به دنبال انتشار بوی نامطلوب از پالایشگاه تبریز، فرماندار و مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از پالایشگاه تبریز بازدید کردند.

به گزارش خبرآنلاین، طی چند روز گذشته بر اثر باز ماندن شیر یکی از مخازن فرآورده های پالایشگاه تبریز از دو روز پیش بوی نامطلوبی در منطقه پخش شده و مشکلاتی به وجود آورده بود.

در پی این حادثه، فرماندار تبریز به همراه مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از پالایشگاه تبریز بازدید کرده و در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفتند.

رحیم شهرتی فر با بیان اینکه برای کاهش آلایندگی پالایشگاه تبریز در دولت فعلی اقدامات موثری صورت گرفته است افزود: با پیگریهای مسئولان مربوط خوشبختانه در حال حاضرنیروگاه حرارتی تبریزاز مازوت به هیچ وجه استفاده نمی کند و سوخت مورد نظر این نیروگاه با گازطبیعی صورت می گیرد.

وی با اشاره به رفع مشکل اخیر در این پالایشگاه گفت: حفظ سلامت مردم مهمترین وظیفه ماست و بخاطر کاهش آلایندگی هوای منطقه باید نهایت تلاشمان را بکنیم و در این راستا نیز از مدیرکل محیط زیست استان نیز درخواست کردیم دستگاه سنجش میزان آلایندگی هوا را در داخل نیروگاه حرارتی نصب کنند تا آلودگی هوای منطقه را پالایش و هر لحظه تحت کنترل داشته باشند.

مدیرکل محیط زیست استان نیز دراین بازدید گفت: براساس پالایشی که همکاران اداره کل محیط زیست از تمام واحدهای صنفی انجام می دهند از دو روز پیش متوجه پخش بوی نامتبوعی در منطقه کجادآباد شدند.

حمید قاسمی گفت: براساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که نقص فنی و باز ماندن شیر یکی از مخازن تسویه کننده و ورود هیدرو کربنهای بو دار به حوض های بتنی فرآورده های نفتی پالایشگاه علت پخش این بو در منطقه می باشد که خوشبختانه با پیگیرهای مسئولین پالایشگاه تبریز، اداره کل محیط زیست استان و فرماندار تبریز این مشکل رفع شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =