وقتی رنجرور ۲/۳ تنی از روی پلی کاغذی می‌گذرد/ ۵۴ هزار و ۳۹۰ ورق کاغذ بدون هیچ سازه حمایتی

تنها به وسیله کاغذ و بدون هیچ سازه حمایتی می‌شود پلی ساخت که از روی آن یک خودرو شاسی بلند بتواند عبور کند؟با استفاده از مهندسی سازه و تکنیک کمان این امکان وجود دارد!

 

 

 

شرکت خودروسازی رنجرور به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد تاسیس این کارخانه اقدام به برگزاری نمایش عبور خودروی 

2374 کیلوگرمی ساخت این شرکت از روی پلی کاغذی کرد. ین پل تنها از 54 هزار و 390 ورق کاغذ با تکنیک کمان و بدون هیچگونه سازه حمایتی ساخته شده است.

استیو میسام، طراح پل کاغذی شرکت رنجرور می‌گوید: ساخت این پل بدون هیچگونه چسب یا پیچ‌ و مهره انجام شده است و برای محکم نگه‌داشتن ساختار پل، ورق‌های کاغذی به طور کاملا فشرده در کنار هم قرار داده شده‌اند.




 سازه‌های کمانی یکی از قدیمی‌ترین شکل‌های هندسی برای ساخت پل‌ها هستند و ساخت این پل مانند پل‌های معمولی نیازمند سازه حمایت موقت برای تکمیل ساختار کمان است. برای ساخت این پل از کمانی با زوایه 34.7 درجه استفاده شده است.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نوید A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    24 1
    ای ول مهندسی محض
  • سعید IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    12 2
    عبارت سازه های قوسی بهتر از سازه های کمانی است. مثل پل قوسی
  • حامد IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    10 13
    ساخت سازه های قوسی اولین بار توسط معماران ایرانی صورت گرفت آثار بجامانده تاریخی موید این مهم است.
    • بی نام A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
      14 5
      کلا مــا خوبیم اصلا هم عقب نیستیم به هر جایی برسن از خیر سر ما بوده همه چی واس ماس
    • بی نام DE ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
      5 3
      روم باستان چی پس؟ همزمان ما تخت جمشید داشتیم که هیچ قوسی نداشته ولی اونا همه سازه هاشون قوسی بوده...
    • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
      6 0
      قبل از منفی دادن فکر کنید. دوستمون واقعیت محض رو گفته.