عزاداری هرمزگانی ها در اربعین حسینی/پیاده روی از گلزار شهدای گمنام تا امامزاده سید مظفر بندرعباس

مردم هرمزگان در اربعین حسینی به یاد سید وسالار شهید وهمراه با قافله زائران سومین امام شیعیان حضرت ابا عبدالحسین (ع) سوگوار شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، سراسر استان هرمزگان از دیشب و امروز با برپایی مجالس سوگواری و عزاداری یکپارچه در غم و اندوه فرو رفته و ارادتمندان به آن حضرت سوگنامه فراق را زمزمه کردند.

دربندرعباس مرکز استان هرمزگان دوستداران خاندان عصمت وطهارت پس از چهل روز اشک وماتم دسته های عزاداری از محله های مختلف این شهر به سمت امام زاده سید مظفر (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) برای عرض تسلیت به حرکت درآمد.

یکی از این جلوه های خود جوش راهپیمایی از گلزار شهدای گمنام بندرعباس به سمت این امام زاده با پای پیاده وهمراه با نوحه خونی وسینه زنی قشرهای مختلف بویژه جوانان ونوجوانان بود.

شرکت کنندگان دراین مراسم با دردست داشتن پرچم های سیاه به نشانه عزا و برگزاری آیین های سوگواری درطول مسیر به یاد امام حسین(ع) و72 یار باوفایش گریستند وبا اسرای دشت نینوا بویژه حضرت زینب (س) همنوا شدند.

همچنین گروهی از مردم این شهر مراسم سوگواری را در ساحل این شهر باشکوه خاصی برگزار کرده ودر غم جانکاه شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =