بازیگر نقش شاپور بختیار با اشاره به این‌که بازی در هر اثر تاریخی جذابیت‌های خودش را دارد، تاکید کرد: برای دومین بار نقش شاپور بختیار را بازی کردم.

سیامک اطلسی درباره بازی در این سریال به جام‌جم گفت: وقتی پیشنهاد بازی در سریال تلویزیونی «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی شد، برای دومین بار بود که می‌خواستم در نقش شاپور بختیار ظاهر ‌شوم. قبلا در یک اثر تاریخی دیگر هم این نقش را بازی کرده بودم. به همین دلیل زمانی که قرار شد این نقش را ایفا کنم، خوشحال بودم؛ زیرا با شناخت کافی قرار بود جلوی دوربین ظاهر شوم و نسبت به ویژگی‌های رفتاری این شخصیت آشنا بودم. ضمن این‌که شاپور بختیار شخصیتی بود که من در دوران نخست‌وزیری او حضور داشته‌ام و او را دیده بودم؛ البته در آن روزگاران جوان بودم. در کنار مشاهدات وقایع انقلاب و تظاهرات و آشنایی با حال و هوای آن زمان، مطالعه زندگینامه وی و کمک‌های فراوان آقای ورزی که نویسندگی این سریال هم به‌عهده دارند، باعث شد بتوانم به خوبی از عهده نقش بربیام.

وی درباره این‌که چه مقطعی از زندگی شاپور بختیار را می‌بینیم، توضیح داد: در سریال تلویزیونی معمای شاه، 37 روز دوران نخست‌وزیری بختیار و وقایع سیاسی این مقطع زمانی نمایش داده می‌شود. حدود چهار ماه جلوی دوربین بودم و تلاش کردم که این بار شخصیت شاپور بختیار را نسبت به دفعه قبل جامع‌تر بازی کنم تا تماشای آن هم برای بینندگان جذابیت لازم را داشته باشد. سریال تلویزیونی معمای شاه به شکل ویژه به این نقش پرداخته است. بازی من هم در لوکیشن‌هایی همچون کاخ‌های نیاوران، سعدآباد، گلستان و... بوده است. 

این بازیگر افزود: این اثر تاریخی، تاریخ سلطنت محمدرضا و بخشی از پادشاهی پدرش را به تصویر می‌کشد و وقایع را به همان شکلی نشان می‌دهد که در تاریخ اتفاق افتاده است. ورزی در این اثر با ظرافت به شخصیت‌های تاریخی و اقدامات آنها در جامعه می‌پردازد که منجر به چه اتفاقاتی شد. معتقدم این سریال برای مخاطبان همسن و سال من، یادآور آن روزگاران است و نسل جوان هم که در آن دوران حضور نداشتند، با تماشای این سریال می‌توانند شناخت خوبی درباره وقایع تاریخی آن سال‌ها پیدا کنند و پی به دلایل وقوع انقلاب اسلامی ببرند.

اطلسی درباره همکاری با محمدرضا ورزی در مقام کارگردانی گفت: آقای ورزی تعامل بسیار خوبی با بازیگران دارد و همین باعث می‌شود که بازیگر در طول کارش با آرامش کار کند. لباس، گریم و صحنه هم با دقت طراحی شده و به بازی بازیگران کمک زیادی کرد تا بازی بهتری ارائه بدهند. وقتی همه عوامل درست در کنار هم چیده شود، مسلما می‌توان نتایج خیلی خوبی هم گرفت. این مساله در ساخت آثار تاریخی خیلی اهمیت دارد، زیرا کوچک‌ترین اشتباه منجر به عواقب بزرگی خواهد شد، به ویژه این‌که یک اثر تاریخی وقتی در دوران معاصر ساخته می‌شود، باید دقت و تیزهوشی کارگردان افزایش یابد؛ چون مردمی در جامعه هستند که اتفاقات تاریخ معاصر را به خاطر دارند. امیدوارم بینندگان تلویزیون از تماشای سریال لذت ببرند و ارتباط خوبی هم با آن برقرار کنند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =