اقتصادنیوز نوشت: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر وزیر راه در خصوص انحلال سازمان حمایت گفت که زمانه عوض شده و نمی‌توان با سوسیالیسم زندگی کرد.

ایرج ندیمی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران به رقابتی شدن تولید نیاز دارد گفت: اقتصاد ایران در فضای کنونی نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی است بنابراین اگر کنترل و نظارت بیش از حد درخصوص قیمت‌ها صورت گیرد منجر به فرار سرمایه ها از کشورمان خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دوران سوسیالیسم گذشته است گفت: منظور از رقابتی شدن بازارها این است که اجازه دهیم آحاد مردم فعالیت آزادانه اقتصادی داشته باشند و انحصار تولید عرضه کالاها از بین رود که این خود منجر به شکسته شدن قیمت ها خواهد شد.

او افزود: لازمه آزادسازی قیمت‌ها این است که بستر رقابت در اقتصاد کشور ایجاد شود آنگاه شاید دیگر نیاز نباشد که در همه کالاها نظارت قیمتی داشته باشیم و اجازه ندهیم کالاها با قیمت واقعی به دست مردم برسد.

ندیمی گفت: البته بنده طرفدار این نیستم که هر کالای کم کیفیتی با قیمت بالا به دست مصرف کنندگان برسد و بهتر است که نهادهای نظارتی در چنین شرایطی وارد کار شوند تا کالایی که به دست مردم می‌رسد هم کیفیت مناسب و هم قیمت عادلانه داشته باشد.

او گفت: طبیعی است که همه ما نگران طبقات پایین جامعه و دهک‌های کم درآمد هستیم و نباید اجازه دهیم که تورم به صورت افسار گسیخته بالا رود که خوشبختانه سیاست دولت در این جهت حرکت می‌کند.

22339

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نخود همه آش IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    1 0
    نباید فریب حرفهای به ظاهر قشنگ مانند « اجازه دهیم آحاد مردم فعالیت آزادانه اقتصادی داشته باشند» را خورد. کدام مردم می توانند فعالیت آزادانه اقتصادی داشته باشند؟ ظاهراً سیاست جاری آن است که ته مانده بساط کم رمق عدالت اجتماعی هم جمع شود و فاتحه.
  • بی نام US ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 1
    بازار مثل جنگله. هرکی خدمات بهتر با قیمت کمتر داره زنده میمونه....... حمایت و یارانه و ... همش باعث دردسره و رقابت """"" کاملا ازاد """" و """" شفافیت"""" باعث رونق و پیشرفت میشه که ب نظرم """ هیچکدومو""" نداریم
  • ملت A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 1
    خدائیش از این سیستم اقتصاد کمونیستی خارج بشیم مگه نگفتیم نه شرقی نه غربی پس چرا آمدیم سیستم کوپن و یارانه ونظارت بر بازار و ... رااجرا کردیم این سیستم کاملا کمونیستیه که درشوروی سابق اجرا میسد
  • بی نام A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    يك درصدمردم دنيا پنجاه درصد ثروت جهان ويك درصد مردم امريكا نود درصد ثروت امريكا را در اختيار دارند چرا درايران يك درصد مردم همه ثروت كشور را درختيار نداشته با شند به اميد اينكه تا پا يان دوره خدمت دولت تدبير واميد اين اتفاق مورد انتظار افرادمنتظر بيفتد
  • بی نام A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    نوبت افتادن از آنور بام شده است مبارک است . بازار آزاد این آقایان معلوم است مثل خودرو سازی جلو واردات اجناس با کیفیت را بگیرند مردم مجبور باشنذ اجناس بی کیفیت مونتاژی به ظاهر داخلی و چینی وارد شده بوسیله دوستان را با قیمت بالا بدون نظارت کمی و کیفی مناسب خریداری کنند.
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 1
    البته این حرف میتونه درست باشه رقابت که باشه اصلا گران فروشی نداریم این انحصاره که مثل بختک در اقتصاد مملکت افتاده
  • ايراني A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    قيمتها اكر هم به دست توليد كننده تعيين بشن بايد سازماني مثل سازمان حمايت به قيمتها نظارت مسولانه و دلسوزانه داشته باشه. ... اما اين روزا اينطور به نظر ميرسه كه توليد كننده و سازمان حمايت هر دو با هم فقط كارشون افزايش دادن قيمتهاست....
  • بی نام A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    1 0
    مستضعف رو کردین اسیب پذیر بانک رفاه کارگران رو کردید بانک رفاه وزرای میلیاردری مثل نعمت زده یا اخوندی رو اوردید تو کابینه بوی گند سرمایه داری نولیبرال میاد. بعد از افتضاح احمدی نژاد دوستان در فکر خلق حماسه ای دیگرند. حبر انلاین هم ذوق زده است
  • بی نام A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    همون چیزایی که در جزوه های اقتصاد ازبر کردن دارن به خورد مردم میدن کاش امکان مناظزه بود افسوس
  • بی نام GB ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    آنچه در تمام این سالها در جمهوری اسلامی از هاشمی تا احمدی نژاد اجرا شده چیزی جز سیاستهای سرمایه داری و تجویزی صندوق بین المللی پول نبوده. الان هم به همین منوال هست. نهادهایی از دست حمایت از مصرف کننده و شورای صنفی کارگران هم چیزی جز یه تعارف نبوده که البته اینها به جای خودشون میتونن نهادهای مفیدی باشن.
  • مهدی IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    1 0
    دوباره آخرای مجلس شد و دوستان نماینده رنگ عوض کردند.