معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور که به استان خراسان رضوی سفر کرده است، شب گذشته و بعد از بازدید از آثار فرهنگی و تاریخی و ظرفیت های موجود گردشگری در شهرهای خوشاب، جوین، جغتای و سبزوار با حضور در ستاد اسکان زائران پیاده امام رضا (ع)، در مشهد و در گفت و گو با مسئولان امر و نیز دست اندرکاران جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده رضوی از نزدیک در جریان نحوه ارائه خدمات به این زائران قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود سلطاني فر در اين بازديد با اشاره به ظرفيت های گردشگری مذهبی در كشورمان گفت: ايران به كانون گردشگری حلال در دنيا تبديل می شود.

او گفت: خوشبختانه تمايل گردشگران خارجي خصوصا گردشگران مذهبي براي سفر به ايران افزايش يافته به گونه اي كه از 5 ميليون گردشگر خارجي ورودي به ايران در سال گذشته دو نيم ميليون نفر آنان را زائران و گردشگران مذهبي از كشورهاي مختلف دنيا تشكيل می دهند كه به قصد زيارت اماكن مقدس و زيارتی ايران وارد كشورمان شده اند.

او افزود: اين در حالي است كه در دنيا 350 ميليون شيعه داريم و بايستي با برنامه ريزي مناسب و تامين زيرساخت ها بتوان زمينه ورود سالانه ميليون ها گردشگر مسلمان و شيعه به ايران را فراهم كرد كما اينكه بر اساس سند چشم انداز افق 20 ساله نظام، ايران بايد در سال 1404 ميزبان 20 ميليون گردشگر خارجي باشد.

سلطاني فر در ادامه گفت: گردشگران مذهبي كه به ايران سفر مي كنند به شهرهاي مشهد، قم و شيراز سفر مي كنند كه البته بيشتر آن ها به مشهد مقدس مشرف مي شوند.

معاون رئيس جمهور در ادامه صحبت هاي خود با اشاره به افزايش رضايت گردشگران خارجي از سفر به ايران گفت: خوشبختانه ميزان رضايت گردشگران خارجي كه به ايران سفر مي كنند از ميزباني، امنيت و امكانات موجود در ايران افزايش يافته كه اين افزايش رضايت مي تواند باعث توسعه گردشگري و افزايش جذب گردشگر شود چراكه بر اساس آمار ارائه شده هر گردشگري كه با رضايت به وطن خود بازگردد مي تواند باعث تشويق 8تا7 گردشگر ديگر براي سفر به آن كشور شود.

سلطاني فر در ادامه گفت: ايران كشوري است كه به واسطه وجود اماكن مقدس در سه شهر مشهد، قم و شيراز همواره مورد توجه گردشگران مذهبي و مسلمانان و شيعيان دنيا قرار داشته و اين در حالي است كه در كنار ظرفيت هاي مذهبي وجود اماكن فرهنگي و تاريخي و طبيعت بكر و زيباي ايران و نقاط ديدني و جذاب مانند كوير لوت و كوير مركزي باعث شده تا شاهد افزايش تمايل گردشگران خارجي براي سفر به ايران باشيم.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور در ادامه صحبت هاي خود به حضور هزاران زائر به پاي پياده در مشهد و همزمان با دهه آخر ماه صفر اشاره كرد و افزود: اين يك حركت بزرگ و ارزشمند است كه بايد زمينه سازي براي ارائه خدمات رساني هرچه بيشتر به اين زائرين فراهم شود.

سلطاني فر افزود: بايد بهترين خدمات به زائريني كه به مشهد مقدس مشرف مي شوند ارائه گردد چراكه آنان در حقيقت زائران و مهمانان علي بن موسي الرضا (ع)، هستند.

۴۷۲۳۶

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    گردشگرى حلال ؟؟؟؟