باید برای افراد از دوران مهد کودک تا دانشگاه دروسی در زمینه قوانین راهنمایی و رانندگی تدریس شود تا مردم به طور کامل آموزش دیده و قوانین در آنها نهادینه شود.

حمید بهبهانی با تاکید بر اجباری شدن استفاده از کمربند توسط سرنشینان عقب خودرو گفت:پلیس راهور در دولت دهم بهترین دوره رشد را به دلیل اینکه رئیس جمهور و وزیر راه در رشته حمل و نقل تحصیل کرده اند و تمام دغدغه ها و مشکلات این افراد را درک می‌کنند ، سپری کرده است.

به گزارش مهر،وزیر راه و ترابری صبح دوشنبه در پنجمین همایش سراسری پلیس ترافیک کشور گفت:برای اینکه بتوان کشور را اداره کرد باید پلیسی مقتدر داشته باشیم. ولی این بدان معنا نیست که پلیس با تمام اقشار جامعه به صورت قهری برخورد کند بلکه تنها باید در برخورد با متخلفان و جلوگیری از وقوع تخلفات اقتدار داشته باشد.

وی ادامه داد:‌ اقتدار پلیس امروز نسبت به پلیس قبل از انقلاب 60 تا 70 درصد بهبود یافته اما هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیده است.

حمید بهبهانی گفت: یکی از موضوعاتی که اقتدار پلیس را تامین می‌کند تجهیزات و امکانات مدرن است. بر همین اساس باید پلیس به صورت کامل به سیستم‌های هوشمند و الکترونیکی مجهز شود.

وزیر راه و ترابری ادامه داد: به طور مثال در بخش صدور جرایم، پلیس باید به حدی از تجهیزات و امکانات الکترونیکی بهره‌ مند شود تا در صورت وقوع تخلف برگه جریمه قبل از راننده به درب منازل آنان ارسال شود.

وی گفت: دولت دهم بهترین دوره رشد پلیس راهور است زیرا رئیس جمهور و وزیر راه در رشته حمل و نقل تحصیل کرده و تمام دغدغه ها و مشکلات این افراد را درک می‌کنند.

وزیر راه و ترابری با اشاره به سه عامل اصلی وقوع تصادفات در دنیا گفت: سه عامل اصلی انسان، جاده و خودرو مهمترین دلایل وقوع تصادفات در دنیا هستند اما این سه عامل برای کشورهایی که دارای خودرو، جاده ایمن بوده و افرادی آموزش دیده دارند لحاظ می شوند. بر همین اساس در ایران که افراد هیچگونه آموزشی در زمینه ترافیک و قوانین راهنمایی و رانندگی ندیده‌اند این سه عامل صدق نمی‌کند.

وی گفت: باید برای افراد از دوران مهد کودک تا دانشگاه دروسی در زمینه قوانین راهنمایی و رانندگی تدریس شود تا مردم به طور کامل آموزش دیده و قوانین در آنها نهادینه شود.

بهبهانی با اشاره به اجباری شدن استفاده از کمربند توسط سرنشینان عقب خودرو گفت: پس از اجباری و نهادینه شدن استفاده از کمربند توسط راننده و سرنشین جلوی خودرو، باید تلاش شود تا استفاده کمربند ایمنی از سوی سرنشینان صندلی‌های عقب اجباری شود.

وزیر راه و ترابری گفت: نصب تابلوهایی با مضمون "با سرعت مطمئنه حرکت کنید" در جاده‌های کشور کارساز نیست زیرا سرعت مطمئنه از نظر افراد مختلف متفاوت است. بر همین اساس یا باید از نصب این تابلوها خودداری کرد یا سرعت مطمئنه در هر محور را از قبل مشخص کرد.

وی ادامه داد:‌ باید قوانین راهنمایی و رانندگی به نحوی باشد تا در حد توان مردم بوده و مردم آنها را رعایت کنند.

بهبهانی با بیان این مطلب گفت: در گذشته بسیاری از افراد معتقد بودند که جاده هراز به هیچ عنوان دو بانده نمی‌شود اما اکنون این محور در حال دو بانده شدن است و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به مهمترین پروژه‌های در حال افتتاح وزارت راه گفت: بزرگراه خرم‌آباد - زال به عنوان بزرگترین و استانداردترین بزرگراه کشور، بزرگراه بندرعباس - بیرجند، آزاد راه اصفهان - شیراز، آزادراه ثامن الحج از تهران به مشهد و دو بانده شدن بزرگراه فیروزکوه از مهمترین پروژه‌های وزارت راه و ترابری است که تا پایان سال آینده به اتمام و بهره برداری خواهد رسید.

وزیر راه و ترابری ادامه داد:‌ بزرگراه خرم آباد - زال به عنوان بزرگترین بزرگراه استاندارد کشور در خردادماه سال آینده به صورت کامل افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به کاهش آمار تصادفات گفت:‌ در سال 86 آمار کشته شدگان تصادفات در کشور 27 هزار نفر در سال بود اما در طول این سه سال تعداد آنها کاهش یافته و به 20 هزار نفر در سال جاری رسیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 48211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۷
    0 0
    با با وزیر با سواد اگه سواد تو و رئیس جمهور یک اندازه باشه که بدبخت ملت ما خبر آن لاین آگه مردی نظر منو بزار تو نظرا
  • بدون نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۷
    0 0
    آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در همان عامل انسانی نهفته است. چگونه است که ایشان آنرا بعنوان عامل دیگری معرفی می کنند؟
  • رضا IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۷
    0 0
    آقای وزیر انتظار دارد مردم هم مثل ایشان باور کنند مدرک آقای رئیس جمهور و خودشان راست راستکی است ... از کوزه برون همان تراود که در اوست
  • بدون نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۸
    0 0
    آي كه مردم ازخنده مشك آن است كه ببويدنه آن كه عطاربگويد.اين سخن رامرحوم سعدي بزرگ خطاب به وزيرراه زمان خودگفته كه دست برقضانامش هم حميدبهبهاني بوده البته تشابه اسمي همه جاهست.
  • بدون نام DE ۲۳:۳۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۰
    0 0
    حالا چند سال دیگه که گند پورسانتهای خرید هواپیماها در اومد میفهمی ..... برای احمدی نژاد بسیار متاسفم با این وزرا