تسنیم نوشت،حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسماعیلی، معاون فضای مجازی کانون نخبگان تبلیغ استان قم شامگاه یکشنبه در کارگاه طلایه‌داران معروف اظهار داشت: بر اساس آمار کشور ایران بالاترین استفاده را از شبکه‌های اجتماعی به ویژه تلگرام می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رسانه‌های انقلابی و فرهنگی در شبکه‌های مجازی کمترین سهم حضور را دارند، افزود: در شبکه‌های اجتماعی رسانه‌های امروزی نیازمند حضور حداکثری نخبگان انقلابی است.

معاون فضای مجازی کانون نخبگان تبلیغ استان قم گفت: باید پدیده شبکه اجتماعی را به صورت یک پدیده در نظر بگیریم و یا تمامی گزاره‌های دینی و اخلاقی خود را با آن تطابق دهیم.

اسماعیلی با بیان اینکه امروزه آسیب‌های اجتماعی اعتیاد به مواد مخدر در راستای استفاده از شبکه‌های اجتماعی جای خود را به طلاق داده، تصریح کرد: نخبگان انقلابی ما به این نتیجه رسیدند که یک ابزار کارآمد برای قدم زدن در مسیر انقلاب اسلامی شبکه‌های اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه امروزه سایت خبری فایده‌ای ندارد، اظهار داشت: در فضای مجازی رسانه‌ها به این نتیجه دست یافتند که سایت‌های خبری فایده‌ای ندارد زیرا وجود یک کانال خبری در شبکه تلگرام مخاطبان بیشتری را جذب می‌کند.

معاون فضای مجازی کانون نخبگان تبلیغ استان قم با بیان اینکه شبکه‌های مجازی به راحتی فراگیر شده است، گفت: تاکنون دولت برای استفاده صحیح از فضای مجازی فرهنگ‌سازی و همراهی و صد درصدی به وجود نیاورده است و در این راستا نمی‌توان به گونه‌ای رفتار کرد که به هیچ عنوان از این فضاها استفاده نکنیم.

اسماعیلی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی افزود: کم عمقی، سطحی شدن علم و آگاهی، سرد شدن عواطف و روابط انسانی، انتشار مطالب تحلیلی سطحی و میل به تنهایی از مهم‌ترین آسیب‌های این فضا است و ما هیچ راهی برای تعامل بین‌الملل جز استفاده از فضای مجازی نداریم.

وی با بیان اینکه حجم تبادل اطلاعات به قدری بالا است که بدون شک بهترین بستر برای تعامل با دنیا فضای مجازی است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری خواستار کسب رتبه نخست تولیدات رسانه‌ای در حوزه‌های مختلف هستند تا از این طریق بتوانیم اسلام را به دنیا عرضه کنیم.

معاون فضای مجازی کانون نخبگان تبلیغ استان قم با بیان اینکه باید تلاش کنیم که شبکه‌های اجتماعی رسانه نخست ما نشوند، گفت: باید بتوانیم اراده جدی برای مطالعه درسی و غیر درسی داشته و ساعاتی را بدون رسانه و همنشینی با خانواده و فامیل برای خود برنامه‌ریزی کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه امروز غرب با تمام ابزار به سمت ما هجوم می آورد، افزود: امروز نیازمند حضور حداکثری نخبگان در عرصه فضای مجازی هستیم و ما باید سربازان شبکه‌های اجتماعی و تولید کننده باشیم نه مصرف کننده که باید در این زمینه‌ها بیشتر کار شود و نیروهای انقلابی در سطح نخبگان تولید کننده باشند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =