پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه نوشت:

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ضمن دعوت شیعیان و به ویژه حوزه های علمیه شیعه به واکنش برابر حادثه نیجریه گفت: من این وقایع را بی‌ارتباط با قضایای مکه و اربعین نمی‌دانم. اینها ضعف خود را در برابر حرکت عظیم مردمی اربعین با کشتار فجیع در نیجریه تلافی کردند.

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در درس خارج فقه خود راجع به حادثه‌ دردناک که در نیجریه واقع شده و شیعیان را در آنجا به وضع فجیع از بین بردند، اظهار داشت: رشد شیعه در نیجریه در سال‌های اخیر بسیار زیاد بوده و این رهبر شیعیان؛ آقای زکزاکی برای ارتقای شیعه و تحکیم مذهب اهل‌بیت(علیهم السلام) تلاش فراوانی کرده و یکی از سؤال‌های مهم این است که چطور این حادثه به یک باره در آنجا اتفاق افتاد؟ یک شهری که جمعیت آن تقریباً شیعه هستند و با خودِ حکومت هم مسئله‌ی خاصی نداشتند، و این اتفاق جهان شیعه را داغدار کرد.

او با بیان اینکه وقتی انسان دقت می‌کند نمی‌تواند این فاجعه را از این حوادثی که اخیراً اتفاق افتاده جدا بداند؛ عنوان کرد: در زمان اخیر یکی فاجعه‌ منا اتفاق افتاده و یکی هم حادثه‌ بزرگ اربعین بوده، دشمن در اربعین هم خیلی تلاش کرد بر اینکه کارهایی را انجام دهند. کسانی که خودشان در عراق بودند و با مسئولین سفارت ایران ارتباط داشتند، برای من گفتند افراد زیادی را دستگیر کرده‌‌اند که برنامه‌ریزی کرده بودند تا انفجارهایی را به وجود بیاورند، که بحمدالله هیچ اتفاقی نیفتاد.

این استاد خارج فقه گفت: جنایت اخیر یک عکس العمل بسیار نامعقول از سوی دشمن در نقطه‌ی دیگر برای ضربه زدن به شیعیان است.

او یادآور شد: امروز دنیای استکبار و ایادی او در منطقه، وحشت عجیبی از رشد اسلام و بالخصوص شیعه پیدا کرده‌‌اند و آن هم اقتضا می‌کرد که حرکات غیر معقولی انجام دهند. لذا من این وقایع را بی‌ارتباط با قضایای مکه و اربعین نمی‌دانم. اینها ضعف خود را در برابر حرکت عظیم مردمی اربعین با کشتار فجیع در نیجریه تلافی کردند.

فاضل لنکرانی بیان کرد: علی أی حال دنیای اسلام نباید بی تفاوت نسبت بع این جنایت باشند بلکه باید همدردی کنیم و شیعه نباید نسبت به این حادثه سکوت کند. علمای شیعه سکوت نکنند، حوزه‌های علمیه سکوت نکنند و الآن هم وضع آقای زکزاکی روشن نیست. یک عکسی از ایشان دیدم که جراحت بسیار زیادی برداشته بود. آرزو می‌کنیم ایشان در سلامت باشد و شیعیان در آنجا روز به روز اعتلا پیدا کنند.

او ابراز داشت: این مسائلی است که شیعه در طول تاریخ داشته و الآن هم دارد، تا زمان ظهور هم این مصائب ادامه خواهد داشت. علی أی حال همدردی خودمان را ابراز می‌‌کنیم و امیدواریم که خدای تبارک و تعالی به دست حجّت خودش انتقام این خون‌‌ها را از دشمنان اهل‌بیت(ع) به زودی بگیرد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =