رییس امور موزه های آذربایجان شرقی اعلام کرد: در گرامیداشت هفته پژوهش و سالروز ثبت نخستین عکس تاریخی ایران، نمایشگاه عکس های تاریخی مراغه در دوره قاجار در موزه ایلخانی این شهر بر پا می شود.

به گزارش خبرآنلاین، مهدی بزاز دستفروش با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه در برگیرنده 40 قطعه عکس از تصاویر تاریخی مربوط به ابنیه و رجال دوره قاجار مراغه می باشد.

وی افزود: عکسهای به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه"مراغه در قاجار" متعلق به مجموعه عکس آقای اصغر محمد زاده محقق و پژوهشگر دوره قاجار و مولف کتاب های "عکسهای قدیم از مراغه قدیم" و " آذربایجان و والی عکاس" می باشد.

رئیس امور موزه های آذربایجان شرقی تصریح کرد: نمایشگاه تصاویر منتخب از مجموعه عکس های مراغه در دوران قاجار از تاریخ 25 آذرماه  لغایت  2  دی ماه از ساعت 14-8  در بخش مراغه شناسی موزه ایلخانی مراغه برای بازدید علاقمندان به تاریخ و فرهنگ دایر خواهد بود.

گفتنی است موزه مراغه در سال 1364 و در کنار مقبره شیخ اوحدالدین اوحدی مراغه ای شاعر قرن هفتم هجری تاسیس شده است. این مجموعه فرهنگی از سال 1375 و با در نظر گرفتن جایگاه مراغه بعنوان اولین پایتخت ایلخانان مغول در ایران با جمع آوری مجموعه نسبتا کامل از آثار دوره ایلخانی در قالب " موزه تخصصی ایلخانی مراغه " به فعالیت خود ادامه می دهد و بخشی از آن به نمایش آثار تاریخی شهر مراغه اختصاص دارد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =