شهرک گلخانه‌ای در شهرستان بیله‌سوار توسعه می یابد

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: یک هزار هکتار از 11 هزار هکتار اراضی بیله سوار برای توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در شهرستان بیله‌سوار اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در استان اردبیل، آرام حلیم در جلسه بررسی و حل مسائل و مشکلات پمپاژ 8 بیله‌سوار، اظهار داشت: با حضور سرمایه‌گذاران و واگذاری زمین کشاورزی گلخانه‌ای در شهرستان بیله‌سوار توسعه و گسترش می‌یابد.

وی افزود: از 62 هزار هکتار وسعت طرح آبیاری ناحیه دوم پایاب خداآفرین، 42 هزار هکتار در حوزه استحفاظی بیله‌سوار مغان قرار دارد و فاز نخست آن با 12 هزار و 500 هکتار که 11 هزار هکتار این فاز در حوزه شهرستان بیله‌سوار بوده و هفته گذشته با حضور استاندار اردبیل کلنگ‌زنی شد، یک هزار هکتار از 11 هزار هکتار برای توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در شهرستان بیله‌سوار اختصاص داده شده است.

حلیم تصریح کرد: با دستور مقام معظم رهبری اعتبارات ویژه‌ای از صندوق توسعه ملی به پروژه‌های مرزی استان اربیل به‌ویژه شهرستان بیله‌سوار اختصاص داده شده که این نشان از توجه و اهتمام ویژه معظم له به مناطق محروم و مرزی است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: 400 هکتار از اراضی بیله‌سوار برای توسعه کشاورزی گلخانه‌ای به سرمایه‌گذار هلندی و 100 هکتار نیز از محل ماده 180 برای اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان رشته های کشاورزی واگذار خواهد شد.

حلیم در ادامه با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای توسعه شهرستان بیله‌سوار جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی است، بیان کرد: مسئولان شهرستان آماده حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاران منطقه هستند تا شاهد توسعه منطقه باشیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =