عدم راحتی معلولان در تردد از معابر تهران، موضوعی است که بارها و بارها توسط معلولان گوشزد شده ولی شهرداری تاکنون اقدام قابل توجهی در این باره انجام نداده بود.

شهر تهران با معلولان مهربان نیست. فردی که دچار مشکل حرکتی است یا از ناحیه چشم، دچار معلولیت است و نمی تواند جلوی پایش را ببیند برای تردد در شهر، دچار مشکلات زیادی می شود. این مشکلات را بارها نمایندگان معلولان در سمن ها با مدیریت شهری در میان گذاشته اند، ولی در شهری که همه چیز فدای سواره ها و خودرو می شود، پیداست اقدام قابل توجهی هم برای تردد معلولان صورت نمی گیرد.
با این وجود، برخی از مناطق شهرداری تهران آستین ها را بالا زده اند تا شهر را برای معلولان اندکی قابل تحمل تر کنند. از جمله شهرداری منطقه 10 است که می گوید گروه رصدی را تشکیل داده تا مشکلات تردد معلولان را بهتر ارزیابی و برای رفع آنها اقدام کند.
در همین راطه و به مناسبت روز جهانی معلولان، عباس ندرلو قائم مقام منطقه با دبیر کانون معلولان منطقه ملاقات کرد در این جلسه ندرلو ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های صورت گرفته در کانون معلولان با بیان این که توجه به نیازمندی‌های جامعه معلولین باید جزو مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان باشد، گفت: تاکنون مدیریت شهری منطقه اقدامات مناسبی را در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی برای این قشر عزیز انجام داده است که این فعالیت ها با همکاری کانون معلولان منطقه تکمیل خواهد شد.
او معلولان را عضوی از مدیریت شهری منطقه برشمرد و گفت: معلولان و جانبازان نیاز به تردد سالم براي عبور و مرور در نقاط مختلف شهری دارند و مسئولان موظف به بسترسازی برای احداث رمپ، آسانسور و همچنین ایجاد سرویس های بهداشتی، براي معلولان می باشند و بر همین اساس تشکیل گروه رصد برای شناسایی و احصا مشکلات تردد معلولان در معابر عمومی با همکاری خود آنان باید در دستور کار قرار گیرد و در اسرع وقت اجرایی شود.
هنوز اقدام عملیاتی از این گروه رصد مشاهده نشده ولی نفس تشکیل چنین گروه هایی و دغدغه مندی مدیران شهری برای سهولت زندگی معلولان در شهر، اقدامی ستودنی است.

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =