برگزاری همایش های هفته وحدت در سرپل ذهاب،ثلاث باباجانی و روانسر

مردم استان کرمانشاه از گذشته تاکنون با داشتن اقوام و مذاهب مختلف در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کرده و همواره در راه خدمت به کشور خویش از کارنامه قابل قبولی برخوردار بوده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، استان کرمانشاه از جمله استانهای کشور است که در آن مذاهب مختلف اسلامی در کنار هم و با حفظ وحدت و انسجام اسلامی سالهای سال است زندگی می کنند.

مردمان شیعه،سنی و اهل حق در کرمانشاه را می توان نماد بارز وحدت بین مذاهب اسلامی معرفی کرد زیرا این مردمان علی رغم زندگی در کنار یکدیگر با هم نیز وصلت داشته اند.

هم اکنون که در هفته وحدت قرار داریم همایش های متنوعی در سطح استان در خصوص چرایی حفظ وحدت برگزار می شود و بزرگان و علما اهل سنت و تشیع نیز حضور پررنگی در اینگونه مراسمات دارند.

این بسته خبری مربوط به همایش ها و سخنرانی ها امروز در خصوص وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) می باشد:

وحدت رمز ایجاد امنیت داخلی در کشور است

آیت‌الله حسن ممدوحی ظهر امروز در همایش هفته وحدت در مسجد جامع شهرستان ثلاث‌باباجانی اظهار کرد: شهدای منطقه با ایثار و ازخودگذشتگی جان خود را در راه دفاع از میهن اسلامی فدا کردند.

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سلحشوری مردم منطقه در دفاع از نظام اسلامی، عنوان کرد: آن‌چیزی که موجب قدرت فزاینده کشور می‌شود، وحدت است.

ممدوحی با بیان اینکه مسئولان باید به مظلومیت شهدای این دیار توجه هر چه بیشتری داشته‌باشند، خواستار نصب تمثال شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا و انتشار کتاب زندگی‌نامه شهدا برای معرفی بیش از پیش آنان شد.

وی وحدت را رمز ایجاد امنیت داخلی در کشور عنوان کرد و ادامه داد: هر چیزی وحدت را خدشه‌دار می‌کند، به ضرر امنیت کشور است و سابقه طولانی مرزداری مردمان این دیار موجب برقراری آرامش شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات متعدد نظام در این منطقه، بیان داشت: هنوز محرومیت‌هایی زیادی وجود دارد که همه مسئولان باید برای رفع آن تلاش کنند.

این مسئول به مشکلات بازارچه‌های مرزی این منطقه اشاره کرد و متذکر شد: وضعیت بازارچه‌های مرزی باید ساماندهی شود تا سود آن به نفع مردم منطقه تعریف شود و مردم از سود آن بهره ببرند تا در بهبود وضعیت اقتصادی آنان اثرگذار باشد.

شیعه و سنی باید اخلاق و منش پیامبر را به دنیا معرفی کنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: شیعه و سنی باید اخلاق و روش و منش پیامبر بزرگ اسلام (ص) را به دنیا معرفی کنند.

آیت الله مصطفی علما در جشن بزرگ میلاد پیامیر (ص) و هفته وحدت که روز دوشنبه در مسجد جامع روانسر برگزار شد افزود: همه گروه های تکفیری مانند داعش و النصره می خواهند اسلام را خشن و چهره پیامبر را بد جلوه دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید با بد جلوه دادن اسلام مبارزه کنیم تاکید کرد: باید در مقابل بد جلوه دادن سیره و خلق و روش پیغمبر بیدار بود و همه باید مدافع اسلام اسلام راستین باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: مهمترین وظیفه روحانیت آگاهی دادن و بصیرت به مردم است و رسالت طلبه ها و فضلا در تشریح اسلام ناب محمدی (ص) بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه قرآن به معنای آگاهی، بصیرت و هدایت است اضافه کرد: بالاترین هدیه ای که پیامبر عظیم الشان اسلام برای ما به ارمغان آورده قرآن کریم و هدایت است.

آیت الله علما افزود: در زندگی باید به سبک زندگی پیامبر اسلام (ص) نگاه و به او اقتدا کنیم و فرزندانمان را به سبک رسول خدا تربیت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: پیغمبر خدا مظهر قرآن است و باید به جوانها و نوجوانها توصیه کنیم که اخلاق و خلق قرآنی داشته باشند.

آیت االه علما اظهار داشت: ما مفتحریم که امت چنین پیغمبری هستیم که ما را به وحدت، محبت، عطوفت، مهربانی و همدلی سفارش کرده است.

وی گفت: همایش و برنامه هایی که امسال برای بزرگداشت هفته وحدت در سطح استان برگزار شد بی نظیر و مثال زدنی بود و دشمن توان دیدن این وحدت و بیداری را ندارد.

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: برگزاری این چنین همایشهایی مایه گفتمان اخلاق پیغمبر است.

در این مراسم که همراه با مولودی خوانی بود اقشار مختلف مردم و مسئولان استان و شهرستان روانسر حضور داشتند.

اتحاد بین مسلمانان در ایران اسلامی بخوبی نمایان است

امام جمعه کنگاور گفت: وحدت کامل بین مسلمانان سنی و شیعه در کشور ایران اسلامی به خوبی نمایان است.

حجت الاسلام محمد ایوبی در گفت و گو با  ایرنا ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد رسول اکرم (ص) و هفته وحدت با بیان اینکه دشمنان از همان ابتدای پیروزی انقلاب در پی ایجاد تفرقه بین مسلمانان بودند افزود: هم اکنون نیز از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به نظام و از بین بردن این وحدت اسلامی کوتاه نمی آیند.

امام جمعه کنگاور تصریح کرد: ملت مسلمانان ایران اعم از شیعه و سنی برای پیشبرد اهداف عالی انقلاب تلاش فراوان دارند و هیچ گاه فریفته دشمنان قسم خورده نظام نمی شوند.

به گفته این مسئول، دشمنی کینه توزانه آمریکا و اسرائیل نسبت به مسلمانان پایان ندارد و با طراحی توطئه های جدید همواره در فکر از بین بردن اتحاد و همبستگی بین ملت های مسلمان هستند.

ایوبی خاطرنشان کرد: مسلمانان شیعه و سنی در طول هفته وحدت با شرکت در جشن های این ایام به دشمنان ثابت می کنند که در حفظ وحدت بین خود از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

امام جمعه کنگاور با اشاره به اینکه برخی از کشورها نوکری آمریکا و اسرائیل را پذیرفته اند، گفت: به زودی دست این کشورها از سر ملت های مسلمان کوتاه می شود.

وحدت و یکدلی جامعه را به سمت تعالی سوق می دهد

ماموستا ملامحمد محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مسلمانان دارای مشترکات بسیاری هستند که اعتقاد به پیامبری حضرت محمد (ع) مهم ترین مشترکات و عامل اصلی وحدت برادران اهل سنت و تشیع است.

ماموستا محمدی اظهار کرد: با وجود نقشه ها و تهاجم های مختلف فرهنگی و سیاسی دشمنان، مسلمانان استان کرمانشاه با بصیرت و هوشیاری در برابر این اهداف شوم ایستادگی کرده اند.

وی تاکید کرد: امت اسلامی می داند گسستگی به جامعه اسلامی لطمه خواهد زد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه به درک و بینش بالای مردم استان کرمانشاه اشاره کرد و تصریح کرد: باید ابعاد مختلف تهاجم و آسیب های دشمنان اسلام شناسایی و معرفی شود که در این بین وظیفه مسئولان و فعالان دینی و فرهنگی دوچندان خواهد بود.

ماموستا محمدی یادآور شد، هر اندازه که این آگاهی و صلح و دوستی تقویت شود پیوند و وحدت برادران مسلمان حفظ خواهد شد.

هفته وحدت فرصتی مطلوب برای تقویت انسجام امت اسلامی است

فرماندار سرپل ذهاب بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ اتحاد و همدلی در جامعه تاکید کرد و گفت: هفته وحدت فرصتی مطلوب برای تقویت همدلی و انسجام بین مذاهب مختلف اسلامی است.

جهانبخش حیدری در آیین جشن هفته وحدت در دهستان پشت تنگ از توابع این شهرستان افزود: وحدت و همدلی بین مذاهب مختلف اسلامی باعث ایجاد امنیت پایدار در جامعه می شود.

وی اظهارداشت: هفته وحدت پیام یادگار ارزشمند امام راحل یادآور این است که مسلمانان در سایه قرآن کریم و سنت و سیره رسول اکرم (ص) می توانند با وحدت و انسجام به پیشرفت های زیادی دست یابند.

جانشین فرمانده بسیج سپاه ناحیه سرپل ذهاب نیز در این آیین بیان کرد: هفته وحدت نماد و پیام صلح و دوستی برای پیروان راستین و حقیقی دین و مکتب انسان ساز اسلام است.

سرگرد مجتبی کاکایی اضافه کرد: هفته وحدت فرصتی مطلوب برای انتقال و تعمیم صفا و صمیمیت در بین شیعه و سنی است که این حدت و انسجام پایدار خواهد ماند.

مدیرحوزه علمیه باقرالعلوم سرپل ذهاب نیز با گرامیداشت هفته وحدت و میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) بر اتحاد بیشتر مسلمانان تاکید کرد و گفت: با وحدت و همبستگی امت اسلام می توان در برابر ترفندهای استکبار جهانی ایستادگی و مقاومت کرد.

حجت الاسلام مختار سلیمانی با بیان اینکه هیچ قدرتی نمی تواند اتحاد و وحدت پایدار و استوار این مردم ولایتمدار را به هم زند افزود: وحدت و اتحاد میان مسلمانان باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =