واحد مرکزی خبر نوشت: دموکرات های سنای آمریکا روز چهارشنبه طرحی را برای شکست داعش در خارج و تقویت امنیت در داخل ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، این طرح دموکرات های سنا شامل تشدید حملات هوایی علیه داعش، اعمال تحریم ها به منظور جلوگیری از برخی نقل و انتقال های بانکی و یک « تزار » جدید برای به عهده گرفتن مسئولیت این تلاش است.

پیشنهادهای مطرح شده در این طرح همچنین شامل ممنوعیت خرید اسلحه در داخل آمریکا توسط افرادی است که فعالیت های تروریستی دارند یا مظنون به تروریست هستند. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز از حملات مرگبار شهر سن برناردینو ایالت کالیفرنیا چنین محدودیتی را درخواست کرده است اما جمهوریخواهان در برابر آن مقاومت می کنند.

طرح دموکرات های سنا همچنین شامل اصلاحاتی در برنامه صرفنظر از صدور روادید است. این قانونگذاران آمریکا همچنین نظارت بیشتر بر فرودگاه ها و راهبردی جدید را برای ممنوعیت استفاده از مواد رادیولوژیک در بیمارستان ها و مراکز صنعتی خواستار شدند که می توان از آنها در ساخت « بمب کثیف » استفاده کرد.

هری رید سناتور دموکرات آمریکایی در بیانیه ای اعلام کرد :« طرح ما به مقابله با تهدید داعش در داخل و درعین حال اعمال تحریم هایی جدید به منظور قطع دسترسی این گروه ستیزه جو به منابع مالی می پردازد.»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =