چهل روز با کاروان عاشورا/ زینب، پیامبر کربلا و رسانه ای که پیامش جاوید ماند

عاشورا به اربعین رسید و تجلی کامل یافت. در پس این چهل روز و در گذر از کوچه ها و شهرها زنی بود صبور و مقاوم که راز مگو و پنهان را آشکار می کرد ... / پرونده خبرآنلاین برای بانویی که پیام رسان رسالت حسینی بود

رهبر کاروان اهل‌بیت(ع) بعد از واقعه، وظیفه پیام‌رسانی خون را که آشکار کردن ماهیت قیام اباعبدالله الحسین‌(ع) بود، به دوش گرفته و با بیان خطبه‌های آتشین با مضامین و محتوای ارزشمند، رسالت امام را به اتمام می‌رساند. مگر نه آنکه تمام مورخان نوشته‌اند که اگر زینب نبود، عاشورا در عاشورا می‌ماند. این «تنها پیامبر زن» تثبیت‌گر جایگاه امامت و خاندان رسالت و حافظ ارزش‌های اصیل اسلام شد و کاروانی که چهل روز از کربلا حرکت کرده و دوباره به کربلا بازگشته، بهترین مصداق «رسانه» بوده است.

رسانه‌ای که در طول تاریخ، در متن جامعه جریان‌ساز، تأثیرگذار و نقش‌آفرین بوده است. کاروانی که بیش از هر رسانه دیگری با پیام خونینی به وسعت تاریخ به حرکت درآمد و اگرچه پس از طی چند منزل صوری متوقف شد، ولیکن در منزل قلب‌های نسل آدم، به طی مسیر خویش ادامه داد. این کاروان بی‌هیچ محمل و مرکبی و بدون هیچ ابزاری در هر زمان و مکان تا ابدیت ساری و جاری خواهد بود. رسانه‌ای که پیامی چون خون نافذ و جاوید و پیام‌رسانی چون زینب داشته و دارد.
 

در سالروز اربعین حسینی، گلچین مطالب خبرآنلاین درباره عظمت شخصیت حضرت زینب(س) و رسالت حسینی او را در ادامه می خوانید.

زنی که پای درس کلاس خصوصی خدا نشسته بود

فایل صوتی که در ابتدای مطلب می شنوید، تحلیل و تفسیر مقام علم لدنی در حضرت زینب( س) به همراه روضه مصائب خواهر امام حسین( س) از زبان استاد عبدالله فاطمی نیا است.

عظمت زنانه یعنی چه؟

گزیده بیانات مقام معظم رهبری پیرامون عظمت زنانه حضرت زینب(س) را اینجا بشنوید.

کسی که در کربلا جز زیبایی چیزی ندید

گزیده بیانات آیت الله جوادی آملی با موضوع پاسخ حضرت زینب(س) و نقش او در احیای دین را اینجا بشنوید. همچنین روایت آیت الله جوادی آملی درباره ابعادی از شخصیت حضرت زینب (س) را اینجا بشنوید.

آیا حضرت زینب(س) با دیدن سر بریده برادرش به بدن خود آسیب رساند؟

علامه محمد تقی جعفری در یک سخنرانی به سوالی درباره نقل تاریخی "کوبیدن سر مبارک حضرت زینب(س) به محمل و آسیب رساندن به بدنش" پاسخ می دهد. سخنان او را اینجا بشنوید.

6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =