"آندره نستیرینکو" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه عصر روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در مسکو اعلام کرد: "سرگئی لاوروف" و "هیلاری کلینتون" در جریان دیدار و مذاکرات دو جانبه خود در مسکو و واشنگتن در باره برنامه هسته ای ایران گفت و گو می کنند.

به گزارش ایرنا، نستیرینکو افزود: در سفر کلینتون به مسکو در 18 ماه جاری میلادی برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه (کوارتت)، مساله هسته ای ایران نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: در دیدار لاوروف و کلینتون در اوایل ماه آینده میلادی در واشنگتن و در خلال کنفرانس بین المللی بازنگری پیمان "ان.پی.تی" هم در باره مساله هسته ای ایران مذاکره خواهد شد.

قرار است در اجلاس وزرای خارجه گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه در مسکو، "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در خصوص خروج خلبانان روسی از ایران نیز گفت: اخبار متعددی در این زمینه در رسانه ها منتشر شده اما سفارت روسیه در ایران هیچگونه درخواست کتبی در این رابطه دریافت نکرده است.
وی افزود: انگیزه سیاسی در این قضیه وجود ندارد.

نستیرینکو در خصوص مذاکرات کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی میان روسیه و آمریکا نیز گفت: مذاکرات میان هیات های دو کشور همچنان ادامه دارد و انتظار می رود قرارداد جدید برای جایگزینی پیمان "استارت-یک" میان دو کشور امضا شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 48977

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =