شما نظر بدهید/ دولت درباره نرخ سود سپرده های بانکی چه کند؟

بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تصمیم به کاهش نرخ سود بانکی دارند،اما کارشناسان می گویند نباید دستوری نرخ سود سپرده های بانکی را کم کرد.

کاهش نرخ سود سپرده بانکی،این روزها به یکی از چالش های اصلی اقتصاد ایران تبدیل شده است؛دولت و بانک مرکزی موافق کاهش نرخ سودسپرده بانکی هستند و استدلال شان این است که چون نرخ تورم رو به کاهش بوده،در نتیجه باید نرخ سود سپرده بانکی کاهش می یابد.

به گزارش خبرآنلاین؛ این استدلال از یک قانون اقتصادی نشات می گیرد که می گوید نرخ سود بانکی با نرخ بهره رابطه مستقیم وجود دارد.در نتیجه حالا که نرخ تورم طبق گزارش مرکز آمار نرخ تورم آبان ماه به 13 درصد رسیده و علی طیب نیا وزیر اقتصاد هم وعده تورم تک رقمی را ظرف یک ماه آینده می دهد،پس نرخ سود باید حتما متناسب با کاهش تورم کم شود.

پیشنهاد دولت کاهش 2 درصدی است؛اما کارشناسان می گویند دولت نباید با دستور نرخ سود سپرده بانکی را کاهش دهد.

مرکز پژوهش های مجلس اخیرا گزارشی منتشر کرده و عنوان کرده که علت بالا بودن نرخ سود بانكي بالا بودن نرخ سود بين بانكي در معاملات کوتاه مدت بانکهاست و بانکها برای پنهان کردن مشکلات تراز مالی خود از عهده پرداخت سود سپرده ها برنمی آیند،در نتیجه دولت باید برای آنها چاره دیگری بیندیشد و خلاصه اینکه نباید از سپرده های مردم در جهت حمایت از بانکها مایه بگذارد.

نظر شما چیست؟ آیا شما موافق هستید که  نرخ سود سپرده های بانکی کاهش یابد؟

3535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 136
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    هر وقت بهره ي وام رو كم كردند سود سپرده رو هم كم كنند. به محض كم شدن سود سپرده مردم دارايي هاشون رو از بانك خارج مي كنند. حالا اگه دوس دارند كم كنند.
    • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      نه دیگه الان تو بازار بیرون با پول کار خاصی نمیشه کرد که مردم پولشونو بکشن بیرون. برای سالم شدن اقتصاد سود سپرده و بهره وام رو با خیال زاحت کم کنن.
    • پویش IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      دوست خوبم این تحلیل خوبی نیست که مردم پولشون رو از بانک خارج می کنن... شما پول رو مگه می تونی بذاری توی بالش یا توی گاوصندوق؟ شما نهایتاً میری سکه، دلار، خودرو، زمین و خونه و ... خرید می کنید که در قبالش مجبورید یا کارت به کارت کنید یا چک بدین و در نهایت پول از یک شعبه بانک به شعبه دیگه منتقل میشه. اما در خصوص نرخ سود سپرده، بنده با کاهش اون 100 موافقم، چون باعث گردش پول و در نهایت رونق اقتصادی و خروج از رکود خواهد شد. در قبال اون باید بانک مرکزی سود تسهیلات رو به زیر 17 درصد برسونه و با نظارت دقیق جلوی پولشویی برخی موسسات سوداگر نظیر ... که سودهای نجومی رو به سپرده ها پرداخت و سپرده های مردم رو برای دلالی صرف می کنن رو بگیره...
    • داوود A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      خب خارج کنند. هر جا ببرند ضررش را خود مردم می بینند.
    • بوئين زهرا A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      174 8
      دولت هر وقت تصميم گرفت كه از نون دوني اش كه همان بالا بودن نرخ ارزه دست بكشه و بذاره كه بياد پائين ، مطمئنا اتوماتيك وار همه چي درست ميشه ، هم تورم و هم گراني و هم نرخ سود بانكها و ... تا موقعي كه دولت با نرخ ارز براي خود درآمد حاصل ميكنه بهتره آدرس اشتباه به مردم نده و بيخود توپ رو تو زمين بانك ها و سرمايه مردم نندازه
    • محمود A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      در بانک همیشه پول وجود خواهد داشت هیچ کس نمیتونه سرمایه نقد خودش رو پیش خودش نگه داره پس نزد بانک امانت میزاره
    • نظري A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      53 3
      دولت اگه راست ميگه و عرضه داره بياد ضمانت به مردم مثل بانكها و در قبال سرمايشون و سودي كه ميگيرن بده و اونوقت شايد سرمايه سمت توليد و صنعت بياد ، هر چند خيلي ها دوست ندارند كه آه و نفرين توليدات داخلي نصيبشون بشه مثل صنعت خودرو
    • rad A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      122 2
      درصورت کم کردن سودهای سپرده ها پولها به سمت دلالی وافزایش نرخ ارز میرود وباافزایش قیمت ارز مستقیما تورم افزایش پیدامیکند.
    • خزاعي IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      6 0
      مشكل اصلي اينه كه بازگردان اصلي آن هم دولته و والسلام : امروز نرخ دلار با روندی صعودی 3 هزار و 600تومان شده است ... بقيه موارد همه انحرافيه و تا موقعي كه اين بالاست وضع با پيش كشيدن مسائل ديگه درست نميشه
    • ولی غلامی A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      15 3
      نظری ندارم؛ مگه نظرات مردم هم مهمه
    • اقتصاد83 IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      5 0
      به ان راحتی هم نیست اگه شورای پول و اعتبار نرخ سپرده هارو بیشتر از 2 یا سه درصد بیاره پایین نظام پولی غیر استاندارد حاکم بر کشور معلوم نیست چه واکنشی نشون بده؛ درسته در حالت طبیعی مردم پولشونو به سمت سکه و ماشین و خونه میبرن اما بارکود سنگینی که به این بخشها حاکم احتمال حجوم مردم به سمت دلار زیاده که علاءمش رو میشه تو رشد قیمت دلار دید اما وضعیت ارزی دولت هم ا مناسب و برای همینه که دولت فعلا داره دت دست میکنه
    • اهوازی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      4 0
      صحبت کردن از سود بانکی و سود وام به نظرم چیز درستی نیست بانک ها و موسسات مجاز باید بر اساس درآمدشان از طریق منابع مشروع سود خود را بدست بیاورند و آن سود را بر اساس مقدار پول و زمان سرمایه گذاری محاسبه و به مردم بدهند و بر سر مردم و خودشان کلاه شرعی نگذارند زیرا هم خودشان و هم مردم را گرفتار خواهند کرد
    • مسعود RO ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      0 0
      نکته اصلی در این است که اگر امروز هیج کار اقتصادی معادل سود بانکی امکان پذیر نیست پس سود بانکی از کجا تامین میشود؟؟ بهترین کار این است که دولت بانکها را در ارایه سود بانکی به رقابت وادارد ولی وادار به کاهش بهره وامها و تسهیلات برای ایجاد فعالیت اقتصادی نماید. در این صورت بانکها ضمن تشویق به پس انداز مجبورند در فعالیتهای اقتصادی با بازده بالاتر مشارکت کنند
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    نکنید اینکارو. بخدا بدبخت میشیم. تورم روز بروز بالا داره میره. آخه چرا دروغ؟
    • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      1 8
      باید به شدت کاهش پیدا کنه..یعنی چی که پول دارها پول بزارن بانک سر برج سود بگیرن.اگه بانکداری مااسلامی بود و سپرده ها به تولید میرسید مشکل نداشت اما وقتی بانکها مثل نزول خورها عمل کرده پول را از من میگیرن به من سود 20 میدهند بعد به یه کی دیگه وام 30 در صد میدهند 10 درصد خودشون سود میکنن....بعد ب تولید چی میرسه خدا داند......
    • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      3 0
      دولت لطفا به سود سپرده ها هیچ کار نکند. فقط ار پشمی به کلاهش مانده است فکری به حال دلار بکند و مهار آن را در دست گیرد هر چند که بی تردید این رویه با منافع جمع اندک اتاق بازرگانی ایران در تضاد است. نان این جماعت در وام های ارزان قیمت و دلار گران قیمت است و البته این نان خوردن به قیمت بیچارگی مردم است. هر چند که این حرفها راه به جایی نمی برد و رانت این افراد قوی تر از این چیزهاست و سود بانکی باز هم به زور پایین کشیده می شود و دلار هم برای خودش آزادانه پرواز می کند و هزینه های زندگی من و شما هم پا به پای دلار بالا می رود. عده ای هم که دو زار در بانک ها گذاشته اند تا با سود آن مرهمی بر گوشه ای از زخم های زندگی بگذارند باز هم اجبارا باید اعضای اتاق بازرگانی ایران باج بدهند منتشر بفرمایید لطفا.
    • بی نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      1 1
      ایشون احتمالا فکر کرده احمی نژاد سرکاره هست یا شایدم تورم رو ندیده
    • بی نام A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      0 0
      تورم یعنی چه؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    کم شدن سود سپرده یعنی رونق بازار
    • شايان IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      1 4
      بله دقيقاً
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    52 4
    خیر
  • بدون نام ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    100% همه موافق هستند
    • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
      13 2
      با توجه به امتیازات مثبت 10تا و منفی100 که به شما دادند فکر می کنم 99.9 اشتباه کردید
  • احمد A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    31 2
    با سلام بنده با نظر مرکز پژوهش های مجلس کاملا موافقم بانکها نرخ سود تسهیلات رو پایین نمی آورند از طرفی بخاطر معاملات کوتاه مدت بین بانکی نظر به کاهش نرخ سود بانکی مردم میدهندتا مشکلات خودشون رو حل کنند
  • بی نام BE ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    63 2
    به شکل دستوری خیر. چون سرمایه ها به این شکل وارد بخش تولید نمیشه و میره سمت دلالی.
  • بدون نام ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    4 43
    پول گردشش تو بازار بايد باشه
    • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      13 0
      کدوم بازار؟
  • پدرام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    32 0
    ابتدا کم کردن بهره ی بانکی بصورت واقعی نه فقط روی کاغذ و گرفتن انواع اقسام کارمزدها و حبس قسمتی از سپرده و از این دست کارهای بی حساب ، کاهش تورم بصورت ملموس و نه فقط اظهاری، پایداری بازار ارز و برابری ارزش پول...آنگاه کاستن از سود سپرده کاستن از سود سپرده در حال حاضر فقط منجر به تشویش جامعه و سرازیر شدن پولهای مردم به سمت بازارهای کاذب نظیر ارز و طلا و مسکن میشه که خودش بحران زاست
  • مهدی A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    12 84
    سود باید کاهش پیدا کنه تا برسیم به اصل بانک داری بدون ربا و اقتصاد شکوفا و فعال
  • میلاد IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    96 6
    خیر موافق نیستم ، با این هزینه ها و قیمت ها و قطع کردن یارانه مردم ، تنها مختصر دارامد مردم عادی و بازنشستگان همین سود بانک هاست
  • علی IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    60 0
    کاهش دستوری و غیر رقابتی نرخ سود بانکی و در نتیجه تسهیلات فقط دادن نوعی رانت پنهان به کسانی است که از طریق روابط دسترسی سهل و آسانی به منابع عظیم بانکی دارند تا به هزینه سپرده گذار جیبهای خود را پر کنند. در حالی که نیازمندان واقعی وام بانکی بایستی هفت خان را طی کنند و در پایان کار هم دست خالی برگردانده شوند و مجبور باشند نیاز خود را از بازار آزاد پول با نرخهای شصت درصد و بالاتر که قیمت واقعی پول است زیرا در دسترس است و الا نرخهای دستوری غیر قابل دسترس فقط تعارف و بازی با کلمات است تامین کنند. کاهش دستوری سود بانکی به منزله توهین آشکار به شعور و حقوق سپرده گذاران است که مجبورند پس انداز یک عمر کار و تلاش خود را در بانکها نگهداری کنند.
  • ابی A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    56 1
    آقایون میگن تورم کم شده پس باید سود بانکی کم بشه . این کار باعث افزایش تورم وهجوم سرمایه ها به بازار های ارز وطلا ومسکن میشه . ولی مشکل میزان درآمدهای دولت هست که کم شده ودولت نمی تونه پروژه های عمرانی رو راه بندازه و این مسئله در آمد مردم و توان خریدشون رو کم کرده ورکود بازار ناشی از توان پایین دولت ودر آمد پایین مردم هست ..
  • امین IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    40 0
    کاهش سود سپرده به صورت دستوری امکان پذیر نیست. و همواره امری شکست خورده است. همین الان بانکها با افتتاح صندوقهای با درآمد ثابت عملا سقف سود سپرده رو رعایت نکردن. چون نرخ واقعی پول الان بیشتره. انشاالله باید به مرور و با اصلاح ساختارهای نظام بانکی و اقتصادی این نرخ پایین بیاد.
  • محمدی IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    8 50
    همه نرخ ها را دو تاسه درصد پایین بیاورند .
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    69 2
    نرخ سود کم شود پولها به سمت دلالی می رود و قیمت طلاودلارواجناس از این که هست بالا تر می رود
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    57 3
    بهترین کار اینه که دخالت نکند.
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    50 0
    در این شرایط که دلار صعودیه ,هنوز تحریمها لغو نشده ,وضعیت بازار رکود ,کم شدن نرخ سود بانکی باعث حرکت سپرده ها به سمت بازار ارز میشه که همین امر باعث گرانتر شدن دلار و به دنبال اون بالا رفتن نرخ تورم میشه
  • soroush RO ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    1 39
    مسلما هرچه نرخ سود بانکی در هر کشور پایین تر باشد نشانه رشد و اقتصاد سالم و تورم کمتر می باشد. ولی این روند باید در طی یک فرآیند طبیعی شکل گیرد ولی با توجه به کاهش نرخ تورم لازم است نرخ سود بانکی نیز کاهش یابد و بنظرم نرخ 10 تا 12 درصد مناسب باشد. در نهایت بنفع مردم خواهد بود.
    • بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      6 0
      دوست عزيز اگه خاطرتون باشه در زمان دولت قبل همين كار را كردند اما نتيجه اين شد كه مردم پولهاشون را از بانكها درآوردند و سراغ دلار رفتند، تقاضاي دلار كه زياد شد و دولت نتوانست آن را جواب دهد منجر به پرواز قيمت دلار و تورم 300 درصدي شد. عدم حافظه تاريخي مردم ما حتي 5 سال پيش را هم از ياد برده.
  • کارشناس بازنسته دولت IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    23 0
    بازی بیش حد از با یک مهره در شطرنج خطر سوخت شدن ان را زیاد می کند بازی با نرخ سود بانکی بدون تغییر درسایرزیرساختها ومتغییر ها وبدون توجه به وضعیت سایر بازارها منجر به آشفتگی بازار پولی همپای سایر بازار ها شده ورکود را تشدید ومنجر به کاهش تقاضای کل عدم بازگشت اقساط وام های دریافتی به بانکها شده ودر نهایت روندسقوط و ورشکستگی بانکها را در شرایط فعلی تشدید می نماید ثبات در وضعیت فعلی وعدم تغییز وبازی با نرخ سود بانکی یک ضرورت ویک سیاست پولی مثبت است کاهش نرخ تسهیلات وام های اعطائی برای گردش مالی وسرمایه گذاری بیشتر از طریق سایر رویکردها ها مانند کاهش هزینه های بانکیافزایش بهره وری نظام بانکی ویا حتی یارانه تولید ویا کمکهای بلا عوض ویا معافیت های مالیاتی وعوارض ونرخ سایر خدمات دولتی
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    42 5
    اصلا کار درستی نیست
  • ماهور A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    23 0
    قاعدتا هدف از کاهش سود بانکی تشویق مردم به سرمایه گذاری است .چرا دولت بانک ها را موظف نمیکند به جای مردم و با سپرده های انان در پروژه های اقتصادی به درستی سرمایه‌گذاری کند تا هم رونق برگردد و هم به سپرده هاو سودهای بانکی مردم لطمه نخورد؟.
  • مهدی RO ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    38 1
    کم کردن سود بانکی همانا و باز تورم بالا همان....دلال بازی زیاد میشه ...املاکی های که دلال ملکن خوشحال میشن...طلافروش ها خوشحال میشن ...دلال های دلار خوشحال میشن ....در مجموع مردم نابود میشن
  • آراز A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    25 0
    نرخ سود بانکی بایستی متناسب با تورم و شرایط اقتصادی کشور تعیین شود نباید دستوری باشد.
    • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      3 0
      البته نرخ واقعی تورم نه تخیلیش
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    28 0
    خیر موافق نیستم.دولت باید سیاستی بکار برد تا با همین نرخ سود و حتی بیشتر .چنان سرمایه گذاری در انواع بازارها سود آوری داشته باشد که مردم میل به سپرده گذاری در بانک ها را نداشته باشند و سرمایه گذاری در انواع بازارها به نفعشان باشند . کم کردن سود بانکی پاک کردن صورت مسئله است و مشکلی را حل نمیکند
  • محمد IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    31 1
    مطئنا کسانیکه سرمایه هنگفتی دارن پولشونو توی بانک سرمایه گذاری نمیکنن. بازنشسته ها و مردم عادی که چندرغاز پس انداز دارن اینکارو میکنن تا یه کمک خرجی واسشون باشه. حالابا کم کردن سود باز فشار به این قشر میاد . از اون ور صاحبخانه ها کرایه خونه هاشونو زیاد میکنن و باز مستاجر میره زیر فشار
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    29 1
    با کاهش سود بانکی پول مردم از بانکها خارج و به سمت بازارهای زود نقد شوند مثل دلار و طلا خواهد رفت و باعث تورم می گردد. تا شرایط برای تولید مهیا نشده نباید پول ها را از بانکها خارج کرد
  • مهیار A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    22 1
    نگو دولت چه کند بگو دولت در قبال این غولهای خودمختار بانکی چه می تواند بکند؟؟؟؟؟ وقتی به تعداد بقالی ها ما بانک داریم وقتی عامل اصلی گرانی اجاره مغازه ها اجاره های بی ضابطه بانکهاست وقتی بانکها با اسراف در انرژی شبانه روز کولر های گازی و بخاری ها رو روشن می ذارن وقتی تمام میدان اصلی شهرها به تسخیر بانکها در اومده با این غولها چه میشه کرد؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    43 0
    دولت هر روز نرخ ارز را بالا ببرد وثروتمندان را چاق تر کند ومردم بیچاره را هر روز به خاک سیاه بنشاند
  • دکتر اقتصاد A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    9 20
    1سود سپرده را به 18 کاهش ،و نرخ اوراق مشارکت در طرح های بزرگ که باعث بیرون کشاندن کشور از رکود می شود را به 20 برسانید ...طرح های بزرگی مثل جاده سازی و راه آهن میتواند بخش عمران را به خوبی از رکود خارج کند 2موسساتی که به صورت غیر مجاز 22 تا 25 سود می دهند ،به صورت جدی برخورد و حتی پلمپ کند. 3نرخ دلار را در بازار به نرخ دولتی برسانید . و دست مافیای دلار و سکه را کوتاه کنید .در صورتی که نرخ دلار به صورت پله ای و آهسته تا نرخ دولتی 3000 تومان کاهش نیابد ،در آینده بسیار نزدیک ریزش شدید دلار را خواهیم داشت .
  • مسعود IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    1 43
    به نظر من باید دولت نرخ سود سپرده را کاهش بدهد و این کار دستوری باشد با این اقدام برخی سپرده گذاران پولها را از بانک خارج در بخشهای مولد اقتصاد و بطور واقعی در جریان می اندازند الان با این نرخ سود سپرده بالا بسیاری از فعالان صنعت کارهای خود را تعطیل کرده و از سود سپره خود روزگار می گذرانند و به قولی تنبلی را عادت داده ایم اما نرخ سود وام را نمی توان دستوری کاهش داد بلکه به تدریج خود بانکها باید این کار را انجام دهند و دولت بهتر است منابع یارانه ای به وامها بدهد مثل طرح خرید خودرو و کالای اعتباری
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    39 3
    مردم بااین شایعات وقبل ازکم کردن رسمی سودمشغول دراوردن پولشان ازبانک هستندکجای کارید
  • خیر A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    31 0
    خیرخیلی از مردم و بخصوص بازنشسته ها به سود پولشون چشم دوخته اند و زندگیشونو میگذرونند.
  • سیا A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    39 0
    دولت نمیخواهد به بهره بانکی و دیگر نمایشهای دیگر دست بزند ، و فکر مردم را گمراه کند ، مردم دیگر فریب نمی خورند ، همین قیمت دلار را پایین بیاورد ، اقتصاد این کشور جان دوباره خواهد گرفت . دلار شده 3600 تومان برای وارد کننده، دیگه سود 22 بانکی هم جوابگو نیست و باید بشود حداقل 36 برای مردم.
  • محمود A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    4 37
    نرخ سود باید برابر تورم هر سال باشه،و نرخ بهره وام،۴ درصد بیشتر از نرخ سود متاسفانه این طور سود دهی به سپرده ها،تولید رو متوقف کرده و مردم رو به نزول خوری عادت داده
  • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    49 5
    باید 26 شود
    • عليرضا مجدابادي IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      3 0
      باتوجه به نرخ واقعي تورم دركشورواصرار مسيولين به نرخ غيرواقعي تورم كه حدود 15 اعلام ميكنند درحاليكه نرخ واقعي وقابل لمس دركشور بالاي 30 بنده معتقدم كه نرخ سود بايد 26 وبه اختيار بانكهاباشد نه دستوري كه تاكنون جواب نداده چراكه همين الان براي گرفتن وام بانرخ هاي فعلي صف ايجاد شده وبانكها منابع مالي براي اجراي طرحها ندارند
  • کهبد A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    5 32
    وقتی یه سرمایدار میبینه بدون زحمت پولشو میزاره بانک سود میگیره کارو تعطیل میکنه با تعطیل شدن کارا یه عده بیکار میشن بازار کساد میشه اخرشم یه عده پولدارتر میشن یه عده فقیر این سودی که بانکا میدن زیاده وامهاشونم که از نزول درصدش بیشتر امیدوارم کمش کنن تا بدتر از این نشده واسه اقدام یواش یواش داره دیر میشه
  • عبدالله پیوندی IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    6 2
    تا زمانیکه انبار ها خالی نشده دست نگهدارید تا قدرت خرید وجود داشته باشد اگر کالاها بماند بعد از برجام دیگر خریدار ندارد با تشکر
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    29 1
    آماری که نشان دهنده پایین اومدن نرخ تورم هست از کجا اومده؟ واقعیت موجود نشان دهنده افزایش روز افزون قیمت ها و در نهایت بی ارزش شدن پول نقد مردم هست به همین دلیل پایین اوردن نرخ سود کار درستی نیست.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    2 39
    تا وقتی سود بانکی کم نشه تمام مشکلات باقی خواهند ماند این وضع فقط به نفع بانکها است و باعث فساد است
  • ملت A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    3 13
    دولت باید سود سپرده را پایین بیاورد به شرطی که قیمتها را به وضع سابق برگرداند دلار ۳۶۰۰ تومانی راپایین بیاورد درصد تورم را به صآرن حقیقی حساب کند اقتصاد را از رکود خارج کند تا مردم از طریق تولید یا راههای دیگر کسب سود کند والا یه عده مردم متوسط جامعه که بزور مشکلات عدیده زندگی را تحمل میکنند فشار بیشتری را باید متحمل شوند
  • ایرانی A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    22 1
    دولت نباید با دستور نرخ سود سپرده بانکی را کاهش دهد بلکه تعیین ان را به بازار مالی و بانک ها و در واقع عرضه و تقاضا واگذار کنه .بانکها نباید کارتل تشکیل بدهند بر اساس تواناییهاشون نرخ پیشنهاد کنن واجازه انتخاب سپرده گذاری باید در اختیار مردم و سرمایه گذار باشه و نه تحمیل و اجبار
  • محمد A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    39 4
    باعث افزایش اجاره مسکن میشود و این صددرصد به ضرر مستأجرین میباشد.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    13 1
    اول: قانون کار اصلح شود. دوم: مجریان قانون سالم باشند. سوم: سود بانکی بایستی متناسب با نرخ تورم باشد. راه حل برون رفت از این مسائل آزادی بدون قید و شر ط جرائد و اظهار نظر و سپردن کار به نمایندگان واقعی مردم و نه وابستگان روحانیت است ...
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    15 0
    سودرایج در بازار چهل درصد است به اضافه کلاهبرداریها ومیلونها پرونده در محاکم قضائی. سیاست بایستی جذب این سرمایه ها وکم کردن پرونده های کلاهبرداری وهدایت برنامه ریزی شده سرمایه اگر دولت سوبسید هم بدهد
  • نظریه پرداز IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    4 3
    اقا چرا سلیقه ای عمل می کنی چرا نظر مرا منتشر نکردیتئوری عدم بازی بیش از حد در شطرنج با یک مهره نظر من دارای پشتوانه تئوریک است
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    11 0
    چاره ای اندیشیده شود تا سرمایه های مردم به صورت مطمئن در کارهای مثبت اقتصادی مانند تولید به کار گرفته شود و سود مناسب به ایشان پرداخت شود
    • روحيه IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      10 0
      مطمئن ، كارهاي مثبت و سود مناسب رو موافقم ، اما نه بازار سرمايه نامطمئن ايران و توليداتي مثل خودرو و خيلي از اقلام داخلي كه هزينه مضاعف براي خريدار و آه و نفرين به دنبال داره و بي ارزش شدن بيش از پيش ريال كه ارزش سود رو هم پائين مياره
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    7 35
    سود ثابت باعث بیکاری است , و سبب می شود کسی کاری را راه نیاندازد چون هیچ کاری مثل بانک سود ثابت ندارد
    • بی نام DE ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      32 0
      با این قیمت دلار هر کاری راه بندازی ورشکست می شی.چون دلار امروز یه قیمت داره ،فردا یه قیمت بالاتر و مصرف کننده و مشتری تو هم تا اندازه ای می تونه گرانی رو تحمل کنه و به خرید از تو ادامه بده.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    26 2
    قبلا بانکها آزاد بودن نرخ رو خودشون اعلام کنن اما از وقتی که نرخ دسنوری شد تازه یاد گرفتن که مردم رو زیر فشار بگذارن حالا با هم هم قسم شدن که سرمایه مردم رو نابود کنن
    • بی نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      2 0
      واقعیت این است دولتمردان فکر مردم نیستند و فقط به فکر خوردن و بردن اند. تورم هم تاجایی که به مردم ربط دارد اصلا پائین نیامده مگه مثل آن رئیس جمهور قبلی که سرکوچه شون گوجه فرنگی ارزان تر بود
  • علیرضا FI ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    23 0
    اگر میتوانند پولها رو به سمت صنعت هدایت کنند حتما باید این کار رو بکنند تا صنعت رونق بگیره، ولی اگر نتوانند این کار را بکنند پولها به سمت آسانترین کار یعنی دلالی روانه میشود و دوباره تورم دامن مملکت رو میگیره
  • بی نام DE ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    31 8
    تنها را برون رفت از رکود ،کاهش قیمت دلار است که دولت آن را به طور کاذب تا ۳۶۰۰ تومان افزایش داده است تا کسری های خود را جبران کند.در زمان تحریم صادرات نفت ایران که فروش نفت یک سوم شد،دولت قیمت دلار را سه برابر کرد،با عادی شدن میزان صادرات قیمت دلار باید به کمتر از ۱۲۰۰ تومان بازگردد.با کاهش قیمت دلار هم مصرف کننده توان خرید پیدا می کند و هم تولید کننده توان تولید پیدا می کند چون قیمت دستگاه ها و تجهیزات و مواد اولیه به دلار وابسته است و هم صادرکننده به سبب ازرانتر تمام شدن مواد اولیه و تجهیزات ،توان رفابت جهانی پیدا می کند.در مورد سود بانکی هم ،اصل مساله که تورم ۱۵ درصد است،یک دروغ است.تورم ۴۱۵ درصد است.چون دولت کالاهایی را در سبد محاسباتی خود قرار دادهو تورم را برحسب آنها حساب می کند که و
    • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      0 2
      متاسفانه نوشته شما اشتباه محض است
    • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      0 3
      می تونید بگيد دولت چطوری ممکنه قیمت دلار رو به طور کاذب ببره بالا؟ شاید به صورت کاذب بتونه بیاره پایین ولی بالا نمی تونه ببره. مگه تو 30 سال گذشته جی دی پی کشورمون نسبت به بقیه کشور ها برابر بوده که انتظار دارید ارزش پولتون ثابت بمونه، خیلی ها اعتقاد دارن قیمت واقعی دلار خیلی بیشتر از این حرفاست
  • محمد IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    22 1
    تعيين نرخ تسهيلات وسپرده گذاري را با نظارت بانك مركزي در اختيار بانكها قرار بده
  • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    در صورتی که راه گشایش اعتبار باز بشه بخش صنعت برای تامین مالی به گشایش یوزانس رو میاره و بدین ترتیب راه تامین ریالی با بهره بانکی پایین باز میشه خود به خود بانها مجبور می شند سود خودشون را پایین بیارند
  • حمید IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    2 0
    درحد حرف تورم شده۱۳ درصد واقعیت در جامعه موقع خرید کردن مشخصه به نظر من سود بانک باید ۳۰ درصد بشه تا یه مقداری شرایط اقتصادی قشر متوسط بهتر بشه
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    5 0
    کی گفته نرخ تورم الان 13 درصده؟ به نظر من سود سپرده های بانکی باید نزدیک 30 درصد باشه چون این فشار اقتصادی که روی دوش مردم هست مسببش همین دولته
  • رضا A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    3 0
    به خدا تنها منبع درامد من همین چندر قاضی هست که جمع کردم بازنشتگی ندارم گذاشتم بانک یک سودی بگیرم امرار معاش کنم تو رو خدا سود بانکی رو کم نکنید خیلی همین طوری دارن زندگی میکنن. با این اوضاع خراب بازار سرمایگذاری تو ایران مگه میشه پولمونو جایی سرمایه گذاری کرد. پسرم سهام پدیده خرید که خودتون بهتر از من میدونید چه بلایی سر پدیده آوردن. دوباره تاکید میکنم خیلی ها مثل ما بد بخت بیچاره ها تنها درامدمون همین سود بانکی که ماحصل 40 سال کارمون رو گذاشتیم بانک.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    اگر به راه افتادن چرخه اقتصاد و ایجاد سود دراز مدت برای مردم و کارآفرینی منجر می شه کم کنند. مسئله پیچیده ای است که فکر کنم فقط در صلاحیت اقتصاددانان کلان است تا در مورد آن تصمیم گیری کنند.
  • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 10
    باید کاهش پیدا کنه سود سپرده ها تک رقمی بشه خیلی سریع این سود سپردها باغث بیکاری و فقر در جامعه میشه
  • بی نام DE ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    9 0
    اصل موضوع یعنی ۱۵ درصد بودن نرخ تورم،غلط است.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    1 2
    اگه نرخ سود سپرده کم نشه اقتصاد راه نمی افته مردم پولشونو می ذارن توی بانک و حتی تا سی درصد هم بهره می گیرن چه نیازی به کار کردن دارن؟ بانک ها هم خیلی ها حتی پول ها رو می برن بیرون از کشور
  • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    1 0
    دولت قبل از هر چیزی اول بانک ها را شفاف کند همین بانک ملی ، بانک مسکن ، بانک رفاه چرا در بورس گزارش های مالی خودشان را بطور شفاف منتشر نمی کنند؟
  • امید RO ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    1 0
    نرخ پایین بیاد مردم ارز میخرن ، ارز تقاضاش بالا میره قیمتش بالاتر، در نتیجه روی مسکن و تمام اجناس وارداتی و حتی داخلی به صورت غیر مستقیم تاثیر میذاره،،،،به این میگن رشد تورم، بعد چرا باید کم بشه؟ مشکل ما اینه همه چیو میخوایم دستوری حل کنیم، اون موقع که جنس از چین میاوردید ، فکر تولید داخل بودید؟ الانم بانکها فقط به فکر خودشون هستن
  • فراز A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    4 0
    مردم رو گول نزنید با اعلام نرخ تورمی که هیچ پایه و اساسی ندارد و از نرخ تورم واقعی بینهایت فاصله دارد، بهره سود بانکی باید قیمت دلار هماهنگ باشد و همچنین در اختیار بانکها با نظارت بانک مرکزی باشد، چون ریال ما بی ارزش است ، وقتی یه قوطی آب یا نوشابه با قیمت دلار بالا پایین میشه یعنی تعیین کننده همون دلاره بی ارزشه.
  • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    وقتی بانک ها از خودشان 25 درصد و بالاتر بهره می گیرند و بانک مرکزی از بانک ها 34 درصد بهره می گیرد چرا به پول مردم کم تر بهره دهندهماکنون نرخ بهره همچنان از نرخ واقعی اش کم تر است . به علاوه دولت به بانک ها بدهی اش را پس بدهد تا بانک ها نیاز به وام گرفتن و سپرده گرفتن با بهره ای بالا نداشته باشند تاوان بی پولی و ولخرجی و بی انضباطی و....خیلی بی دیگر دولت را مردم و سپرده گذاران بدهند. و آخر آنکه تسهیلات تکلیفی به بانک تحمیل نکنند و مثل همه دنیا بپذبرند بانک یک بنگاه اقتصادی است و بانک است با همه ی لوازم اش یعنی شترمرغی عمل نکنند اقتصاد و بانکداری علم است و با تفکرات گذشته که ریشه در مناسبات اقتصادی و اجتماعی 1400 سال پیش دارد نمی شود در دنیای امروز زندگی کرد.
  • کارگر ساده A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    دولت هزار میلیارد تومن سهام بخره و به عنوان یارانه در اختیار بانک ها قرار بدهد، اگر مردم پولشون رو از بانک خارج کنند و از بانک وام بدون بهره بگیرند، هم تولید رونق پیدا می کنه، هم بازار سهام رشد می کنه و هم بانک ها سرمایه از دست داده شون بهشون بر می گرده. نقدینگی ایجاد شده هم باعث افزایش تورم نمیشه. باعث بهبود شرایط تولید میشه. اگه مردم به طلا و دلار هم هجوم ببرند، با برداشته شدن تحریم ها و آزاد شدن دلارهای ایران و افزایش میزان فروش دلار توسط بانک ها، این افزایش موقتی رشد کمی پیدا می کنه و بعد از مدتی حتی با کاهش قیمت دلار و طلا مواجه می شیم. فقط کاش مسئولین با یه هماهنگی خوب می خواستند. پروژه های جدید هم برای مصرف تولیدات در داخل تعریف می کردند.
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    1 0
    من یه سوال داشتم 20 میلیون 30 میلیون یا 100 میلیون یک نفر چه جوری ممکن هست به رونق تولید کمک کنه نهایتش یا صرف خرید طلا میشه یا دلار یا خونه نکنه می خواید بیارن بورس 20 میلیونشون بشه 10 میلیون از اون طرف همون مقدار نقدینگی تولید کنید بدون اینکه افزایش نقدینگی تولید بشه و به عنوان حقوق به مردم بدید و صرف امور جاری کنید چه راهی به جز جمع شدن سرمایه خرد در بانک و خرج کردنش در تولید وجود داره اینو اگه ممکن هست به من بگید
  • علي A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    4 0
    كم نكنيد،چون باعث گراني أرز و مسكن و و و و ميشود
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    2 0
    سوال که مطرح میشه این هست که مگه وقتی تورم 50 درصد شد در دولت قبل نرخ سود بانکی 52 درصد بوده ؟
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مگر پول اضافه ای برای شما باقی میمونه که بذارید بانک و سودش رو بگیرید؟ خوشا به حالتون ما که ماه به ماه مویی رد میکنیم.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 2
    این نوع نظرسنجیها از اساس مشکل داره. اقتصاددان باید راجب سود بانکی نظر بده نه ما. الان نظرسنجی بذارین دلار بشه ۱۰۰۰ تومن یا ۳۵۰۰. اکثرا میگن ۱۰۰۰ ولی اقتصاددانان میدونن که این به معنی تعطیلی کامل تولید و اشتغال هست. بانک هم اونی که میخواد وام بگیره میگه نرخ بیاد پایین و اونی که میخواد سپرده بذاره میگه بالا بره
  • نیک نژاد A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    2 1
    خیر من موافق نیستم
  • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    3 0
    کاملا با کاهش سود بانکی با این اوضاع گرانی مخالفیم. بیش از این اجازه له شدن ملت رو ندین
  • سپرده گذار بانک. IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    3 0
    عزیزان سود رو که مردم می گیرن که تو بالش نمیذارن خرجش می کننیعنی یه جور کمک خرجه حالا اگه سود بیشتر بگیرن یعنی درامدشون بیشتر شده .خب بیشتر هم خرج می کنن یعنی میرن بازار خرید میکنن رونق یعنی چی .یعنی مردم بیشتر بخرن .حالا هی سود و بکشین پائین خب ما پول نداریم که بخریم .قیمت بالا بودنش مهم نیست مهم اینه که ما پول بیشتری داشته باشیم .حالا وقتی تورم رو کم کردین که ما دیگه پول نداریم بخریم .سود سپردمون رو ببرید بالا ما هم با سودش کالا بیشتر می خریم واز رکود بیرون میایم.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    1 0
    خیر
  • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    تنها میکانیسم کاهش یا افزایش سود بانکی عکس العمل بازار است و این امر بصورت غیر ارادی انجام میگیرد و با دستور تنها اخلال در بازار پول پدید می اید
  • بی نام A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    4 0
    دولت بهتره اول سود وام های بانکی را کم کنه بعد دست بزاره روی سود سپرده ها
  • amir EU ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    1 0
    با کم کردن سود پول بی ارزش میشهگرانیاما دولت بدهی خودشرو با این کار کم میکنه بت بعبارتی بازم دست تو جیب همین مردم میکنه. اول از همه دودش تو چشم مستاجر میره و الا اخر
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    1 0
    چه دستوري چه غيردستوري امكان كاهش نرخ سود و بهره وام وجود ندارد چون بانكها اغلب ورشكسته هستند و تا بانك ها و موسسات ورشكسته تعيين تكليف نشود نظام اقتصادي و ركود اقتصادي حل نمي شود. نظام بانكي و اقتصادي درحال حاضر با سپرده هاي بانكي و بين بانكي داره بازي ميكنه و جيب به جيب ميكنه تا سود هاي تعيين شده را بدهد و فكر ميكنم بيشتر منتظرند تا فروش نفت بيشتر شود و زيانهاي بانكي را بتوانند با راهكاري از منابع جديد تامين كننند و بعد شايد بتوانند به كاهش نرخ سود يا بهره بپردازند.
  • ارمان A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    2 0
    اگر قرار است نرخ سود سپرده ها کاهش یابد بایستی نرخ سود تسهیلات نیز کاهش یابد. این خود باعث خروج اقتصاد از رکود خواهد شد.
  • مهرداد IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    1 0
    چرا اینقدر مردم رو بازی میدید ؟ جواب این سوال رو دنیا سالهای سال است داده ، در کشوری که سود سپرده ش صفر درصده ، مردم کجا سرمایه گذاری میکنند ؟ بورس در کشور ما کدام بورس ، بورس سرتاپا بادکنکی و حبابی خرید اوراق قرضه تو ایران سودی که خود دولت بابتش میده چند درصده ؟ بازار سالم تنها چیزی که در بازار این مملکت نیست سلامت و صداقته ... و قس علیهذا ...... پس حضرات نه مارو سرکار بذارید و نه شماها سر کار برید
  • scope A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    صلوات بفرستند...
  • عطا IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    1 0
    تا دست دلال ها و تجار وارد کننده کالا از اقتصاد کوتاه نشود هر اقدامی که بکنید در اقتصاد هیچ فایده ای ندارد
  • بی نام A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    1 0
    کمک به رونق کسب وکار وصنعت در قانون یارانه ها دیده شده نه با دوز و کلک از جیب مردم
  • بی نام RO ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    آخه این چه بساطیه که هر بار میاین می پرسین شما نظر بدین. مگه ماها چه کاره ایم یا اصلن مهمه برای کسی. کشور دستشونه اداره کنن درست. کارشناس و استاد دانشگاه و کلیم متخصص هست
  • جباري IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 2
    سود ۲۵ تا ۳۵ درصدی و حتی بیشتر در جامعه اسلامی، سود کدام طبقه را تضمین میکند؟؟؟
  • بابک رمضانیان A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 2
    بله نرخ باید کاهش یافته وبه نرخ تورم نزدیک شود اما یش شرط اصلی حذف و یا ادغام موسسات و صندوقهای غیر مجاز است .اینجاست که بنظر میرسد به دلایلی که خاص اقتصاد ایران است بانک مرکزی فاقد اراده وقدرت لازم برای این مهم است
  • منطقی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 4
    به نظر من هر چه زودتر نرخ سود سپرده ها کم بشه بهتره چون با این رکود کسانی که وام گرفتن نمیتوانند اقساط وامشون رو بدن و درنتیحه بانکها هم باید طبق قراردادشون سود بالا به سپرده گذارها بدن و درنهایت باعث ورشکستگی بانکها میشه
  • هرمز A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    1 2
    نرخ دلار واقعی با احتساب تورم سالیانه از ابتدای انقلاب و مقایسه سرمایه های مشابه خارج از سوبسید دولت از قبیل قیمت مسکن و زمین و طلا ، دلار الان باید حوالی 5500 الی 6000 تومان باشد همان گونه که در دوران اقای احمدی نزاد از 1000 تومان ظرف 6 ماه شد 3500 تومان و هیچ کاری هم نشد بکنن تا جلو افزایش انرا بگیرند الان هم باید دلار رسما بشود 6000 تومان و اقتصاد را آزاد بگذازند تا صنعت ،کشاورزی ، بانکداری راه خود را پیدا کند دولت هم باید نظارت گر باشد مالیات دقیق از همه ارگانها و نهادها بگیرد و به بی قانونی رحم نکند ، درامدها را شفاف برای خود ملت خرج کند . کلیه معتادان را شناسایی و فرصتی 3 ماهه بدهد تا ترک کنند در صورت اعتیاد مجدد همگی انها را معدوم نمایند .
  • حسین A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 3
    باید کم کنن تا یه عده به مفت خوردی عادت نکنن مردم بجای اینکه با پولشان کاری انجام بدهند نشستن بهره پولشونو میخورن حالا کاری به اقتصاد "تورم "بیکاری ندارن دراین وسط خدابده به بانکدارا بهره وامو بیشتر میکنن کمر تولید واقتصادومیشکنن این شده سیاست ایران کارشناسان هم شدن کال شناس ای کاش دولت "مجلس "استانداری "فرمانداری همه ارگانهای دولتی را شش ماه تعطیل میکردن مردم به حال خود رها میکردن بخدا بعد شش ماه وضع مملکت صدبرابر ازاینی که هست بهتر میشداین کارشناسان واقتصاددانارو میبردن به تورچرا
  • بی نام EU ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    1 0
    تا این موسسات به اصطلاح مالی و اعتباری و بانکهای به ظاهر خصوصی وجود دارند چیزی به اسم حکم دستوری برای کم کردن سود وجود ندارد ...من کارمند بانک هستم هر روز شاهد این هستیم که مردم پولهای خودشان را از بانکهای دولتی خارج می کنند و برای دو سه در صد سود بیشتر به موسسات غیر مجاز یا بانکهایی که غیر از بساز و بفروش و دلالی کار دیگری نمی کنند منتقل می کنند ...دولت اول ار همه باید مراکزی را که به قصد دور زدن دولت وارد کار مالی شده اند را یا جمع آوری یا سامان دهی کند بعد به فکر باقی قضایا باشد
  • بی نام A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    3 0
    دولت نیاز نیست کاری کند، همین که به فکر خودروساز ها و دلال ها باشد کافیست ...
  • حسام الدین A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    6 0
    آیا دولت حاضر است نرخ خدمات عمومی‌ مانند حامل‌های انرژی، مالیات ارزش افزوده و هزاران پولی‌ که از مردم می‌‌گیرد را کاهش داده و سال آینده هم افزایش ندهد که حالا می‌‌خواهد سود‌ها را کم کند؟
  • بی نام A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    5 0
    نرخ ارز سه برابر شده اونوقت باید نرخ بهره بیاد پایین؟متاسفم...
  • معتمد IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    2 0
    کاهش نرخ سود در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد اتفاق افتاد منتها بانکها وامها را با بهره کم در اختیار رانت خوار ها قرار داد و یکی از نتایج آن افزایش سرطانی قیمت مسکن بود که به دنبال آن تورم جهشی در تمام کالا ها و خدمات را بوجود آورد تا زمانی که دولتی ها پول ناشی از فروش سرمایه ملی نفت را در درون خود ریخت و پاش میکنند و نتوانسته اند ارگانهای زیر مجموعه را مدیریت کنند بهتر است دست به همچین کاری نزنند. آقایان وزرا بهتر است سری به سازمانهای زیر مجموعه خود زده تا پایین بودن بهره وری و کم کاری های موجود را که نتیجه بی کفایتی خودشان است را بهتر ببیند. پایین آوردن نرخ بهره برای بیرون رفت از رکود فعلی تنها و بهترین راه است ولی نه با فسادی که کل جامعه را فرا گرفته.
  • محمد IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 5
    خبر انلاین نیازی به نظر سنجی نیست . مگه این چیزی که شما نظرسنجی گذاشتی هرکسی میتونه نظربده . این یه کار تخصصی هستش . بنابراین این کار رو برا سرگرمی ماها گذاشتید بعدش الان توی دنیا نمونه های مدیریت اقتصادی کاملا واضع و روشنه . نیازی به سعی و خطا نیست . متاسفانه در کشور ما هردولتی فقط دنبال آماره . کسی به فکر کار ریشه ای و زیربنایی نیست . اگه سردمداران بخواد اقتصاد درست بشه ظرف یک دوره 5 ساله مملکت درست میشه . ولی چون کسی نمیخواد هیچ وقت مملکت درست نخواهد شد . و روز به روز ما مردم بدبخت تر خواهیم شد . این دولت هم بفکرمردم نیست . اولش خیلی امید داشتم ولی الان دارم کم کم به این فکر میافتم بگم خدا پدر احمدی نژاد رو بیامرزه
  • محرمی A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    5 0
    سود بانکی مثل سپر دفاعی جلوی تورم را گرفت اژدهای نقدینگی را در بند کشید . جلوی دلال بازی سکه ودلار را گرفت. وقتی که تحریمها برداشته بشود سودیانکی خود بهخود عین برف تو افتا ب پایین میاد.
  • بی نام A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    10 1
    موافق نیستم ب کاهش نرخ سود
  • رضا A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    5 0
    نرخ سود بانکی نباید به هیچ عنوان کاهش پیدا کنه... کاهش نرخ سود بانکی باعث میشه اولا مردم تمامی سرمایه های خود را از بانک ها بیرون بکشن و به سمت بازار ارز و طلا برن و این باعث دلالی تو این بازارها میشه... دوما مستاجرها بدبخت تر از گذشته میشن چون صاحبخانه ها دیگه پول پیش قبول نمی کنن و کرایه ها رو به طرز سرسام آوری افزایش میدن... سوما خیلی از بانک ها به دلیل نبود مشتری به سمت ورشکستگی میرن ... نرخ سود بانکی نه تنها کاهش که باید افزایش هم پیدا کنه... کی میگه قدرت خرید مردم رفته بالا؟؟؟ همه که بدبخت تر از گذشته شدن
  • محمود IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    1 1
    سود.سپرده.بانکی.حداقل.3.درصدازازتورم.واقعی.بیشتر.و2.درصداز.تسهیلاتی.که.بانکها.میدهندکمتریا2درصداز.سود.بینبانکی.کمتر
  • بی نام A1 ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 6
    مگه ربا حرام نبود .حلال شد ..بد بود ولی نه برای شما ها
  • امیراسد A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    2 1
    اصلا مسئله این نیست که سود سپرده ها با دستور دولت کم یا زیاد بشه، این وظیفه دولت نیست، بلکه مسئله اصلی نظارت ارگانهای نظارتی حکومتی و دولتی بر "نحوه" استفاده از سپرده های مردم در بانکهاست. اگر این نظارت ایجاد شود، و بانک به عنوان تامین سرمایه نتواند هر کجا مثل دلال ها وارد شود و در واقع از راه دلالی و سوداگری سود بدست بیاورد، خودش متمایل به کم کردن تدریجی سود سپرده می شود. و این یعنی اقتصاد سالم. یعنی همان چیزی که در اقتصادهای سالم انجام می شود.
  • aref IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    1 13
    مثل سایر کشورها زیر2درصد باشه خوبه.البته هم نرخ سود سپرده وهم نرخ تسهیلات.
  • عباس A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    9 0
    سلام،کاهش نرخ سودبانکی موجب خروج پولهای سرگردان ازبانکهاو وروداین پولهای سرگردان به بازاروافزایش نقدینگی درگردش بازاروتورم شدیدوشروع مجددگرانیهاکه آنرایکباردروضعیت بسیارشدیددردولت قبل تجربه کردیم.کاهش مجددنرخ سودبانکی دوبارگزیده شدن ازیک سوراخ است.دولت بایداین پولهای تجمیع شده مردم دربانکهارادربخش صنایع اصلی وپایه سرمایه گذاری کندوموجب رشدتولیددرکشورشود.کاهش نرخ سود به بهانه کاهش نرخ تسهیلات بخش تولید موجب فشار بر خود بخش تولید خواهد شد چرا که ایجاد تورم بعلت نقدینگی بالای بازارهزینه تولید را بشدت بالا می بردوشروع مجددگرانیها این دفعه مردم را خفه خواهد کرد وبیش از توان حداکثر مردم است.متاسفانه مدیران بانکی واقتصادی دارند پا جای پای مدیران بانکی واقتصادی دولت قبل می گذارند.
  • جمال IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    به نظر بنده کم کردن سود سپرده حل مشکل نیست و پاک کردن صورت مسئله است
  • اسماعیل RO ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    1 0
    ما که اقتصاد سالمی نداریم که بگیم اگه سود بانکها کم بشه این پول تزریق بشه به بازار باعث رونق اقتصادی میشه، فقط یه مشت مستاجر این وسط بدبخت میشن که صاحب خانه ها دیگه پول پیش قبول نمیکنن و امکان رهن مسکن هم خیلی کم میشه بعد با 800 تومان حقوق باید 1200 اجاره بدی، تازه این مربوط به مسکنه ...
  • حامد A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    1 0
    اگر سیستم بانکی بتواند سپرده ها ی کوچک را جمع آوری کرده وبه صورت کلان ازطریق پیمان کاران خصوصی ودولتی در امور زیر بنایی مصرف نماید موفق خواهد بود وسود بانکی نیز می تواند از طریق روند بازار تعیین شود ولی اگر این سرمایه ها فقط در امور خدماتی ویا رانت قرار گیرد همچنان شاهد بانکداری نا کارآمد ومشکلات اقتصادی خواهیم بود در حال حاضر کاهش دستوری سود بانکی برای اقتصاد ایران بسیار خطر ناک است
  • بازنشسته IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    2 0
    افرادی با شرایط من کم نیستند که پول پاداش بازنشستگی خود را در بانک گذاشته اند تا از سود آن کسری مخارج ماهانه شان جبران شود با کاهش نرخ سود در آمد امثال من کاهش می یابد و زندگی سخت تر می شود . پیشنهاد من اینست برای سپرده های کم همان سود را در نظر بگیرند و قانون کاهش سود را برای سپرده های بالا که پولهای کلان در بانکها دارند اعمال کنند .
  • مهدی A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
    0 0
    با سلام حتما باید کاهش سود بانکی رو اعمال کرد چراکه خود افزایش سود بانکی منجر به تورم میشود سود بانکی همیشه باید برمبنای نرخ تورم تعیین بشه که این اصل در مواقعی با اختلاف شدید مواجه بوده در سالهای قبل اختلاف شدید حدود دوبرابری بوده ودرحال حاضر بالعکس نرخ سود بانکی افزایش یافته واین یعنی عدم رعایت موازین شرعی است این کشور قبل از اینکه سود تعیین کنه کشوری اسلامی است وباید براساس اصول شرعیه اعمال بشه که متأسفانه بدلایلی شاید بی برنامهگی اختلافات فاحشی داشته
  • مهدی A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
    0 0
    ضمنا اگه می فرمایند دستوری نباید به سیستم بانکی نرخها را اعمال کرد به نظربنده بانک مرکزی نمیتواند بر بانکها نرخ تعیین کند یعنی قدرت اعمال دستوری بر بانکها را ندارد چرا که با توجه به درصدهای از پیش تعیین شده یعنی 15چرا همچنان بانکها به خود اجازه میدهند خودسرانه نرخهای بانکی را به بهانه های مختلف تا میزان 23افزایش دهند واین علاوه بر تورم در جامعه منجر به اختلاف شدید طبقاتی میشود که متأسفانه بانک مرکزی هیچگونه برخوردی بابانکهای خاطی صورت نمیدهد واین یعنی یا عدم قدرت وعدم صلاحیت ویا تبانی با بانکها برای حفظ ذینفعی