تسنیم نوشت:مسکو و قاهره قصد دارند تا قراردادی به ارزش ۲۶ میلیارد دلار را برای ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای مصر به امضا برسانند.

مسکو و قاهره قصد دارند تا قراردادی به ارزش ۲۶ میلیارد دلار را برای ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای مصر به امضا برسانند. 

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه در آژانس هسته ای روسیه موسوم به "اتم استروی اکسپورت" تاکید کرد: روسیه و مصر قصد دارند تا قراردادی را به ارزش 26 میلیارد دلار برای احداث نخستین نیروگاه اتمی مصر امضا کنند.

این منبع آگاه تصریح کرد: ما قصد داریم قراردادی به ارزش 26 میلیارد دلار را در سه ماه نخست 2016 میلادی امضا کنیم.

دو کشور 19 نوامبر قراردادی بین دولتی را برای همکاری در زمینه احداث نیروگاه هسته ای در ساحل دریای مدیترانه به امضا رساندند. این نیروگاه شامل 4 واحد است که ظرفیت هر یک از آنها 1200 مگاوات است. این نیروگاه قرار است با استفاده از فناوری روسی ساخته شود.

روسیه به مصر قول داده است تا برای ایجاد صنعت هسته ای به این کشور کمک کند.

گسترش همکاری‌ها

این منبع آگاه همچنین در ادامه در خصوص توافق هسته ای مصر و روسیه نیز گفت: مسکو و دهلی نو در اوایل سال 2016 میلادی قرارداد کلی را برای ساخت 6 واحد در نیروگاه هسته ای کودان کولام به امضا می رسانند.

هند و روسیه قرارداد مربوط به پروژه این نیروگاه هسته ای را در سال 2012 میلادی به امضا رساندند و این نیروگاه در جولای 2014 میلادی به ظرفیت کامل رسیده است. واحد دوم این نیروگاه نیز در آستانه تکمیل است و ساخت واحدهای سوم و چهارم نیز برای سال 2016 میلادی برنامه ریزی شده است.

5050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =