مجید قیصری در مراسم اختتامیه هشتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد، ، از وضعیت کتاب و کتابخوانی در جامعه به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجید قیصری داستان نویس، که مجموعه داستان کوتاه «نگهبان تاریکی» او در هشتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد شایسته تقدیر معرفی شد، هنگام دریافت جایزه‌اش در سخنانی از وضعیت کتاب و کتابخوانی در جامعه انتقاد کرد.

قیصری گفت: از اینکه در زمانه‌ای زندگی می‌کنم که تیراژ کتابش ۴۰۰ نسخه شده هیچ احساس خوشحالی ندارم بلکه برعکس به عنوان یک نویسنده احساس تحقیر می‌کنم.

او افزود: نمی‌دانم چگونه ناراحتی و حسرت خودم را بازگو کنم برای کشوری که با جمعیت نزدیک به ۸۰ میلیون نفر دارد، تیراژ ۴۰۰ نسخه هیچ افتخاری ندارد بلکه افسوس دارد.آرزویم این است که روزی بیاید که به امروز به عنوان یک ننگ، یک داغ، یک حسرت تاریخی یاد کنیم. روزی که هرگز نخواهیم به آن بازگردیم.

۵۸۲۴۸

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    2 6
    امروزه خیلی ها هستند که دیگه کتاب کاغذی خیلی کم اگه نگم اصلا استفاده میکنند، و درعوض کتابها رو بصورت الکترونیکی مطالعه میکنند. ناشران باید نسبت به توزیع کتب بصورت چاپی و الکترونیکی تجدید نظر کنند. ممکنه یک کتب 400 نسخه کاغذی چاپ بشه اما هزاران نفر نسخه الکترونیکی اون رو مطالعه کنند.
    • اسد RO ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      7 0
      آقا نمیخونن الکترونیکی نمی خونن کاغذی هم نمی خونن اگر میخوندن وضعمون این نبود ما ملت ایران داریم از اول همه چرخ ها را اختراع می کنیم چون از تجربه های دیگران به خاطر نخواند ن کتاب بی بهره مانده ایم
  • خواننده IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    3 0
    چقدر صریح چقدر خوب