استاندار کرمان: تیتر منفی زدن هنر نیست

جلسه پیگیری پروژه های عمرانی و شهری شب گذشته در دفتر استاندار کرمان برگزار شد.

عطیه بهره بر / خبر آنلاین : استاندار کرمان در این جلسه گفت: با اصلاحاتی که قرار است انجام شود باید میدان به شکلی طراحی شود که از حالت فعلی که حالت خفگی و تاریکی دارد درآید.
علیرضا رزم حسینی افزود: باید کاری شود که وقتی مردم شب ها وارد میدان می شوند احساس امنیت کامل کنند.
وی تصریح کرد: دید از داخل میدان باید جوری باشد که مسجد مشتاقیه دید داشته باشد. البته این حرف به این منظور نیست که درخت ها قطع شوند.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه نود درصد کار هیچ گونه آسیبی به مسایل میراث فرهنگی نمی زند اظهار داشت: اگر قرار بر بی دقتی بود این جلسات را برگزار نمی کردیم. ما می خواهیم کار با کارشناسی دقیق انجام شود. چرا که مدیریت شهر کرمان به نظرات کارشناسی اهمیت می دهد.
علیرضا رزم حسینی در ادامه با اشاره به موضوع اتباع بیگانه گفت: با طراحی میدان مشتاق بساط اتباع بیگانه برچیده خواهد شد. در گذشته اگر حساسیت وجود داشت وضعیت بازار اینگونه نبود.
استاندار کرمان در پایان با اشاره به اینکه تیتر منفی و ناامید کننده زدن هنر نیست، افزود : رسانه ها باید روشنگری کنند و مهم این است که رسانه ها تیتری بزنند که امیدوار کننده باشد، کرمان تخریب نشود و غریبه پرستی نباشد.
سیف الهی معاون عمرانی استاندار هم گفت: یکی از اهداف اصلی ما این است که اگر به نقاطی رسیدیم که می توان در آن نقاط کار بهتری انجام داد باید تغییرات را ایجاد کنیم.
وی افزود: اگر تغییرات را ایجاد نکنیم کارغیر معقولی انجام داده ایم. تغییرات هم باید با حداقل ایرادات انجام شود. سیف الهی همچنین از پیاده راه شدن شریعتی و میدان مشتاق در پنج تا ده سال آتی خبر داد.
علی بابایی در این جلسه اظهار داشت: زمانی که کار پروژه میدان مشتاق شهر کرمان آغاز شد، جلساتی با مشاور داشتیم و یکسری پیشنهادات برای اصلاح طرح ارائه شد.
وی از توجه ویژه به آثار تاریخی موجود در میدان مشتاق از جمله مسجد جامع، تکیه قدیمی و مجموعه مشتاق علی‌شاه خبر داد.
شهردار کرمان یادآور شد: پیمانکار پروژه میدان مشتاق تغییر کرد و با پیمانکار جدید جلسه مشترک برگزار کردیم و نظرات به هم نزدیک شد و هم‌اکنون اختلافات اساسی وجود ندارد.
بابایی ادامه داد: صحبت‌های جسته و گریخته‌ای بین همکاران ما درباره پروژه میدان مشتاق مطرح شده که پایه و اساس ندارد و بعد از بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم، سوء‌تفاهم‌هایی بوده که مطرح شده‌اند.
وی ابراز داشت: نقطه‌نظرات برای حفظ و رعایت مسائل میراث فرهنگی و انجام کار ماندگار در میدان مشتاق برای چند صد سال آینده ارائه می‌شود و این در حالی‌ست که هر فردی این مطالب را از نقطه‌نظر خود مطرح می‌کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =