کارگردان روس در فکر جایگزینی برای اسکار/ کنار گذاشته شدن فیلمم از اسکار، سیاسی‌ست

نیکیتا میخالکوف حذف فیلم خود از اسکار را سیاسی دانست و خواستار ایجاد آلترناتیوی برای اسکار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نیکیتا میخالکوف کارگردان روس برنده جایزه‌ی اسکار خواستار راه‌اندازی یک جایزه‌ی سینمایی همانند اسکار برای کشورهای گروه بریکس (برزیل، روسیه، هندوستان، چین و آفریقای جنوبی) شد.

میخالکوف هفته گذشته در کنفرانس اتحادیه‌ی فیلمسازان روس در مسکو گفت : «این ایده در کشورهای گروه بریکس با شور و اقبال زیادی روبه‌رو شده است. ما در موقعیت کنونی می‌خواهیم صداهای دیگر هم در جهان شنیده شوند.»

این کارگردان در ادامه راه نیافتن فیلم «گرمازدگی» به جمع 9 نامزد فهرست کوتاه بهترین فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان اسکار را امری سیاسی خواند و از امکان راه‌اندازی آکادمی فیلم اوراسیا و ایجاد آلترناتیوی برای جوایز اسکار در سال 2017 خبر داد. او در ادامه گفت : «مطمئنم که اگر فیلم «آفتاب سوخته» را که در سال 1995 اسکار گرفت، امسال به اسکار می‌فرستادم حتی به فهرست کوتاه نامزدها هم راه نمی‌یافت.»

میخالکوف اعتقاد دارد که موضع‌گیری‌هایش درباره مسئله‌ی اوکراین و سیاست‌های روسیه در بالکان بر تصمیم‌گیری آکادمی علوم و هنرهای سینمایی موثر بوده است. او از حامیان الحاق کریمه به روسیه است.

«گرمازدگی» به کارگردانی نیکیتا میخالکوف با اقتباس از یک داستان کوتاه اثر ایوان بونین با بودجه‌ای بالغ بر 21 میلیون دلار ساخته شد. این فیلم اکتبر سال 2014 در سینماهای روسیه اکران شد و به فروشی برابر با 1.4 میلیون دلار دست یافت.

سخنان میخالکوف در حالی بیان می‌شود که نظر منتقدان درباره‌ی این فیلم یکدست نبوده است و بسیاری از آن‌ها منتقد تصمیم روسیه برای معرفی این فیلم به اسکار بودند.

منبع : هالیوودریپورتر / 26 دسامبر

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    5 0
    21 میلیون دلار خرج فیلم شده، بعد تو خود روسیه 1.4 میلیون فروش داشته ؟ چه استقبالی داشته از طرف مردم