ایسنا نوشت: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: PMD بسته خواهد شد و کار تا مرحله رفع تحریم‌ها در دی ماه به جلو خواهد رفت.

 علاءالدین بروجردی امروز  در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص بسته شدن PMD گفت: کارها در برجام طبق توافق صورت گرفته به پیش می‌رود و PMD حلقه مهم در زنجیره توافق‌هاست.

برخی از بندهای گزارش آمانو خلاف واقع است

نماینده مردم بروجرد در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: فرض بر این است که در جلسه شورای حکام قطعنامه ای برای بسته شدن پرونده PMD ایران صادر می‌شود. البته ما به برخی بندهای گزارش آمانو که خلاف واقع است معترضیم و جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه آنها را قبول ندارد.

وی اظهار کرد: طبیعتا وزارت امور خارجه کشور موظف است که طی یک موضع گیری رسمی این بندها را نپذیرد و مخالفت را اعلام کند، اما به نظر می‌رسد که PMDبسته خواهد شد و مراحل بعدی طبق توافق پیش می‌رود.

رفع تحریم‌ها در دی ماه

این نماینده با بیان اینکه برخی از اقدامات منوط به بسته شدن PMD است، افزود: علاوه بر PMD، شروطی از سوی مقام معظم رهبری عنوان شده است و تصور می‌کنیم کلیه شروط محقق خواهد شد و کار تا مرحله رفع تحریم‌ها در دی ماه به جلو خواهد رفت.

بروجردی در پاسخ به این سوال که بسته شدن پرونده هسته‌ای به معنای فعالیت هسته‌ای صلح آمیز ایران است، گفت: تمام فعالیت‌های ایران از ابتدا صلح‌آمیز بود. مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها عدم انحراف ایران را اعلام کرده بود اما ایجاد ابهام موضوعی است که مورد پذیرش ایران نخواهد بود.

فعالیت هسته‌ای ایران تحت نظارت آژانس انجام می‌شود

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ادامه داد: ایران از آغاز تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی و چارچوب هایNPTحرکت کرده است و کلیه فعالیت‌های ما صلح آمیز بوده، هست و خواهد بود. به همین دلیل هر گونه اتهام را قویا رد می کنیم.

 

27213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =