یک کارشناس بخش مسکن معتقد است که «برای تحریک بخش مسکن باید یک بسته اقتصادی و حمایتی برای صنعت و ساختمان داشته باشیم.»

بیت‌اله ستاریان در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین اظهار داشت: «از بخش مسکن می‌شود اقتصاد را تحریک کرد و ما یک بسته برای صنعت و ساختمان باید داشته باشیم.»

وی با بیان این‌که این بسته سه بخش منابع، زیرساخت‌ها و قوانین و نرم‌افزارها باید داشته باشد، تصریح کرد: «بخش منابع اعم از بحث وام است و وام فقط یکی از بندها می‌تواند باشد.»

این کارشناس بخش مسکن توضیح داد: «منابع و مکانیزم‌های مالی دیگر مثل صکوک، رهن ثانویه، اوراق مشارکت و فاینانس و لیزینگ باید مورد توجه قرار گیرد.»

ستاریان با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی و حل مشکل معضل ملک و خرید و فروش، عنوان کرد: «وقتی که ما بخواهیم سالانه برای مثال یک میلیون و نیم واحد مسکونی تولید کنیم که از حالا باید این اتفاق بیفتد با توجه به جمعیت 80 میلیونی کشور، نمی‌شود با سیستم سنتی تولید مسکن کار کرد، بلکه مکانیزم تولید مسکن باید مدرن شود.»

وی متذکر شد: «تولید مسکن باید روی خط تکنولوژی‌های جدید و مصالح مدرن برود که این موضوع نیازمند وام و تسهیلات است.»

این کارشناس مسکن خاطرنشان کرد: «از سوی دیگر، باید قوانینی تدوین شود که امکان توسعه را فراهم کند و امکان شهرک‌سازی برای بخش خصوصی وجود داشته باشد.»

22535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    8 1
    آقا جان مردم ندارند، آقا جان مسکن پس از سالها تحریک به اینجا رسیده است، آقا جان با مملکتی که اقتصادش خراب است باید تولید و صادرات واقعی را تحریک و فعال کرد نه بخش مسکن که مولد نیست و دفن ثروت در خرابه هایی به نام خانه است.
    • محمدامین A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
      8 1
      کاملا موافقم. نمی دانم چرا آقایان خیلی خیلی دوست دارند مسکن را گران کنند تا به خیال خودشان رونق بگیرد و برای این کار به طور تابلویی فقط ، وابسته بودن دیگر صنایع به مسکن رو بهانه قرار می دهند....
  • امیراسد A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    9 1
    تنها تحریک کننده بازار مسکن فقط و فقط کشیدن دندان طمع توسط بساز وبفروشهاست و کاهش واقعی قیمتهاست و بس. اما برای آقایان این اصلا متصور نیست و دنبال هر راهی میگردند تا به همان قیمتهای بهار 92 بفروشند. که شدنی نیست.
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    5 0
    وام بشه 200میلیون چه فایده ای برای من وامسال من کارگر داره که خودم را بکشم دریافتی حقوق من یک میلیون بشود بهترین راه من چاره من تحویل مسکن مهر است کمک کنید مسکن مهر تحویل بشود کمک بزرگی به من میشود کمک بزرگی به خیلی خیلی از خانواده ها میشود هزاران نفر نجات پیدا میکنند التماس میکنم بداد مسکن مهر برسید
  • بی نام A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    0 0
    باید قیمت مسکن واقعی بشه . قیمت زمین توی تهران از کشورهای اروپایی و امریکایی بیشتره. آخه یه زمین 100 متری باید مثلا 2 میلیارد تومان باشه این کجای اقتصاد توجیه میشه با این دستمزدها و رکود اقتصادی همه مشاغل