تقدیر آیات‌ موسوی اردبیلی و نوری همدانی از تلاش‌های اقتصادی دولت در دیدار با نهاوندیان

رییس دفتر رییس‌جمهور در سفر به قم، به دیدار آیات و مراجع عظام تقلید رفت و سلام رئیس جمهور را به آنان ابلاغ کرد.

به گزارش خبرآنلاين، دیدار و گفت و گو با حضرات آیات موسوی اردبیلی، نوری همدانی، جوادی آملی، علوی گرگانی و حجت الاسلام شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران از جمله برنامه های سفر وی به قم است. در اين ديدارها آيات موسوي اردبيلي و نوري همداني از اقدامات دولت بويژه در زمينه اقتصادي تقدير کردند.
عمده مطالب اين ديدارها درباره تلاش هاي اقتصادي دولت و رفع مشکلات معيشتي بود. مذاکرات هسته اي و ارتباط با ديگر کشورهاي مسلمان نيز از ديگر موضوعات مطروحه در اين ديدارها بود.

آيت الله موسوي اردبيلي: اين دولت ستودني است

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري محمد نهاونديان با حضور در بیت حضرت آیت‌الله العظمی سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، به تشریح دستاوردهای دولت تدبیر و امید در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پرداخت. حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های دولت در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و بین‌المللی، بر ضرورت ملموس شدن تلاش‌های دولت برای مردم در جامعه تاکید کرد.

این مرجع عالیقدر تشیع با اشاره به مشکلات و شرایط سخت اقتصادی در کشور خاطرنشان کرد: این‌که دولت در این شرایط اولویت اقدامات و برنامه‌های خود را در راستای رفع مشکلات معیشتی و تنگناهای اقتصادی مردم قرار داده، بسیار ستودنی است.

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای بر لزوم تبیین و تشریح دستاوردهای مذاکرات برای مردم و مراقبت از توطئه دشمنان تاکید کرد.

محمد نهاوندیان نیز در این دیدار با بیان این‌که «امروز در شرایط دشوار اقتصادی، تلاش‌های دولت و توافق هسته‌ای باعث تقویت امید و روحیه مردم شده است»، گفت: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای بود که با رکود و تورم مواجه بودیم و باید این التهاب در کشور برطرف می‌شد و دولت تا حدودی توانسته این مشکلات را حل و فصل نماید.

رییس دفتر رییس‌جمهور با اشاره به مشکلاتی که کاهش درآمد نفتی بوجود آورده است، خاطرنشان کرد: دولت با امکانات محدود توانسته در دوسال اخیر آرامشی را در فضای اقتصادی کشور و بازار ایجاد کند.

وی با بیان این‌که «توافق هسته‌ای دشمنان زیادی بویژه در داخل آمریکا دارد که از هر فتنه‌افکنی در مسیر اجرای این توافق فروگذار نمی‌کنند»، اظهار کرد: با تلاش مسوولان و مذاکره کنندگان اقدامات خوبی تاکنون در مسیر اجرای برجام برداشته شده و امیدواریم بزودی شاهد اجرای کامل برجام باشیم.

وی لغو قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران و بسته شدن پرونده نابحق پی ام دی را از دیگر دستاوردهای بی نظیر مذاکره کنندگان کشور برشمرد.

آيت‌الله نوري همداني: دولت با واسطه گري و دلال بازي مقابله کند

آیت‌الله نوری همدانی در این دیدار با بیان اینکه امروز در جمهوری اسلامی ایران، همه ارکان نظام اسلامی قدرتمند و عزتمندانه فعالیت می‌کنند، گفت: هر چه وحدت، اتحاد، قدرت و هماهنگی میان دستگاه‌های نظام و مردم بیشتر باشد موجب موفقیت‌ها و پیروزهای بیشتری خواهد شد.

وی هرگونه اختلاف میان مسوولان را موجب خوشحالی و سوء استفاده دشمنان برشمرد و افزود: امروز خوشبختانه وحدت و همدلی در کشور وجود دارد که باید در جهت تداوم آن تلاش کنیم.

نوری همدانی همچنین با اشاره به وجود مشکلات گوناگون در کشور برای مردم، خاطرنشان کرد: مردم به خاطر علاقه‌مندی به نظام و انقلاب مشکلات را تحمل می‌کنند اما دولت باید با اشراف و نظارت کامل با واسطه گری و دلال بازی مقابله کرده و در جهت رفع مشکلات کشور و مردم بیش از پیش تلاش کند.

وی با اشاره به ایثارگری، فداکاری و جان‌فشانی مردم در مسیر اهداف انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ما با وجود این مردم هیچ نیازی به سلاح هسته‌ای نداریم.

این مرجع تقلید با اشاره به اقدامات خصمانه دشمنان علیه ملت ایران طی سال‌های پس از انقلاب و استفاده آنان از بهانه‌ها و ابزارهای مختلف برای دشمنی با این ملت، گفتند: ما نسبت به دشمنان خود بدبین هستیم و نمی‌توانیم به آنها اعتماد داشته باشیم چرا که هرگز با ملت ایران صادق نبوده و اقدامات صالحانه نداشته‌اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، سکوت در برابر اقدامات خصمانه دشمنان و جنایت ها و کشتار آنها در منطقه را صلاح ندانسته و تصریح کردند: آنچه دشمنان ملت ایران را ناراحت می‌کند این است که ملت ایران هرگز در برابر اعمال ضد انسانی آنها سکوت نکرده و امروز آنها باید امنیت، عزت و قدرت ایران را باور کنند.

محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری نیز در این دیدار با اشاره به نقش و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در مسایل مهم منطقه‌ای و بین المللی، حضور عزتمندانه ایران در مذاکرات با قدرت‌های جهانی را موجب ارتقاء عزت و امنیت کشور برشمرد و گفت: اجرایی کردن برجام و برداشته شدن سدهای حضور ایران در مجامع بین المللی نه تنها به نفع ایران بلکه به نفع جهان اسلام و کشورهای حامی حرکت اسلامی و مقاومت در منطقه خواهد بود.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به اینکه تحریم‌ها هزینه‌های ظالمانه‌ای را بر ملت ایران تحمیل کردند، به تشریح تلاش مذاکره کنندگان در رسیدن به توافق در جهت رفع تحریمها پرداخت و افزود: رفع تحریم‌ها به معنای آن نیست که نگاه ما به دست دیگر کشورها خواهد بود بلکه این آغازی برای رونق اشتغال و کسب و کار در کشور بوده و از این جهت موجب برکت است که امکانات داخلی را در راستای مبارزه با مشکلات شکوفا خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به انتخابات پیش رو، حضور گسترده مردم در این انتخابات را موجب افزایش وحدت و انسجام در کشور برشمرد و گفت: نشاط امروز در فضای سیاسی و اجتماعی کشور نشان از افزایش اعتماد مردم به نظام است.

تقدير آیت‌الله سبحانی از تلاش‌هاي دولت

همچنين آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی در ديدار نهاونديان با ايشان با تاکید بر ضرورت اتحاد، انسجام و هوشیاری مسلمانان در برابر دشمنان، گفت: متاسفانه برخی کشورهای مسلمان در منطقه با سیاست‌های خصمانه بدنبال اختلاف‌افکنی میان مسلمانان هستند.

وی در دیدار رییس دفتر رییس‌جمهور، با اشاره به لزوم هم‌اندیشی و برگزاری محافل علمی با حضور اندیشمندان دنیای اسلام، افزود: لازم است با گفت‌وگو، تعامل و گسترش مناسبات میان علمای جهان اسلام در جهت تقویت وحدت، همدلی و انسجام امت اسلامی تلاش کنیم. ما خواستار روابط محکم با همه مسلمانان در همه زمینه ها بویژه در خصوص مباحث علمی هستیم.

وی در این دیدار از تلاش ها و اقدامات رییس جمهوری و دولت یازدهم در عرصه های مختلف قدردانی کرد.

محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور نیز در این دیدار با ابلاغ سلام رییس‌جمهور به آیت‌الله سبحانی اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام و منطقه وظیفه همگان است که با تمام توان در راستای افزایش وحدت و انسجام مسلمانان تلاش کنیم.

وی ضرورت اتخاذ رویکرد وحدت‌گرایانه و توجه به مسائل کلی جهان اسلام را مورد تاکید قرار داد و گفت: سیاست دولت تدبیر و امید این است که با برقراری روابط دوستانه و صمیمانه از گسترش و قوت جریانات ضد اسلامی در جهان جلوگیری کند که در این راستا اقدامات بسیار خوبی برای ارتقای سطح روابط سیاسی با کشورهای مسلمان اتخاذ شده است.

وی با بیان این‌که «متاسفانه برخی کشورهای منطقه با هزینه‌های گزاف به دنبال منافع سیاسی و اختلاف‌افکنی بین مسلمانان هستند»، تصریح کرد: باید به جای تقابل و دشمنی برای اتحاد و انسجام مسلمانان تلاش شود.

رییس دفتر رییس‌جمهور افزود: دولت آمادگی دارد در حوزه دیپلماسی عمومی با کمک علما و اندیشمندان حوزه‌های علمیه زمینه‌های گفت‌وگو و نزدیکی علمای جهان اسلام را در راستای تقویت وحدت و انسجام امت اسلامی فراهم کند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    2 7
    حاج اقا اردبیلی با عرض معذرت ارامش یا رکود در اقتصاد
  • بی نام A1 ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 3
    حاج اقا شماها ایات عظام کشورمان هستید و قابل احترام اما چرا از دولت تشکر میکنید مگر چکار کرده است تمام جوان ها را بدبخت و بیچاره کرده است البته مقصر تنها نیست اما لااقل در تحریم ها کسانی که درامد بالا و حقوق بالایی میگیرند را کم میکردند و یا هزینه های اضافی و مراسم هایی که سودی برای کشور را ندارند را حذف میکردند متاسفانه هیچ اقدامی نشد و از شما ایات عظام تقاضامندیم لااقل به دولت و کل مسئولین اخطار بدهید که مردم در شرایط بدی زندگی میکنند و این اوضاع و فقر و بدبختی برازنده نظام و شعارهاش نیست .