استفاده از نام و عنوان شهید حسن مدرس از سوی برخی از رسانه ها و مسئولان طی سالهای اخیر، روند فزاینده ای به خود گرفته است.! نام و اعتبار بی بدیل شهید مدرس و تاثیر غیر قابل انکار وی در تحولات تاریخ معاصر ایران و نظام تقنینی و قضایی کشور سبب گردید، تا برخی از رسانه ها و افراد در جهت منتسب کردن مکرر خویش به آن مرحوم برآیند. هرگونه تلاش و اقدام آن رسانه ها و مسئولان مربوطه در این باره، مورد تائید خانواده شهید حسن مدرس نبوده و نادرست بوده و ادعای انتساب خانم زهرا پیشگاهی فرد و دیگر کاندیداهای مجلس و خبرگان به شهید مدرس تکذیب می گردد...این یادداشت، تکذیبی است از سوی محمد رضا زمانی درمزاری( فرهنگ)، وکیل خانواده شهید مدرس در این باره....

استفاده برخی رسانه ها و افراد از نام و عنوان شهید حسن مدرس یا تلاش برای منتسب شدن یا کردن خود و آنها به شهید مدرس طی سالهای اخیر، پدیدۀ فزاینده و غیرقابل انکاری است. معرفی برخی از افراد بعنوان نوادگان و فرزندان شهید مدرس نیز از سوی برخی از اشخاص غیرمرتبط و فاقد هرگونه رابطه نسبی یا سببی با آن خانواده محترم و شهید مدرس، جلوه ای دیگر از اقدامات بعضی از افراد یا رسانه ها برای منتسب نمودن خود به شهید مدرس و بهره مندی احتمالی از عنوان و جایگاه آن دانشمند و سیاستمدار به نام ایرانی در طول سالهای اخیر بوده است...! 


در روزهای اخیر نیز در اثنای ثبت نام کاندیداهای محترم انتخابات مجلس شورای اسلامی، از ثبت نام " خانم زهرا پیشگاهی فر بعنوان نوه شهید سید حسن مدرس" در برخی از رسانه ها یاد شده و حتی، برخی از آنها با عبارت " نوه آیت الله مدرس هم آمد"، در نشریه آفتاب یزد، در مقام انتشار مراتب مزبور برآمده اند.! ضمن احترام به شان علمی و جایگاه اجتماعی خانم زهرا پیشگاهی فرد، انتساب ایشان به شهید حسن مدرس نادرست بوده و از سوی خانواده شهید مدرس و وکیل حقوقی و قانونی آنها، قویاً تکذیب می گردد.


خانم دکتر پیشگاهی فرد از طرف مادری فرزند آیت الله خاتون آبادی و نوه آقاسید محمد حسین نایب الصدر و از طرف پدری فرزند آیت الله آمیر سید حسن مدرس مطلق، بنا به اطلاعات منتشره در باره ایشان بوده و نوه شهید حسن مدرس، نماینده علمای طراز اول علمای نجف و نماینده شهیر پنج دوره مجلس شورای ملی نمی باشند و انتساب ایشان بعنوان نوه شهید مدرس، به ترتیب منتشره در برخی رسانه ها تکذیب می گردد.البته، انتظار می رفت ایشان، شخصاً در مقام تکذیب اخبار و گزارشات نادرست منتشره در این باره بر می آمدند تا نیازی به تکذیب مراتب از سوی وکیل خانواده شهید مدرس نمی بود.!


شایان ذکر است؛ بنا به بررسی های انجام شده، هیچ یک از کاندیداهای محترم مجلس شورای اسلامی یا خبرگان، فاقد هرگونه رابطۀ نسبی یا سببی با شهید حسن مدرس می باشند و هرگونه انتساب احتمالی آنها به آن مرحوم یا انتشار اخبار نادرست از سوی رسانه ها و تلاش برای توجیه این انتساب نادرست در این رابطه، قویاً تکذیب می گردد و مستوجب مسئولیت قانونی نیز خواهد بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493272

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =