کاهش چشمگیرجرایم اخلاقی و تجاوزات به عنف در شهرستان خوی

دادستان شهرستان خوی گفت: برخوردهای قاطع دادستانی و دادگستری باعث کاهش چشمگیر جرایم اخلاقی و تجاوزات به عنف و قتل نسبت به سالهای گذشته شده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، حجت الاسلام اسماعيل عليزاده در نشست خبري با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان، با اشاره به استقرار دادگاه كيفري استان در خوي اظهار داشت: دادگاه شماره يك كيفري آذربايجان غربي با رياست رئيس دادگستري خوي به جرايمي ماند تجاوز به عنف، مباحث اخلاقي و قتل عمد رسيدگي مي كند و دراين خصوص برخوردها خيلي قاطعانه انجام مي شود.

وي افزود: برخوردهاي قاطع دادستاني و دادگستري باعث كاهش چشمگير جرايم اخلاقي و تجاوزات به عنف و قتل ها نسبت به سالهاي گذشته شده است. اين درحالي است كه در نسبت بندي به ساير شهرهاي استان، ميزان جمعيت و مرزطولاني خوي با تركيه، ترانزيتي بودن شهر و وقوع جرايم قاچاق و اتباع بيگانه و برخي جرايم امنيتي، شهرستان خوي جايگاه ويژه اي دارد.

دادستان خوي با تشكر از همكاري ضابطين قضايي عام و نيروهاي امنيتي با دادستاني در مبارزه با مجرمين تصريح كرد: قوه قضائيه در برخورد با جرايم مشهود و مستند، پس از طي مراحل قانوني، بسيار قاطع و قانوني عمل مي كند. و در اين بين با تكراركنندگان جرايم، برخورد شديدي داشته و خواهيم داشت.

عليزاده به كاهش بسيار زياد جرم هاي اخلاقي و جنسي در خوي اشاره كرده و گفت: جرايمي مانند تجاوزات به عنف و مسايل اخلاقي بسيار كاهش يافته و متجاوزين بداند هر متجاوزي كه به نواميس مردم بي شرمانه مورد هدف قرار مي دهد، سيلي محكم قانون و قوه قضائيه را خورده و حلق آويز مي شود.

وي با انتقاد شديد از مديران دولتي دخيل در عدم تعريض جاده هاي منتهي به خوي افزود: بنده به عنوان مدعي العموم، حافظ و مدافع جان، مال و حقوق مردم از ميزان تصادفات و مرگ وميري كه در جاده هاي خوي به سلماس و خوي به ائواوغلو مي شود، گلايه شديد دارم. چرا نبايد در اين سالها اين قدر در تعريض و چهاربانده كردن اين جاده كوتاهي مي شد و امروز شاهد كشته شدن و جرح و ايجاد خسارت به مردم را شاهد بوديم.

دادستان خوي تصريح كرد: شهرستان خوي محل تردد مردم و مسافرين شهرهاي شمال استان و محل تلاقي دو منطقه آزاد و همچنين مسافرين مرز رازي است. با توجه به گسترش شهرستان و افزايش جمعيت بايد جاده ها نيز تعريض مي شدند. اداره كل راه و شهرسازي استان بايد پاسخگوي اين عدم تعريض ها باشد.

سعید فرجی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =