ایلنا نوشت: دبیر ستاد انتخابات کشور آخرین آمار از تعداد ثبت نام مراجعه کنندگان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی خبر داد.

 سیدعلی پورعلی مطلق در جمع خبرنگاران به ارائه آخرین آمار از مراجعه‌کنندگان و داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت.

وی گفت: از روز اول ثبت نام تاکنون ۳۷۲ نفر کاندیدای مجلس خبرگان رهبری شدند که از میان آن‌ها ۵ نفر خانم هستند که از صبح امروز تاکنون ۱۰ نفر ثبت نام کرده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: بیشترین آمار را در ثبت نامی داوطلبان در انتخابات خبرگان به ترتیب متعلق به استان تهران با ۷۲ نفر، اصفهان ۲۸ نفر، قم ۲۲ نفر، آذربایجان شرقی ۵۰ نفر، گیلان ۱۸ نفر و خوزستان ۱۶ نفر است.

پورمطلق درباره آخرین آمار انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: از روز اول ثبت نام تاکنون ۲۹۰۳ نفر اقدام به نام‌نویسی کردند که از میان آن‌ها ۲۱۶ نفر زن بوده‌اند. از صبح امروز تاکنون در این انتخابات ۶۹ نفر اقدام به نام‌نویسی کردند.

پورعلی مطلق بیشترین فراوانی سنی را در انتخابات مجلس را بین ۴۶ تا ۵۰ عنوان کرد که تعداد ۵۱۵ نفر در این رده سنی اقدام به نام‌نویسی کردند و همچنین در رده ۵۱ تا ۵۵ سال ۳۸۴ نفر نام نویسی کردند.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: بالا‌ترین سن میان ۷۱ تا ۷۵ سال است که در این رده سنی ۱۰ نفر در سراسر کشور در انتخابات مجلس اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: ۴۸۶ نفر در کمترین رده سنی یعنی تا ۳۵ سال با مراجعه به مراکز فرمانداری و حوزه‌های انتخاباتی ثبت نام کردند.

وی بیان داشت: از میان ۲۹۰۳ نفر کاندیدای مجلس ۴۴۳ نفر تحصیلات دکترا، ۳۲ نفر حوزوی و ۱۶۱ نفر در سطح کار‌شناسی دارند.

پورعلی‌مطلق در پایان با بیان اینکه روز گذشته دوشنبه بیشترین آمار ثبت نامی را داشته‌ایم خاطرنشان کرد: در پنجمین روز ثبت نام انتخابات خبرگان و سومین روز انتخابات مجلس تعداد ۱۲۲ نفر برای خبرگان و ۱۱۴۷ نفر برای انتخابات مجلس جهت ثبت نام حضور پیدا کردند.

23214

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =