرگاه که دولت دکتر احمدی‌نژاد لایحه بودجه را تقدیم مجلس کرده است، گزارش‌های انتقادی مرکز پژوهش‌های مجلس، نقش اصلی را در تغذیه رسانه‌ها، نمایندگان و فعالان سیاسی منتقد دولت عهده‌دار شده است.

این گزارش‌ها که همواره لقب «کارشناسی» را یدک می‌کشند و با استناد به مفاد آنها، لوایح بودجه دولت به «غیرکارشناسی» بودن متهم می‌شوند،اکنون با زیرپاگذاشتن اصول تهیه مقالات وگزارش های کارشناسی به ابزار تولید انبوه تیتر علیه دولت و هجمه خبری به آن تبدیل شده است.

پایگاه اطلاع رسانی دولت هم چنین افزود: طبق مواضع گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها، لوایح بودجه‌ای دولت آکنده از موارد غیرقانونی هستند و بالتبع خواسته‌های دولت نیز غیرکارشناسی است و مرکز پژوهش‌ها شجاعانه و با مطالعات عمیق کارشناسی پرده از این اقدامات و خواسته‌های غیرکارشناسی بر می‌دارد.

درحالی که اگر یک بررسی علمی بدون جانبداری و قضاوت یک طرفه - که خصوصیت کار علمی کارشناسی است- تهیه شود قطعا باید به بیان نکات مثبت نیز بپردازد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 49446

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =