پس از اعتراض برخی از تاکسی رانان تهران درباره فرسوده بودن خودروی آنها و اینکه دولت در این باره اقدامی نمی کند، سخنگوی دولت اعلام کرد این موضوع در دستور کار دولت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از آنکه موضوع تعیین تکلیف ۱۷ هزار تاکسی دار و تاکسی ران که خودروی آنها فرسوده است، از سوی سرویس مشکلات مردم دنبال شد (اینجا) و پیگیری ها منجر به این شد که باید دولت آستین ها را بالا بزند تا نوسازی ناوگان تاکسیها انجام شود، باز هم برخی از تاکسی رانان گفتند که دولت در این باره کاری نکرده است.
در نشست خبری امروز محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سخنگوی دولت، موضوع بازسازی و نوسازی حمل و نقل عمومی، به خصوص تاکسی های فرسوده را از او پرسیدیم.
نوبخت با اشاره به این که نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: کارگروهی با حضور سازمان مدیریت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور این مساله را پیگیری می‌کنند. در حال حاضر از 335 هزار دستگاه تاکسی شهری 112 هزار تاکسی فرسوده است وما بنا داریم در حد فاصل بهمن 94 تا بهمن 95 ، 90 هزار تاکسی فرسوده را از رده خارج کنیم.

او گفت: پیش‌بینی ما این است که هر ماه 6 هزار و 429 دستگاه را از رده خارج کنیم و دستگاه‌های جدید را جایگزین کنیم با این اقدام هم در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهیم کرد و هم از آلایندگی هوا کم می‌شود.

 

23۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    با سلام لطفا بلند گوی مدارس را نیز جدی بگیرید,الودگی صوتی امروزه به مشکلی جدی تبدیل شده است در این میان گاهی مدارس نیز با بی توجهی واقعا موجب ازار همسایگان میشوند.مردم در رفع این مشکل یا به سختی نتیجه میگیرند ویا تلاششان بی نتیجه است.با تشکر