ابراهیم محمد رضازاده رایزن ایران در کشور عراق گفت : تولیدکنندگان با افزایش کیفیت محصولات و نگاه صادراتی ، زمینه را برای افزایش مراودات با کشور عراق مناسب کنند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، ابراهیم محمد رضازاده رایزن بازرگانی ایران در کشور عراق در نشست هم اندیشی فعالین اقتصادی آذربایجان غربی با رایزنان اقتصادی ایران در عراق گفت : در طی ده سال گذشته شاهد افزایش 5 برابری صادرات به کشور عراق هستیم که کشور ترکیه با سهم 25 درصدی بیشترین میزان مراودات را داشته است در حالی که سهم ایران 1/5 صادرات کشور ترکیه است.

وی افزود : متاسفانه نبود فعالیت مستمر بازرگانان و تجار ایرانی در عراق در حالی که هم ایران و هم ترکیه هریک 3 نمایندگی دارند باعث ایجاد فاصله میزان صادرات بین دو کشور شده است.

رایزن بازرگانی ایران در عراق تصریح کرد : پس از حمله داعش و اتفاقات داخلی کشور ترکیه و البته بسته شدن راه های ارتباطی موصل به بغداد ، شاهد کاهش صادرات این کشور به عراق هستیم در حالی که تغییری در سهم مراودات ایران ایجاد نشده است.

رضازاده اضافه کرد : در زمان حکومت صدام در کشور عراق ، تبادلات تجاری اندکی بین ایران و این کشور وجود داشت و از طرفی در صورت صادرات محور نبودن تولیدات و نداشتن نگاه اقتصادی شاید در آینده هم دچار مشکل شویم.

وی گفت : دولت تدبیر و امید با نگاه اقتصاد محور بدنبال بهبود شرایط اقتصادی است که در این میان رایزنان وظیفه اطلاع رسانی به صادرکننده ها را دارند.

رایزن بازرگانی ایران در عراق در پایان اضافه کرد: در حال حاضر مناقصات در عراق بدلیل نبود بودجه متوقف شده است و توصیه ما هم عدم ورود به این بخش است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =