فضای بی دفاع شهری در سالهای اخیر، باعث رفتارهای مجرمانه در تهران شده است. شهروندان می گویند در این فضاها آنها مورد ارتکاب جرایم خرد مانند سرقت قرار گرفته اند و پلیس نیز نتوانسته برایشان کاری کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گزارشهای رسمی ناجا نشان از افزایش جرایم خرد، به خصوص افزایش سرقت لوازم خودرو و جیب زنی دارد. 

این مسئله علاوه بر نمایش در آمار، در تعداد کامنتهایی که توسط مخاطبان سرویس مشکلات مردم در این مورد نوشته می شود نیز عیان است. پیش از این، درباره افزایش سرقتهای خرد و ناامنی در تهران از دیدگاه شهروندان، گزارشی منتشر کرده بودیم (اینجا)

با وجود این گزارشها، همچنان از گوشه و کنار پایتخت، شهروندان برای ما می نویسند که سرقتهای کوچک، اعصاب و روان آنها و همچنین مالکیتشان را تحت تاثیر قرار داده است.

یکی از مخاطبان در این باره نوشته: کاش پیگیری کنید چرا اینقدر سرقت زیاد شده، روزی نیست که تو این اتوبوس های بی آر تی داد یکی بلند نشه، یا کیف پولش رو زدن یا گوشی موبایلش رو. شکستن شیشه ماشین ها و دزدیدن وسایل توی ماشین هم که دیگه جزو امور عادی شده اینقدر عادی و با خیال راحت دزدی می کنن که انگار دارن مال باباشون رو برمی دارن . نیروی انتظامی کجاست؟ خدا می دونه

مخاطب دیگری که خود را جواد مخملباف معرفی کرده نیز بارها درباره افزایش سرقت های کوچک در غرب تهران، کامنت گذاشته. او در یکی از پیامهای خود نوشته: سلام خدا قوت، این مرتبه سوم است ک پیرامون سرقتهای سریالی و متعدد خودرو وسایل خودرو و موتوسیکلت در شهرک اپادانا ازادی. مزاحم شده لیکن تاکنون فیدبکی از مسولین ناجا مشاهده ننمود ه ام. این سرقتها با این کمیت جو بسیار سنگینی را نسبت به عملکرد کلانتری۱۳۵ آزادی ک جنب این شهرک می باشد حاکم نموده است..و اخرین ان نیز ب تاریخ۱۵/۹/۹۴ تعرض سارقین ب خوروی همسرم و سرقت وسایل داخل ان بود و این در حالیست ک هفته یا ماهی نگذشته اخبار سرقتهای اینچنینی دهان ب دهان در شهرک اپادانا میپیچد.. بجاست نیروی انتظامی و خصوصا حوزه مذکور پیرامون علل عدم موفقیت در ایجاد امنیت روحی و روانی اهالی و صیانت از اموال. فوق، و ادامه این سرقتها توضیح درخوری ارایه نمایند.. با تشکر


به نظر می رسد مسئولان نیروی انتظامی بجاست نسبت به افزایش تعداد کارکنان خدمتگزار ناجا که مراقبت از امنیت خیابانها و جلوگیری از سرقتهای کوچک را بر عهده دارند، اقدام کنند و همچنین از میان بردن زمینه های ایجاد این جرایم به خصوص کمبودها و تنگناهای اقتصادی نیز در برنامه های پیشگیرانه نهادهایی مانند قوه قضاییه و ناجا قرار گیرد.

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    5 0
    برین خدارو شکر کنین که سرقتهای مرسوم تو شهرتون اتفاق میفته ...... دو شب پیش " درب ورودی" ساختمان منزل ما رو که توی یکی از مهمترین خیابونهای شهر و بورس موبایل هست بلوار استقلال بین اون همه جمعیت دزدیدن و سه روز منزلمون درب نداشت