ایرنا نوشت: رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی بر استفاده از نیروهای تازه نفس در پایگاه های خدمات رسانی به زائران تاکید کرد و گفت: شایسته است با برخورد عاطفی و اخلاقی، ایجاد احساس نزدیکی و مهربانانه و روش های متعارف و سنتی از زائران استقبال شود.

حسین ذوالفقاری روز شنبه در یازدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: با توجه به حجم بالای ورود زائران از مرز مهران به داخل کشور باید فعالیت های خود را روی استان ایلام متمرکز کنیم.

وی همچنین زائران را به صبر و حوصله هنگام ورود به کشور فرا خواند و یادآور شد: محور مهران به ایلام در 48 ساعت آینده دارای حجم سنگین تردد خودروهای حامل زائران خواهد بود و لازم است در زمینه بهداشت و درمان، تغذیه و اسکان موقت حداکثر تلاش خود را بکار گیریم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: استفاده از پلیس راهور موتور سوار، ایجاد تعمیرگاه های سیار و به کارگیری نیرو در طول مسیر به روان شدن ترافیک سنگین در محور مهران به ایلام کمک خواهد کرد و مسئولان می توانند توصیه های لحظه ای خود را در اختیار صدا و سیما برای پخش از طریق رادیو اربعین قرار دهند.

در این جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد مرکزی اربعین حسینی نیز به ارائه گزارش از فعالیت های انجام شده و طرح دیدگاه های خود برای بهبود خدمات رسانی به زائران پرداختند.

بازدید فرمانده نیروی انتظامی از پایانه مرزی مهران

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز شنبه با همراهی استاندار ایلام، فرمانده انتظامی و فرمانده مرزبانی استان و جمعی از فرماندهان انتظامی کشور و مسئولان محلی از پایانه مرزی مهران بازدید کرد.

سردار حسین اشتری به محض ورود به فرودگاه شهدای ایلام با بالگرد به پایانه مرزی مهران رفت تا از نزدیک در جریان روند بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز مهران و نحوه خدمات رسانی قرار گیرد.

وی در این سفر همچنین از نحوه خدمات رسانی و اقدام های نیروهای انتظامی و شیوه تردد زائران اربعین در پایانه مرزی مهران دیدن کرد.

براساس اعلام مسئولان ستاد اربعین کشور امسال بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای زمینی کشورمان برای شرکت در آیین های اربعین حسینی به کشور عراق عزیمت کردند که 55 درصد این افراد از مرز بین المللی مهران خارج شدند.

تلاش پلیس برای تسهیل در ورود زائران از مرز مهران

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: از تمام توان و ظرفیت نیروی پلیس از جمله راهور، راه و یگان ویژه برای تسهیل در ورود زائران اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران استفاده می کنیم.

سردار اسکندر مومنی اظهار کرد: تا پایان دیروز جمعه حدود 50 درصد زائران اربعین از طریق مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه به میهن بازگشتند ولی موج بازگشت ها همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های متولی پای کار هستند تا در روند ورود زائران تسهیل شود، افزود: امیدواریم بتوانیم در چند روز آینده با همکاری مشترک تخلیه کامل زائران اربعین را در مرزهای کشور به ویژه مرز مهران داشته باشیم.

سردار مومنی در خصوص وضعیت ترافیک در جاده مهران - ایلام تاکید کرد: از عصر دیروز با توجه به تمهیدهای اندیشیده شده، ترافیک جاده های استان ایلام به ویژه مهران - ایلام روان تر شده است.

جانشین فرمانده ناجا یادآور شد: با وجود اینکه حجم ورود زائران از مرز بین المللی مهران بیشتر شده ولی به دلیل اینکه همه متولیان پای کار هستند تا این شرایط را به حد مطلوب برسانند، مشکل خاصی در مرزها نداشته ایم.

وی به زائران اربعین حسینی که وارد مرزهای کشور می شوند، توصیه کرد قوانین و مقررات را رعایت کنند و به دلیل خستگی اصراری بر حرکت در همان زمان ورود به مرزها نداشته باشند و حتما ساعتی را در مرز یا شهر مهران استراحت کرده و سپس اقدام به رانندگی کنند تا شاهد وقوع تصادف های رانندگی نباشیم.

براساس اعلام مسئولان ستاد اربعین کشور امسال بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای زمینی کشورمان برای شرکت در آیین های اربعین حسینی به کشور عراق عزیمت کردند که 55 درصد این افراد از مرز بین المللی مهران خارج شدند.

استاندار ایلام: 57 درصد زائران اربعین از طریق مرز مهران وارد کشور شد

استاندار ایلام گفت: بر اساس آخرین آمار تا صبح امروز بیش از 57 درصد مجموع زائران اربعین حسینی از طریق مرز بین المللی مهران وارد کشور شده اند.

محمدرضا مروارید روز شنبه در ستاد اربعین استان ایلام با حضور فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه تعداد زائرانی که از طریق مرز مهران قصد بازگشت به کشور را دارند از تعداد زائران خروجی این مرز بسیار بیشتر است.

وی با بیان اینکه تنها در روز گذشته 186 هزار زائر از این مرز مهران وارد کشور شدند که حدود 65 درصد مجموع زائران ورودی از سه مرز مهران، شلمچه و چذابه است، افزود: با احتساب این تعداد زائر تا کنون در مجموع حدود 653 هزار نفر از طریق مرز مهران وارد کشور شدند.

وی ادامه داد: با وجود تمهیدهای اندیشیده شده برای هدایت زائران به مرزهای شلمچه و چذابه اما بیشتر زائران به دلیل فاصله بسیار کم مهران با شهرهای مذهبی عراق ترجیح می دهند از طریق این مرز وارد کشور شوند.

استاندار ایلام گفت: تا کنون بیش از 70 درصد فرآیند اعزام زائران و بازگشت آنها از طریق مرز بین المللی مهران انجام شده است و با تلاش تمامی مسوولان و همچنین همکاری بسیار خوب مردم، امیدواریم 30 درصد باقیمانده نیز با موفقیت انجام شود.

مروارید تاکید کرد: تمامی دستگاه ها باید کاستی ها و نواقص پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) را شناسایی کنند تا در ارزیابی های بعدی برنامه ریزی های لازم برای حل آنها انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت جداسازی بخش اربعین از پایانه مرزی مهران، افزود: در این زمینه پیشنهادی از سوی مسئولان استان به ستاد مرکزی اربعین ارائه شده است که در صورت تامین اعتبار، اجرایی می شود.

استاندار ایلام گفت: وضعیت خدمات رسانی و پذیرایی از زائران اربعین حسینی تا کنون مطلوب بوده است و تا پایان فرآیند بازگشت تمامی زائران ادامه خواهد یافت.

مروارید افزود: با عنایت اباعبدالله الحسین(ع) مردم این استان سعادت میزبانی از زائران اربعین حسینی را دارند و باید تلاش شود پذیرایی شایسته و در خور شان از زائران انجام شود.

براساس اعلام مسئولان ستاد اربعین کشور امسال بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای زمینی کشورمان برای شرکت در آیین های اربعین حسینی به کشور عراق عزیمت کردند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =