کسی این دایناسور را دوست ندارد / پیکسار در یک قدمی نخستین شکست تجاری

داستان یک دایناسور جوان کم کم می‌رود تا به نخستین شکست تجاری پیکسار در گیشه تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیکسار پس از ساخت انیمیشن‌های موفق و مشهوری مانند «وال ای» و «داستان اسباب‌بازی» امیدوار بود با انیمیشن «دایناسور خوب» دوباره موفقیت‌های پیشین خود را تکرار کند، اما از شواهد امر این‌گونه استنباط می‌شود که این اتفاق نخواهد افتاد.

ساخت این انیمیشن برای پیکسار و شرکت دیزنی 200 میلیون دلار هزینه داشته است، با در نظر گرفتن هزینه‌ی 150 میلیون دلاری تبلیغات، «دایناسور خوب» برای جلوگیری از زیان‌ مالی باید حداقل 500 میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم در حال حاضر 131.3 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است و هر روز از میزان فروش آن کاسته می‌شود به صورتی که بسیاری از کارشناسان سینما اعتقاد دارند که این فیلم در صورت گذر از مرز 400 میلیون دلار خوش‌شانس خواهد بود. «زندگی یک حشره» با فروش 363.4 میلیون دلار در سال 1998 کم فروش‌ترین انیمیشن ساخت پیکسار است.

فروش «دایناسور خوب» در سینماهای آمریکا شمالی در هفته‌ی دوم نمایش نسبت به هفته‌ی اول بیش از 60 درصد کاهش داشت. این میزان افت در میان انیمیشن‌های پیکسار بی‌سابقه است. البته «دایناسور خوب» هنوز در بسیاری از بازارهای بزرگ سینمای جهان مانند ژاپن، کره و برزیل اکران نشده است. این فیلم تا 6 دسامبر در 59 درصد از بازارهای جهانی آغاز به اکران کرد، و هنوز مشخص نیست که در سینماهای چین اکران خواهد شد یا خیر.

البته داستان تولید «دایناسور خوب» از ابتدا کمی دچار مشکل بود و همین مسئله سبب شد که زمان اکران آن دو سال عقب بیافتد، و به خاطر همین تاخیر در اکران بود که برای نخستین بار در یک سال دو انیمیشن از پیکسار به سینما آمد. باب پیترسون نخستین کارگردان این اثر سینمایی سال 2013 از این پروژه کنار گذاشته شد. پس از آن پیتر سان به عنوان کارگردان فیلم برگزیده شد و داستان فیلم مورد بازنگری‌های فراوان قرار گرفت.

هر چند امتیاز سینمایی A برای انیمیشن «دایناسور خوب» نشان از آن داشت که تماشاگران از تماشای آن لذت برده‌اند، اما در برابر تحیسن‌هایی که نصیب آثاری چون «ظاهر و باطن» و «بالا» شده بود، حرفی برای گفتن نداشت. شاید با اتکا به همین موضوع باید فروش پائین این فیلم را مجازات پیکسار برای ساخت انیمیشنی خوب در برابر انیمیشنی انقلابی دانست.

روزگاری دیزنی و دریم ورکز تنها بازیگران عرصه‌ی ساخت انیمیشن بودند و رقیبی در این زمینه در برابر خود نمی‌دیدند، اما در سال‌های اخیر دیگر استودیوها نیز وارد این بخش از سینما شده‌اند و کمپانی‌هایی مانند یونیورسال و فاکس با ارائه انیمیشن‌های موفقی مانند «من نفرت‌انگیز» و «عصر یخبندان» فعالیت در این عرصه را سخت‌تر از گذشته کرده‌اند.

منبع : ورایتی / 7 دسامبر

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    6 1
    منم تعجب کردم که چرا انقدر فروش این فیلم کم بود